Forfatter Emne: Hvilken benzin kører i på?? (Oktan)  (Læst 8176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Hvilken benzin kører i på?? (Oktan)
« Dato: Maj 03, 2011, 05:49:30 pm »
Hvad benzin kører i på?? Kan se at manualen skriver "brug blyfri benzin med et oktantal på 91 eller højere" .

Jeg kører selv på 95 blyfri. Men har også prøvet oktan 100, men kunne ikke mærke forskel.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: Hvilken benzin kører i på?? (Oktan)
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2011, 06:30:33 pm »
det billigste, 92.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2011, 07:04:18 pm »
92 - det er det samme som 95 på de fleste tankstationer.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sortberg

• Roadracer
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2011, 07:45:48 pm »
Diesel og jagtpatroner

melander

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2011, 08:16:23 pm »
Diesel og jagtpatroner
Ha ha.. Sådan Sortberg  :thumbsup:
Jeg kører på 95 blyfri. Og KUN fra de store udbydere- Shell, Statoil Q8... Har hørt det skulle være det bedste Benz..  :hand:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2011, 08:29:01 pm »
95 blyfri fra de stationer hvor det er billigst...

Kørte konsekvent Shell V-power på mit gamle SVin men må indrømme at min nye kører præcis lige så godt på billig 95 oktan  :)

Min madkasse aka. Polorten kører konsekvent på det billigste 92 oktan jeg kan opstøve og har det glimrende. Overvejer lidt at gøre det samme med SVeren da jeg rent faktisk ikke har hørt et eneste sagligt argument for at jeg skulle køre på 95 okt.

Jeg mener - det soder vel hverken mere eller mindre og den procentuelle forskel i ydelse der måtte være til forskel tvivler jeg stærkt på at jeg kan mærke... Hvad mener i om det?

HVORFOR hælder i 95 Oktan eller højere/bedre på jeres SVin?
« Senest Redigeret: Maj 03, 2011, 08:32:04 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2011, 08:58:45 pm »
Der INGEN forskel på det uanset hvor højt oktantallet er, bare det er over oktan 90 som er det laveste den kan køre på.

Højere oktantal betyder bare at du kan pumpe motoren for flere hk uden at få tændingsbanken.
DET GIVER IKKE FLERE HK MED HØJERE OKTANTAL, MEN HVIS MAN TUNER PÅ DEN KAN DEN KRÆVE ET HØJERE OKTANTAL.  :loser:

Jeg har altid hældt oktan 92 på landroveren og har aldrig haft problemer.  :thumbsup:

Hæld du bare oktan 92 på det er jo billigst, og når hun jo i mit tilfælde kun går lige over 10 ægte km/l så har det i længden en betydning.  :innocent: :blink:
« Senest Redigeret: Maj 03, 2011, 09:00:17 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

melander

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Maj 03, 2011, 09:04:37 pm »
95 blyfri fra de stationer hvor det er billigst...

Kørte konsekvent Shell V-power på mit gamle SVin men må indrømme at min nye kører præcis lige så godt på billig 95 oktan  :)

Min madkasse aka. Polorten kører konsekvent på det billigste 92 oktan jeg kan opstøve og har det glimrende. Overvejer lidt at gøre det samme med SVeren da jeg rent faktisk ikke har hørt et eneste sagligt argument for at jeg skulle køre på 95 okt.

Jeg mener - det soder vel hverken mere eller mindre og den procentuelle forskel i ydelse der måtte være til forskel tvivler jeg stærkt på at jeg kan mærke... Hvad mener i om det?

HVORFOR hælder i 95 Oktan eller højere/bedre på jeres SVin?
Jeg fik at vide af Ove (Mr, Dyno), at jeg skulle gøre som som beskrevet i mit tidligere indlæg. Om det så har en reel forskel- det må guderne vide  :loser:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

SVeetie

• Plastikrocker
  • Blondine på deltid.........
« Svar #8 Dato: Maj 03, 2011, 10:49:14 pm »
Se DET var ret informativt.......  :respekt:
Selvom det ikke er mange basseører der skiller 92 og 95 oktan , så giver det alligevel til en ekstra iskage  :mrgreen: på linien , så meget som vi ruller på vejene hvert år.........  :thumbsup:
Så kanon tråd Hr.Modsat..........
BOW
SV650SK3

Jesper Kjærgård

• Gæst
« Svar #9 Dato: Maj 08, 2011, 09:14:31 pm »
Jeg køre kun oktan 99, v power fra shell... det koster kun ca 30 kr ekstra at fylde dunken på SVinet... det duer heller ikke med alle de is,så ender det bare med at SVinet ikke kan trække mig  8)

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Maj 08, 2011, 09:32:59 pm »
Jeg smider 95 oktan på, fra hvilken tankstation jeg nu lige falder over.
Tidligere ejer havde brugt det, vi bruger det til vores bil, og den lille prisforskel er ikke noget der vælter mit budget, så kan jeg lige så godt tage den høje.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #11 Dato: Maj 08, 2011, 09:39:46 pm »
Jeg smider 95 oktan på, fra hvilken tankstation jeg nu lige falder over.
Tidligere ejer havde brugt det, vi bruger det til vores bil, og den lille prisforskel er ikke noget der vælter mit budget, så kan jeg lige så godt tage den høje.
Men på den anden side når der nu ikke er nogen forskel om du kører 92 eller 95 så hvorfor ikke køre på det billigste???

Jeg kører også på 92 i vores Peugeot 406 V6 uden problemer.  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Maj 08, 2011, 09:59:23 pm »
True.
Jeg tor bare jeg tænker at det sikkert er bedre for motoren uden at jeg aner en fløjtende fis om det. Og det er en lille forskel for mig at betale som det er nu for at få det lidt bedre hvis det giver mening.
Er der nogen som har nogle gode links eller noget til forskellen mellem 92 og 95 og deres effekt på motorer? (ja, jeg kan google, men jeg gider ikke læse mig gennem en masse lort for at finde noget godt).

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #13 Dato: Maj 08, 2011, 10:01:46 pm »
True.
Jeg tor bare jeg tænker at det sikkert er bedre for motoren uden at jeg aner en fløjtende fis om det. Og det er en lille forskel for mig at betale som det er nu for at få det lidt bedre hvis det giver mening.
Er der nogen som har nogle gode links eller noget til forskellen mellem 92 og 95 og deres effekt på motorer? (ja, jeg kan google, men jeg gider ikke læse mig gennem en masse lort for at finde noget godt).

Mener de fleste tankstationer nu om dags hælder 95 i 92 tankene. PGA den store diesel efterspørgelse. Så er også gået over til 92 :D
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #14 Dato: Maj 08, 2011, 11:02:17 pm »
Jeg kører også på 92 i vores Peugeot 406 V6 uden problemer.  :huh:

Fin wugn - går ud fra det er den dér V624V med tandrem ?
Sådn een havde jeg i min Renault, og da der jo er bankesensor i, så kan den køre på hvadsomhelst !
Men du kan få flere hypper ud af den hvis den bliver mappet til 99 okt.
Jeg stoppede rustfri sportskat på, 2½" rustfri derfra og bagud, KNelement, mappet til 99okt, og begrænseren blev flyttet op til 7000 o/min.
Sikke en forskel det gav i optrækket  :mrgreen:
Den er død nu, men jeg har da nogle fine 2½" rustfri potter, hvis du har mod på det...
Mener den endte på 210-215 heste istedet for de 194, men kan ikke finde rulningen nu  :(
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...