Forfatter Emne: Forslag søges til In Ear Headphones  (Læst 4397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Forslag søges til In Ear Headphones
« Dato: Maj 11, 2011, 11:31:35 am »
Ja, de gode gamle har desværre fået en løs forbindelse eller noget, så det går ikke længere.

Jeg søger derfor forslag til nogle gode nogen, som sidder godt fast i øret.

Jeg har følgende krav:
De skal sidde godt i øret (Dvs. ikke falde ud under løb osv.)
Skal ikke koste en formue (Helst under 500 kr.)
Lyden må gerne være god, men jeg er ikke ekspert overhovedet, og hører ikke vildt højt musik direkte i ørerne...
Skal være med almindeligt jack-stik til Ipod osv...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Sv: Forslag søges til In Ear Headphones
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2011, 11:48:11 am »
Hvad med http://www.earfuze.com/ ? Dem bruger jeg, de er fantastiske til mc, da det fungerer både som øreprop og høretelefon. Så man holder vindstøjen ude og musikken inde.

Det er ikke de bedste høretelefoner der følger med (de er dog gennemsnitligt gode), men man kan jo evt. nøjes med at bruge det medfølgende materiale man former til sit øre sammen med nogle fede in-ear.

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2011, 11:56:40 am »
Hvad med http://www.earfuze.com/ ? Dem bruger jeg, de er fantastiske til mc, da det fungerer både som øreprop og høretelefon. Så man holder vindstøjen ude og musikken inde.

Det er ikke de bedste høretelefoner der følger med (de er dog gennemsnitligt gode), men man kan jo evt. nøjes med at bruge det medfølgende materiale man former til sit øre sammen med nogle fede in-ear.

Hvordan fungerer det?

Er det en slags modelervoks som bliver fast i formen efter 15 min???  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2011, 12:08:18 pm »
Hvordan fungerer det?

Er det en slags modelervoks som bliver fast i formen efter 15 min???  :huh:
Ja, det er to bøtter voks man blander, putter det i øret, hvor man former det omkring høretelefonen. Så stivner det efter et par minutter. Det er faktisk meget, meget nemt. Men der følger ekstra voks med, som man lige kan øve sig med først.

Jeg synes der var en video, men den kan jeg ikke lige finde.

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2011, 12:38:56 pm »

Ser rigtig godt ud!  :thumbsup:
Hvad ender de med at koste med fragt, told og moms osv??

Jeg er lidt i tvivl om man kan bruge dem med andre in ear headphone. Dem jeg har brugt tidligere har fyldt ret godt i øret i sig selv...

Jeg hører stadig gerne andre forslag på normale in ear høretelefoner, da jeg mangler dem lidt akut  :(
Mvh Henrik

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2011, 12:47:40 pm »
Hvad ender de med at koste med fragt, told og moms osv??

Jeg er lidt i tvivl om man kan bruge dem med andre in ear headphone. Dem jeg har brugt tidligere har fyldt ret godt i øret i sig selv...

De endte med at koste $45. De slap udenom tolden, sååå... Det er rigtigt nok at andre in-ear nok er noget større, så det er ikke sikkert det kan lade sig gøre. Man slipper jo heller ikke helt for vindstøjen (det gør man aldrig) så om det er de medfølgende høretelefoner eller nogle dyrere, er nok totalt ligegyldigt.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2011, 01:01:27 pm »
Jeg kan kun anbefale Sennheisers InEar produkter. Især deres "Audiophile" serie er ekstra lækker (og pebret). Men til gengæld laver de noget solidt kram og mine har holdt i 5 år og adskillige rejser, MC-ture og løbeture.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Maj 11, 2011, 01:38:13 pm »
Gik lige et smut på FONA's hjemmeside, bare for at lure lidt, og så finder jeg nedenstående, som jeg synes er interessante.

Men igen, uden at have forstand på det, så kan jeg slet ikke se forskel på dem, andet end at jeg normalt kender BOSE som noget dyrt og godt, og her er de jo på niveau med de andre...

