Forfatter Emne: Køb af bagageboks  (Læst 7048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

marib

• Scooterfjæs
  • *
Køb af bagageboks
« Dato: April 30, 2011, 11:57:32 pm »
Som ganske ny motorcykel ejer og bruger, håber jeg på proff hjælp herinde.

Jeg har planer om, at jeg skal til at køre på arbejde på sv'eren 650s fra 2000. Jeg har en rygsæk til mine bøger etc samt tøj, hårlak og måske skiftesko, så jeg skal nok have en boks på min. 42 l. Men jeg aner ikke, hvad sådan en fætter skal sættes fast på. Har søgt mig bæløjet på google, men bliver nu mere forvirret end klog.
Det skal ikke koste spidsen af en jetjager
Er der nogen der kan hjælpe gerne med linkhenvisninger til illustration og evt. indkøb

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Køb af bagageboks
« Svar #1 Dato: Maj 01, 2011, 09:29:50 am »
Skal der være plads til en bærbar i bunden af topboksen??
Jeg har en lille og en mellem boks. I den lille kan ligge en hjelm, men ikke en bærbar. Det er omvendt i den mellem (36 liter).

Du kan sætte et SW Motech stativ på istedet for passagerhåndtaget. Det ser lidt fiksere ud end alternativet: Givi Monorack. Jeg har lidt billeder et sted, men kan ikke lige finde dem.
Sidste mulighed (som jeg også har) er at købe et ekstra bagsæde, og sætte topboksen dér. Så slipper du for de to andre stafutter som ikke ligefrem fremhæver de sportslige linier på SV'eren.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

marib

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Maj 01, 2011, 11:07:50 am »
Ikke bærbar, men min skolelærerinde rygsæk, ikke af mærket Fjellræven  :blink:, og som skrevet lidt andre små ting.
Hvis du finder et billede med det ekstra bagsæde, vil jeg gerne se det, da jeg ikke lige kan forestille mig, hvordan det ser ud

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2011, 01:08:05 pm »
Hov, der var lige et enkelt billede her.

Poiten er at den sidder tættere på dig, og det svarer til at have en lille bitta passager på. Når du putter en topboks bag bagsædet kommer der vægt bag bagakslen, og det kan give lidt interessante køreegenskaber.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #4 Dato: Maj 01, 2011, 01:18:50 pm »
Til topbokse findes der en monteringsplade, oftest af plast. Den monterer du på din bagagebærer ( den har du så ikke ) eller som Niels viser her så monterer du pladen ovenpå et ekstra bagsæde. Herpå monterer du topboksen og kan nemt og hurtigt skifte mellem topboks og bagsæde UDEN at have bagagebærer / bagagerack monteret permanent. ( selvom der findes typer den nemt afmonteres )
Desuden så er der køreregenskaberne hvis du skal have mange kg med, og ikke mindst det æstetiske  :D
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

marib

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2011, 02:02:48 pm »
Det er da vildt smart med det ekstra bagsæde! Nu er jeg med  :D. Jeg ville allerhelst have tasker, men jeg tænker at køreegenskaberne bliver mindre hensigtsmæssige, hvis man f.eks  kun lægger noget i den ene. Derfor tænkte jeg at bagved måtte være bedre. Den eneste løsning jeg har tænkt, er dog den med racket altså en meget laaaaaang mc.
Nå, der skal da arbejdes videre på denne fikse løsning. Tak

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Maj 02, 2011, 01:41:53 pm »
Det er da vildt smart med det ekstra bagsæde! Nu er jeg med  :D. Jeg ville allerhelst have tasker, men jeg tænker at køreegenskaberne bliver mindre hensigtsmæssige, hvis man f.eks  kun lægger noget i den ene. Derfor tænkte jeg at bagved måtte være bedre. Den eneste løsning jeg har tænkt, er dog den med racket altså en meget laaaaaang mc.
Nå, der skal da arbejdes videre på denne fikse løsning. Tak

Du kan vist ikke få sidetasker uden også at have toptaskestativet monteret (medmindre du selv bikser noget).
Jeg har også Monoracket fra Givi. Monteringsbeslagene sidder stadig på cyklen (under røven), så det tager kun et par minutter at montere det hvis jeg skulle ønske det. Topboksen fylder lige nøjagtig så meget at jeg ikke kan have begge monteret samtidig. Det kunne ellers være bling!  :afro:

Hvis det ikke bliver bagsædemodellen du går efter, så synes jeg selv at SW Motech-løsningen er den flotteste. Der erstatter man passagerhåndtaget med en bagagebærer/passagerhåndtagskombi, så det hele kommer lidt tættere på cyklen og ikke hænger i fri orbit langt bagude  :lipsrsealed:

Her er lidt ekstra billeder med diverse Givi løsninger:
http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=81023&page=1
http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=81023&page=2

Til den nye model findes flere frække variationer  :mrgreen:
http://forum.svrider.com/showthread.php?t=44516

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #7 Dato: Maj 02, 2011, 02:32:46 pm »
Måske noget her som kan bruges til projektet?

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75192
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

marib

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: Maj 05, 2011, 09:09:47 am »
Tak for hjælpen med de smarte og frække løsninger.
Jannik, udfra billederne synes jeg at boksen ser en anelse ramponeret ud? Hved ikk om det bare er synsbedrag. Hvis den er fin, hvad er så din pris og str. på boks?

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Maj 05, 2011, 09:51:07 am »
Jannik, udfra billederne synes jeg at boksen ser en anelse ramponeret ud? Hved ikk om det bare er synsbedrag. Hvis den er fin, hvad er så din pris og str. på boks?

Jeg tror at Janniks pris er 100kr mere end sælgers. Så har han da fået lidt for at finde linket   :wink: :D

marib

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #10 Dato: Maj 05, 2011, 08:43:13 pm »
[i
Jeg tror at Janniks pris er 100kr mere end sælgers. Så har han da fået lidt for at finde linket   
mg][/img]

Ja ja, jeg tror jeg har fattet at det ikk er hans  :wink:, men er så optaget af hjælpsomheden herinde samt at få gjort cyklen klar til når jeg er færdig med kortet! Yeaaahhhaaa