Forfatter Emne: Luftfilter ved FVmotor  (Læst 3974 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Morten K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • V2 Power!
Luftfilter ved FVmotor
« Dato: Maj 09, 2011, 09:05:13 pm »
Hey allesammen...

Jeg har en Suzuki SV650S K5, med Yoshimura Carbon udstødning & Power Commander. Jeg har igennem det sidste stykke tid bestemt mig for at få et ræser luftfilter på, alá KN eller PiperX.

Jeg har derfor læst en del indlæg bl.a. herinde omkring diverse mht. filtre typer, larm osv. Da jeg bor lige udenfor Århus, har jeg læst mig til at FVmotor i Sabro, skulle være et fint sted.

Jeg kontakter så FVmotor på mail, hvor jeg gerne vil høre om de kan hjælpe med at smide et luftfilter på, hvor det er et stage 2 kit, der erstatter det gamle filterkasse låg, og umiddelbart et pipercross filter, da jeg har læst meget godt om det, og til sidst så få den rullet ind og modificere min PowerCommander dertil.

Finn fra FVmotor svarer så tilbage med et, i mine øjne, noget overraskende svar....
Han skriver bl.a. at han vil foreslå at få et KN filter i min standard luftkasse, og så bare modificere kassen lidt, så det ikke larmer så meget. Yderligere synes han at Pipercross er noget de handler med ved Thansen, og det vil han ikke røre ved...

Jeg svarede at jeg var indforstået med larmen fra et åbent filter, og det synes jeg lyder fedt. Jeg skrev også at hvis det er fordi han hælder mest til KN, jammen så kigger vi da bare på en stage 2 løsning til KN...

Til det skrev han at det altså ville blive dyrt på den måde, og han mente rammen alene kostede omkring 400 bobs... Altså ikke det jeg vil kalde dyrt og skræmmende..

Det stemmer bare ikke rigtig overens med det jeg har læst herinde, hvor flere af jer da har fået pipercross filter med stage 2 ramme, også ved FVmotor... ??...

Jeg har nu skrevet til ham, at jeg hellere lige må kigge ud til ham, så vi kan få snakket ordentligt om hvad det er jeg gerne vil.


Nogen der kan kommentere yderligere til dette, da jeg sidder temmelig forvirret tilbage  :)
« Senest Redigeret: Maj 09, 2011, 09:09:38 pm af Morten K »
SV 650S K5 rød - Yoshimura Carbon - KN luftfilter + mod af kasse - PCIII - Fuld kåbe - Rizoma blink for og bag - Rizoma håndtag - Pazzo racing bremse+kobling greb - Ego-skal - Tonet kåbeglas - High bright diode positionslys - Gear Indikator - SpeedoHealer

Damage

  • Gæst
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2011, 08:07:54 am »
Det er meget muligt at PiperCross filter forhandles bla. i Thansen, de handler også med Castrol olie, NGK tændrør og Turtle Wax produkter og det vil jeg da
mene er kvalitets produkter.
Jeg synes at han skulle tænke sig lidt om inden han taler! Der er selvfølgelig også den mulighed at der står en sælger fra KN med en pistol for hans hoved og derfor
bliver han ved med at snakke om KN filter (PiperCross er en konkurrent).

Morten K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • V2 Power!
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2011, 09:41:16 am »
Enig :)

Nu må jeg ud og prøve at høre ham hvad det er han egentlig mener, og om det er det rigtige sted at vælge til mit lille projekt.
SV 650S K5 rød - Yoshimura Carbon - KN luftfilter + mod af kasse - PCIII - Fuld kåbe - Rizoma blink for og bag - Rizoma håndtag - Pazzo racing bremse+kobling greb - Ego-skal - Tonet kåbeglas - High bright diode positionslys - Gear Indikator - SpeedoHealer

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2011, 09:48:24 am »
jeg fik anbefalet PiperX hos Enghave da min cykel skulle køres ind... Det er jo et kvalitets filter.
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #4 Dato: Maj 10, 2011, 02:18:02 pm »
Om man køber pipercross fra Thansen eller f.eks eBay, gør ingen forskel.

Den der platte holdning med at Thansen kun forhandler kina lort, kan man pakke langt væk.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #5 Dato: Maj 10, 2011, 02:43:40 pm »
Jeg har hørt godt om begge mærker. Grunden til THansen sælger Pipercross er ganske enkel. De har fået en god deal igennem, hvilket ikke gør Pipercross til noget juks!  :whipped:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #6 Dato: Maj 10, 2011, 03:08:17 pm »
Nu er Finn jo lidt af "den gamle skole", så det kan være fordi piperX larmer lidt mere, det skal jeg ikke kunne sige. At han skulle svine det til, fordi han har et forhold til K&N tror jeg på ingen måde er sådan det forholder sig.

Han laver fremragende mekaniker-arbejde, og han er den eneste, udover mig selv, der får lov at skrue i SV'eren. Tag ud og snak med ham i stedet, så finder I sikkert en løsning. :-)
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Morten K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • V2 Power!
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #7 Dato: Maj 10, 2011, 08:00:16 pm »
Så har jeg været på besøg og rundvisning ved FVmotor :-) Finn er satme en fin gut, der virker til at vide hvad han snakker om.  :respekt:
Vi fandt sammen en løsning der er helt perfekt til mig, der både giver optimal effekt + go larm.  :wink:
KN filter i min standard luftkasse, der bliver modificeret så den får en tragt effekt alá RAM air scoops, hvor tanken også lige bliver hævet lidt. Dette skulle øge luft strømmen til det optimale.

Skal ud med den nu på mandag, skal nok blive spændende. :lol:
SV 650S K5 rød - Yoshimura Carbon - KN luftfilter + mod af kasse - PCIII - Fuld kåbe - Rizoma blink for og bag - Rizoma håndtag - Pazzo racing bremse+kobling greb - Ego-skal - Tonet kåbeglas - High bright diode positionslys - Gear Indikator - SpeedoHealer

Jesper Kjærgård

  • Gæst
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #8 Dato: Maj 10, 2011, 08:59:55 pm »
Den komme til at lyde nice  :thumbsup:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #9 Dato: Maj 10, 2011, 10:39:27 pm »
Den der platte holdning med at Thansen kun forhandler kina lort, kan man pakke langt væk.

Sandt, de handler også med lort fra Korea og Bulgarien  :lol:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #10 Dato: Maj 10, 2011, 11:16:08 pm »
Den der platte holdning med at Thansen kun forhandler kina lort, kan man pakke langt væk.

Sandt, de handler også med lort fra Korea og Bulgarien  :lol:
:lmao:  :afro:

Morten K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • V2 Power!
Sv: Luftfilter ved FVmotor
« Svar #11 Dato: Maj 17, 2011, 07:49:39 pm »
Så er min grisling hjemme igen. Den har fået kurreret sin astma, med noget KN medicin, og nu kan den trække vejret frit :P:P

Jeg har testet godt igennem her de sidste 4 timer. Det er bare SÅ lækkert.

Mere BRØL, virkelig "snappi" på gassen, og på en eller anden måde mere let kørt... den går bare lækkert, og jeg er glad :D

Ses derude!
SV 650S K5 rød - Yoshimura Carbon - KN luftfilter + mod af kasse - PCIII - Fuld kåbe - Rizoma blink for og bag - Rizoma håndtag - Pazzo racing bremse+kobling greb - Ego-skal - Tonet kåbeglas - High bright diode positionslys - Gear Indikator - SpeedoHealer