Razor
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8039122800

BOSE
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8038070070

Sennheiser
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8033650540

Creative
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8035100120
Mvh Henrik

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Maj 11, 2011, 03:15:57 pm »
Jeg købte for nyligt et par Panasonic In-ear hovedtelefoner. De er vinkler skråt fremad så øret bedre fanger lyden. De bliver leveret med tre forskellige størrelser dutter så de passer de fleste størrelser ører.  De lyder cirka som Sennheiser men koster cirka 200 mindre
Drengerøve har ingen alder!!

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #9 Dato: Maj 11, 2011, 03:51:20 pm »
Jeg kører med de nævnte creative i min Iphone - de er OK - vær opmærksom på at den "muter/skruer volumen ned" når du kører hurtigt (vindstøjen) - det løses ved at proppe mic'en op under hageremmen.

PS: Du kan tale håndfri op til ca 60 km/t - lidt liret  :afro:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: Maj 12, 2011, 10:01:56 am »
Men igen, uden at have forstand på det, så kan jeg slet ikke se forskel på dem, andet end at jeg normalt kender BOSE som noget dyrt og godt, og her er de jo på niveau med de andre...

Især Sennheiser er kendt for at lave hovedtelefoner og mikrofoner til professionelle... De blev faktisk grundlagt i 1945 lige efter krigen af tyske videnskabsfolk som havde lavet mikrofoner og hovedtelefoner til tysken under krigen. Så den boldgade er deres speciale og har været det i LANGT tid  :wink:

Min far havde Sennheiser studio hovedtelefoner den gang jeg blev født og jeg har ikke tal på hvor mange timer de har pumpet Bamse & Kylling ind i mit spæde barnehoved (i høj kvalitet naturligvis).

Bose laver alt muligt forskelligt gøgl og startede med at lave high-end stereoanlæg - men er som du siger kendt for at lave kvalitetsprodukter generelt.

Jeg ved tilfældigvis at Creative i nogle af deres produkter bruger Sennheiser "OEM" komponenter lige som at B&O er bygget af Philips-dimser. Så jeg har hørt at man kan gøre et kup med nogle af Creatives produkter og faktisk få Sennheiser til næsten den halve pris.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #11 Dato: Maj 12, 2011, 10:24:36 pm »
Jeg er med på en lytter !   hehe :D

men jeg skal også have mig et sæt der kan holde støj ude og musik/navigations anvisninger inde.

skal på MC tur/ferie sidst på måneden og havde en ide om at jeg skulle have min iphone med tom-tom som vejviser samtidig med jeg hører lidt musik, kun afbrudt  navigationen der fortæller mig hvad jeg skal foretage mig  :) 

mit krav er hvor godt selve høretelefonen fungerer som øreprop mht til at holde støj ude, samt hvordan de sidder når hjelmen bliver trukket ned over skallen.   de skal jo ikke rage så langt ud at de bliver raget af hvergang man tager hjelmen på. Det ved jeg at jeg vil få lange løg over, når man er proppet i fuldt ornat og oppakning og med handsker på.

nogen erfaringer på de to punkter ???

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #12 Dato: Maj 12, 2011, 10:29:03 pm »
skal på MC tur/ferie sidst på måneden og havde en ide om at jeg skulle have min iphone med tom-tom

Får du ikke en monster regning så? - eller ligger alle kortinfo på telefonen? - formoder at det er til din IOM-tur?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #13 Dato: Maj 12, 2011, 10:35:45 pm »
skal på MC tur/ferie sidst på måneden og havde en ide om at jeg skulle have min iphone med tom-tom

Får du ikke en monster regning så? - eller ligger alle kortinfo på telefonen? - formoder at det er til din IOM-tur?

tom-tom og maps ligger på telefonen..  så det burde jeg ikke.. men har lige forsøgt at slå cellular data fra. og det beder tom tom mig om at aktivere !?? hmmm

EDIT:  det virker.. det ar bare trafik data etc. man ikke får når det er slået fra.. klikkede bare ok (tak for opmærksomheden at mit cell data ikke var slået til) og så kører tom tom ellers via ægte gps
« Senest Redigeret: Maj 12, 2011, 10:39:08 pm af Luske »

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #14 Dato: Maj 12, 2011, 10:41:04 pm »
OK - bare du er opmærksom på det :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.