Forfatter Emne: Ville i sælge jeres MC hvis...  (Læst 4253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
Ville i sælge jeres MC hvis...
« Dato: Maj 09, 2011, 05:07:23 pm »
I lige havde købt den til sæsonen og det lige er jeres drømmecykel....
Cyklen er købt på kassekredit/lån så i har en månedlig renteudgift på cyklen de næste 5 år, og forsikringen betaler i ca. 6-10k for per år, samt grøn afgift.

I har smidt et stort service samt noget ekstra udstyr efter jeres nye drømmecykel....

og så sker det som ikke må ske. I brækker benet i en latterlig fodboldkamp og kommer ikke til at kunne køre MC før næste år grundet en avanceret fraktur.

yeps, det er min situation og jeg er i stærke overvejelser om jeg bør lade min nye mc stå i garagen og vente på mig til næste år, eller om jeg bør sælge den (uden tab da den er købt billigt), og så spare Forsikring og renter...
Med en forventning om at kunne købe samme lignende mc til næste år?

Hvad ville i gøre?

T-MAS

• Søndagskører
  • **
Sv: Ville i sælge jeres MC hvis...
« Svar #1 Dato: Maj 09, 2011, 05:10:14 pm »
Sælg den.... Så behøver du ikke gå at ærgre dig det næste år!.... Og så lige lidt empati herfra... Stakkels dig :?
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #2 Dato: Maj 09, 2011, 05:17:33 pm »
Forstår sku godt hvis du sælger....   for står den et år så taber den jo lidt og pengene holder vel sin værdi....    :rolleyes:

1 år er lang tid den bare skal stå..... og du vil garanteret kunne blive fristet til lige at kører en tur når nu benet gør du lige kan.... men du  jo godt ved du ikke skal...

cyklen er jo fed og kører godt... så den er vel let at komme af med..... selv i disse tider....

men ja den er svær.....     solgte selv min bane cykel fordi jeg vidste der ville gå et år før jeg kom ud igen..... 

nu med yamaha fz1 2008

melander

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 09, 2011, 05:21:43 pm »
Sælg den selvfølglig. Det kan aldrig svare sig at have en rentebyrde hængende over hovedet- og specielt ikke når du intet gavn har af den ;-(
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: Maj 09, 2011, 05:24:31 pm »
Det er top surt og en loose-loose situation  :roll:

Kan du evt stille den et sikkert sted, aflevere pladerne og afmelde forsikringen? Så har du samme cykel næste år, men har da sparet lidt indtil da  :?

God bedring!   :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

V2 virgin

• Gæst
« Svar #5 Dato: Maj 09, 2011, 06:10:48 pm »
Øv en træls situation. Og ja, jeg ville sælge den - med mindre det er en helt unik og enestående mc, du har fundet, så ville jeg skyde den af. Du kan formentlig sagtens finde en anden en, når du engang er fit for fight igen.

God bedring med bentøjet  :cry:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Maj 09, 2011, 06:19:35 pm »
Jeg ville gøre som Niels siger eller sælge den.

God bedring!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: Maj 09, 2011, 06:20:19 pm »
... eller leje den ud til Stevns!!!! Han spørger KONSTANT om han ikke må låne min, BLZ eller min vens MC.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #8 Dato: Maj 09, 2011, 08:17:38 pm »
Jeg ville beholde, og prøve niels' forslag. Om et år er den et år tættere på at være betalt. Sælger du, og køber om et år, skubber du bare udgiften foran dig.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Maj 09, 2011, 08:19:14 pm »
Nå ja forresten. God bedring. Sidst jeg spillede fodbold brækkede jeg armen. Det er satans værk det bold halløj.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #10 Dato: Maj 09, 2011, 08:31:29 pm »
Jeg ville beholde, og prøve niels' forslag. Om et år er den et år tættere på at være betalt. Sælger du, og køber om et år, skubber du bare udgiften foran dig.

ikke hvis adrian er god til at sætte samme penge som han ellers skulle have brugt på den tilside  :P
nu med yamaha fz1 2008

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #11 Dato: Maj 09, 2011, 09:10:17 pm »
Hvis han ville have været færdig med at betale i 2015 bliver han i stedet færdig i 2016. Det han sparer i 2011 skal han altså bare betale i 2016. Hips om haps eller hvad? Forudsat han har optaget lån til cyklen, skal han udfri det for at undgå afdragene i 2011.  Derefter skal han optage et nyt lån, som koster oprettelses gebyrer igen.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #12 Dato: Maj 09, 2011, 09:24:40 pm »
Vi stod med samme dilemma da HM skulle til at lave børn.

Hun stod også til at have en længere periode hvor hun ikke kunne køre.

Cyklen blev solgt for 50K, den nye ejer lavede en masse forberinger (dæk, service, affjedring osv) og ca. 2½år senere købte HM den tilbage til 25K

Sælg den! - Jeg overvejer sågar at sælge min cykel, jeg prioriterer ganske enkelt ikke MC-kørsel højt nok lige pt. til at det kan forsvares at jeg har den stående.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

melander

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Maj 09, 2011, 09:27:07 pm »
Vi stod med samme dilemma da HM skulle til at lave børn.

Hun stod også til at have en længere periode hvor hun ikke kunne køre.

Cyklen blev solgt for 50K, den nye ejer lavede en masse forberinger (dæk, service, affjedring osv) og ca. 2½år senere købte HM den tilbage til 25K

Sælg den! - Jeg overvejer sågar at sælge min cykel, jeg prioriterer ganske enkelt ikke MC-kørsel højt nok lige pt. til at det kan forsvares at jeg har den stående.
Er det muligt???  :lmao:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #14 Dato: Maj 09, 2011, 09:31:56 pm »
]Er det muligt???  :lmao:

Ja, træner af helvedes til lige pt og har netop brugt hvad der svarer til en fin SV'er på ny Tri-cykel.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.