Forfatter Emne: SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?  (Læst 1484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Colakurt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?
« Dato: Maj 07, 2011, 04:17:23 pm »
Jeg overvejer MEGET kraftigt at skifte bilen ud med en SV650 fra 2003-2006. Der er dog lige nogle ting jeg skal have styr på først.

Mit arbejde kræver at jeg har både sikkerhedssko og arbejdshjelm på. Så jeg skal bruge en form for bagageboks, som kan indeholde dette, samt en kædelås. Er det noget man kan få, og hvorstår skal sådan en være?

Er der nogen kendte problemer med SV650erne som jeg skal være opmærksom på? Så som Yamaha Fazer har haft problemer med 2. gear, og så videre?

Vil en SV i det hele taget være en god ide til hverdags brug? jeg skal ca køre 10km hver vej.

Når jeg kigger efter brugt MC, hvad er så vigtigst, årgang eller km tal? jeg kan se at de kan fås helt ned til 15000km, og andre har gået 40000km, er det noget der betyder noget? og hvornår har en 650er gået langt?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2011, 04:24:13 pm »
Hej Kurt,

Velkommen til :-)
Prøv at bruge søgefunktionen. Der har netop været et par tråde ang bagagebokse, og "kendte problemer?" dukker jævnligt op.
Antallet af km på en SV'er betyder ikke så meget.

Hold gummiet nedad  :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Colakurt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Sv: SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2011, 05:12:32 pm »
Tak, jeg har fundet lidt. Det ser ikke ud til at der er de store problemer med dem.
Er der stor forskel på om man får den nye eller den gamle model? altså den med truss stel, og den med rørstel? Jeg kan se at den gamle model har kaburatorer og den nye har indsprøjtning, ellers ser de ud til at være rimeligt end, ud over udsenet.

Hvad med ideen om at køre på MC til hverdag, er det noget man bliver træt af i længden?
Jeg kørte selv i to år, men valgte at sælge MCen da den ikke kunde mere.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2011, 05:24:48 pm »
Jeg pendlede til og fra arbejde, 15 km hver vej gennem Århus i lidt over et år på MC.

Ja, det er da lidt surt når det pisregner, men glæden de dage hvor vejret bare er nogenlunde opvejer KLART det negative for mig. Så meget, at jeg også tog bussen eller cyklede om vinteren.

Men jeg har heller aldrig ejet en bil, og kender kun glæden ved MC ;)

Nu bor jeg 5 minutter fra hvor jeg læser, så nu er cyklen mest til leg.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: SV 650 til hverdagskørsel, skal/skal ikke?
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2011, 10:01:06 pm »
Jeg ville selv gå efter den kantede model fra 03 og frem, da den er med sprøjt.

Km har ikke den store betyning som Næææls skriver, bare søg på hvad B2 har kørt herindefra.  :shock:

Hvis du har en stor tanktaske, så tro jeg godt du kan have det med du ønsker, og ellers hedder det topboks.

Hvis ikke jeg skulle hente og bringe ungerne i børnehave og SFO og kørte i firmabil, så ville jeg også klart vælge en mc frem for bil.  :thumbsup:

En SV650s eller en kawa er6f/er6n er gode bud på gode pendlercykler.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing