Forfatter Emne: S til en N  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
S til en N
« Dato: Maj 05, 2011, 07:02:12 am »
hey svin og grislinger.
jeg har fået lyst til at prøve en N. kan nogen her inde fortelle mig hva de synes er fedt ved N  frem for S modellerne?
hva er det i føler for når i køre N. har selv kørt S i 4 år nu og overvejer at det måske være meget fedt med en street bike i sedet for.
Dennis
Dennis

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: S til en N
« Svar #1 Dato: Maj 05, 2011, 09:37:08 am »
hey svin og grislinger.
jeg har fået lyst til at prøve en N. kan nogen her inde fortelle mig hva de synes er fedt ved N  frem for S modellerne?
hva er det i føler for når i køre N. har selv kørt S i 4 år nu og overvejer at det måske være meget fedt med en street bike i sedet for.
Dennis

Den oprejste kørestilling og mest af alt fart-fornemmelsen. Det føles helt anderledes når al luften rammer en i brystet. Jeg ender altid med at køre alt for hurtigt når jeg kører med kåbe.

Derudover giver det en smule bedre overblik over trafikken, men det er sådan et kedeligt argument :)
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: S til en N
« Svar #2 Dato: Maj 05, 2011, 10:17:24 am »
- Mere behagelig kørestilling pga. det højere styr og lavere fodhvilere
- SV'ere ser bare sejere og mere maskuline ud uden kåbe (dont hit me!) ;)
- Ja bedre overblik over trafikken
- En forlygte der peger i den retning styret vender istedet for ligeud
- Nemmere at vurdere hvornår man rammer små forhindringer i vejen ved lav hastighed, fx. hvis man skal op over en cykelsti inde i byen
- Det bredere styr gør cyklen mere håndterbar imho
- Ja federe fart-fornemmelse..
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: S til en N
« Svar #3 Dato: Maj 05, 2011, 10:56:46 am »
-Bedre fartfornemmelse
-Badass udseende
-Overblikket klart bedre
-Vidst nok 600 kr. i forskel på forsikring (IF)  :hand:
-Ikke ondt i ryg efter langture
-Bedre stylings muligheder!!!!

PS: Jeg har min SV til salg her inde, hvis du ude i en ny cykel, hvis du vil undgå ombygning  :innocent:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=93807
« Senest Redigeret: Maj 05, 2011, 11:00:52 am af Sortberg »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: S til en N
« Svar #4 Dato: Maj 05, 2011, 11:24:40 am »

- En forlygte der peger i den retning styret vender istedet for ligeud


Men det gør at den peger ud af svinget når du drejer, da du jo kontrastyrer i gemmen svingene, så det er da ikke en fordel?  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bubbi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Sv: S til en N
« Svar #5 Dato: Maj 05, 2011, 12:21:47 pm »

- En forlygte der peger i den retning styret vender istedet for ligeud


Men det gør at den peger ud af svinget når du drejer, da du jo kontrastyrer i gemmen svingene, så det er da ikke en fordel?  :huh:

Hmm det kan der være noget om i visse tilfælde ja  :innocent:
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: S til en N
« Svar #6 Dato: Maj 05, 2011, 12:25:49 pm »

- En forlygte der peger i den retning styret vender istedet for ligeud


Men det gør at den peger ud af svinget når du drejer, da du jo kontrastyrer i gemmen svingene, så det er da ikke en fordel?  :huh:

Er det ikke ganske få grader vi snakker om?
Kontrastyring er vel også kun til at initiere svinget med, er det ikke?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: S til en N
« Svar #7 Dato: Maj 05, 2011, 01:17:16 pm »
Det så lidt, så det ikke det det skal stå og falde på... Men ingen tvilvl om det er bedre at lygten drejer med, and at den lyser lige ud, bliver også lavet i mange "high class" biler.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: S til en N
« Svar #8 Dato: Maj 05, 2011, 02:12:57 pm »

- En forlygte der peger i den retning styret vender istedet for ligeud


Men det gør at den peger ud af svinget når du drejer, da du jo kontrastyrer i gemmen svingene, så det er da ikke en fordel?  :huh:

Er det ikke ganske få grader vi snakker om?
Kontrastyring er vel også kun til at initiere svinget med, er det ikke?
Du holder trykket indtil du skal rette op igen, men i gennem svinget der peger forhjulet lidt ud af i svinget.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing