Forfatter Emne: Nogen der kan syne en GAMMEL bil ???  (Læst 2500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Batman

• Roadracer
Nogen der kan syne en GAMMEL bil ???
« Dato: Maj 07, 2011, 08:48:19 am »
Er der nogen herinde som kan hjælpe med at lave noget rust og kender en synsmand som kan syne vores gamle skodabil, hvis altså man kan tilllade sig at kalde en felicia en bil ?????

Vi har været til syn en gang og fået en rapport som vist.....

Jeg aner ikke hvordan man laver rust og har absolut intet værktøj til det, så søger en der mod behørig betaling kan hjælpe med dette.... Inden d. 20 maj vel at mærke.....

Vi har købt ny bil til fruen, men det ville da være at foretrække at sælge den gamle dame og forestiller mig at det vil være ulige nemmere hvis den var nysynet, så kom glad med et bud hvis du kan hjælpe....

Det skal være på Sjælland, og da helst omkring Ringsted !!!!
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Nogen der kan syne en GAMMEL bil ???
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2011, 09:41:36 am »
Hvad regner du med at sælge den for - nysynet.?

Det tager RØVlang tid at lave rust på biler og det ser ud til at der skal laves en del - og dine bremser skal også fixes..

Kan det betale sig?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Batman

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2011, 01:35:27 pm »
Overvejer også bare at skrotte den, men hvis der var en der kunne give et bud på hvad det vil koste at lave, så havde jeg bedre mulighed for at vurdere om den bare skal dø, eller om der er en som kunne trille et par år mere i den.....

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2011, 09:00:08 pm »
Lugter jeg mark-racer????  :evil: :evil: :evil:

Hvad har i købt af vogn?  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2011, 09:28:34 pm »
Overvejer også bare at skrotte den, men hvis der var en der kunne give et bud på hvad det vil koste at lave, så havde jeg bedre mulighed for at vurdere om den bare skal dø, eller om der er en som kunne trille et par år mere i den.....

Min mor fik lavet en "lille smule" huller i bunden og et par inderskærme - pris 4000 "orange" - og kun fordi at jeg var med til at lave halvdelen af det - det tog RØV lang tid og jeg ville nødigt skulle betale penge for alle de timer
- Jesper Jensen -
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)

Batman

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Maj 08, 2011, 08:56:39 am »
Lugter jeg mark-racer????  :evil: :evil: :evil:

Hvad har i købt af vogn?  :huh:

Tja det kan godt være, for efter hvad Jesper skriver så er det vist ikke værd at gøre andet end at skrotte den.....

Vi har købt en Citroen DS3 i sort med hvidt tag..... Fruen glæder sig helt vildt, men de kan ikke levere før midt juli, og vores gamle bil gik jo så ikke igennem syn og skal omsynes inden 20 maj.....
Så det havde også noget med at få den repareret at gøre, ellers er der 1,5 md uden bil...

Dan P

• Gæst
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2011, 09:07:44 am »
Begge skærm skal laves, højst sandsynligt også begge paneler, bremserne skal ordenes. Det ene med det andet, så skal det være en special bil før jeg ville gå i gang med det. Det kan ikke svare sig ellers.
Du kan få en nysynet bil til 8-9000 hvis du ikke er for kritisk, de penge er hurtigt brugt på dele og timer.
Jeg havde skrottet den, og set mig efter noget andet...

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #7 Dato: Maj 08, 2011, 10:01:41 am »
Vil også mene det ikke er pengene værd......

har lavet rigtigt meget rustarbejde....   og det tager om sig når man først får åbnet....  ihvertfald hvis det skal laves rigtigt..... 

det er en af grundene til det er slut med den slags...   får lange boller af det :brok:
nu med yamaha fz1 2008

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 10, 2011, 07:30:39 am »
Prøv lige at forklare en akademiker, hvorfor det er så voldsom en operation at lave fx inderskærme. Jeg havde troet det var et spørgsmål om at skære en firkant uden om det rustede, bukke en ny plade og svejse den i det nu opståede hul og overpladre det hele med tekstyl. Tidsforbrug: 30 mins.

Hvad er det der gør at det tager en krig og er rockerdyrt? Er skærmene bærende dele?

Jesper Jensen

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Maj 10, 2011, 07:48:52 am »
Prøv lige at forklare en akademiker, hvorfor det er så voldsom en operation at lave fx inderskærme. Jeg havde troet det var et spørgsmål om at skære en firkant uden om det rustede, bukke en ny plade og svejse den i det nu opståede hul og overpladre det hele med tekstyl. Tidsforbrug: 30 mins.

Hvad er det der gør at det tager en krig og er rockerdyrt? Er skærmene bærende dele?

Der er jo ikke kun 1 lag plade - ofte når man skærer et hul ud, så kommer der noget nyt inden under.

Derudover er der jo mange skæve vinkler, buk osv som skal tilpasses - og det tager ikke 30min :)

- Jesper Jensen -
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Maj 10, 2011, 03:04:40 pm »
Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig (jer). Jeg forstår det bare ikke. Jeg kan sagtens forstå det med yderskærme, døre, bagklap osv., for det skal jo se ordentligt ud.

En inderskærm eller bunden af bilen, er jeg stadig ikke helt med på. Selv om vi siger det er mere end eet hul, og selvom vi siger man lige skal tænke over vinklerne, inden man bukker sin plade, så synes jeg stadig det er nogle vilde bud på tid og priser, der bliver fyret af.

Det kunne jo godt lugte af, at jeg bare skulle lade min afgå ved døden om et års tid, når synsmanden kommer efter den, selvom det er ærgerligt.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #11 Dato: Maj 10, 2011, 03:48:17 pm »
Vi har købt en Citroen DS3 i sort med hvidt tag.....

Den er feeeeeed - stod og lurede på en nede ved broen ifbm pause da jeg kørte hjem fra Silkeborg i sidste uge og tænkte, hvad pokker er det for en frækkert ..   :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Dan P

• Gæst
« Svar #12 Dato: Maj 10, 2011, 06:25:07 pm »
Det er fordi, at det skal laves ordentlig sådan noget. Eller er det ligesom at pisse i bukserne!
Som regel, så kan du kun se ca 10% af rusten, når først du får åbnet "derind" så skal du bare se løjer :D

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #13 Dato: Maj 10, 2011, 07:05:42 pm »
Hehe, der skal ikke åbnes nogen steder - der skal bare pladres tekstyl ud over det hele :)

Jeg er stadig ikke helt overbevist, men det skal jeg nu nok blive.