Forfatter Emne: Læder, spørgsmål til pasform af dette  (Læst 8914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

CarstenM

• Gæst
Læder, spørgsmål til pasform af dette
« Dato: Maj 08, 2011, 05:05:44 pm »
Så fik jeg endelig muldvarpen op af lommen og brugt penge på læder til konen og jeg. Vi købte det i en fysisk butik da vi ikke har nogen erfaring på området.
Vi prøver og prøver og selvom vi syntes det sidder godt siger ekspedienten "sidder af helvede til" og vi må ned i størrelser...
Til sidst ender vi i de rigtige størrelser, men fuck det sidder da stramt.  :?

Vi nævner flere gange for ekspedienten vi tænker i rygskoldt og der skal være plads til dette. Butikken har desværre ikke det vi gerne vil have så vi får ikke testet med rygskold.

Igår fik vi så købt rygskold og hvis læderet før satte stramt så sidder det da absolut stramt nu.  :shock:

Nu er det jo svært at beskrive/forklare hvor stramt sådan noget skal sidde men har vi været dumme og fået de forkerte størrelser i læder?!

Nogle der kan dele lidt erfaringer og input med os... please..

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Læder, spørgsmål til pasform af dette
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2011, 05:29:37 pm »
Hvor meget er det blevet brugt?

Det er ikke unormalt at det skal bruges omkring 30 timer før det sidder fornuftigt - og det kan fremskyndes hvis man kører et par gange i regnvejr og lader dragten tørre mens den sidder på kroppen.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

CarstenM

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2011, 07:15:13 pm »
Hvor meget er det blevet brugt?

1 gang uden rygskjold og har ikke kørt med skjold endnu.

V2 virgin

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 08, 2011, 08:31:14 pm »
Som udgangspunkt skal læder sidde stramt. Der er alt for mange, der tror det skal sidde som en joggingdragt, men nej, det skal sidde til. Årsagen er, at hvis det sidder løst, så flytter skulder/albue/skinnebensbeskyttelsen sig ved en rutschetur.

Da jeg købte min dragt var beskeden, at det ville vare 3 måneders kørsel, før det havde sin endelige pasform. Min kone skreg af grin de første mnange gange, jeg skulle vride mig i noget, der føltes som om det var 2 numre for småt :lol:

Bottom line: Giv tid, giv tid.

Men I kunne jo også tage jeres rygskjold og lædertøjet med ned til den kyndige ekspedient og bede om hans mening om pasform med rygskjoldet på. Hvis han er seriøs, giver han jer et ordentligt svar - også hvis han har solgt jer noget, der er for småt.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Maj 08, 2011, 09:37:27 pm »

Men I kunne jo også tage jeres rygskjold og lædertøjet med ned til den kyndige ekspedient og bede om hans mening om pasform med rygskjoldet på. Hvis han er seriøs, giver han jer et ordentligt svar - også hvis han har solgt jer noget, der er for småt.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Det skal ikke være ubehageligt at have på, for så er det for småt.  :?

Ja det gir sig lidt, men ikke voldsomt meget er min erfaring med de 4 sæt læder jeg igennem tiden er oppe på.  :innocent: (jeg vil inden de smarte bemærkninger flyver slå fast at jeg stadigt kan være i alle mine dragter.  :blink: )
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

CarstenM

• Gæst
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2011, 09:55:18 pm »
Det skal ikke være ubehageligt at have på, for så er det for småt.  :?

Ok, syntes nu heller ikke det er ubehageligt som sådan, men fuck det strammer..  :|

CarstenM

• Gæst
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2011, 09:56:57 pm »
Bottom line: Giv tid, giv tid.

Ok, vi ser tiden an. Man er jo bare lidt bange for man har brændt en masse penge af på læder der måske ikke er den rigtige størrelse anyways. Sad jo fint uden rygskjold men nu med rygskjold såå...  :?

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #7 Dato: Maj 08, 2011, 09:58:52 pm »
..Passer det når du sidder på cyklen i "riding position" ?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Maj 08, 2011, 10:02:54 pm »
Jeg har for nyligt købt en brugt 2-delt dragt i en kvindemodel. Har før kørt i mandemodel som var alt for stort, så det var en kæmpe forskel at kravle (med noget besvær) i en tæt siddende læder dragt (hvorfor lyder det sådan lidt kinky?  :whatever:) hvor jeg ikke føler jeg har den store bevægelsesfrihed. Det føles akavet at gå i og være i, men når først jeg sidder på cyklen, så sidder det sgu godt.
Hvis du er i tvivl, så synes jeg du og konen skal smutte ind til forhandleren og vise hvordan det sidder med rygskjoldet på som en anden forslår.

CarstenM

• Gæst
« Svar #9 Dato: Maj 08, 2011, 10:14:43 pm »
..Passer det når du sidder på cyklen i "riding position" ?

Ja, det gør det faktisk. Det er bare enormt stramt at tage på/have på. Men når man sidder på cyklen er det faktisk behageligt.  :)

CarstenM

• Gæst
« Svar #10 Dato: Maj 08, 2011, 10:15:44 pm »
Hvis du er i tvivl, så synes jeg du og konen skal smutte ind til forhandleren og vise hvordan det sidder med rygskjoldet på som en anden forslår.

Ja, det var måske en mulighed. Måske så lidt dumt at tage det ibrug og først bagefter købe rygskjoldet. DUH  :dead:

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #11 Dato: Maj 08, 2011, 10:50:57 pm »
Citér
Ja, det gør det faktisk. Det er bare enormt stramt at tage på/have på. Men når man sidder på cyklen er det faktisk behageligt. 

Tja - så syn's jeg det passer..... 8)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Maj 08, 2011, 10:54:52 pm »
Ja, det gør det faktisk. Det er bare enormt stramt at tage på/have på. Men når man sidder på cyklen er det faktisk behageligt.  :)
Se, så kan du da ikke være i tvivl.  :wink:

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #13 Dato: Maj 09, 2011, 07:51:09 am »
Mit sidder også RET stramt og jeg kan godt forstå at man undrer sig lidt første gang man tager læder på - du er jo ikke vant til at have noget SÅ stramt på kroppen.

Jeg kan nærmest ikke presse mig ned i dragten, men så snart den er på så sidder den rigtigt godt :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #14 Dato: Maj 09, 2011, 09:23:27 am »
min erfaring --- købte mig 2 delte sæt i str 54 og synes egentlig at det sad stramt ... men efter 1 1/2 sæson er der sgu lidt hængerøv over bukserne og nej ikke pga vægttab... så næste gang der skal købes skal det stramme en del når jeg køber det....læder der sidder tæt er en dejlig fornemmelse fordi jeg føler med sikre på en eller anden måde. (spar jer for de kærlige kommentarer  :mrgreen:)

Har pt fået lov at låne en heldragt af Jannik og ja den er lidt svær at få på men når den er på så føles det fedt...så nu skal jeg ud og købe et nyt sæt ... og det skal fra start sidde lidt for stramt....

Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/