Forfatter Emne: Tråd slettet eller !!!!!!! VikingPowerSV - alias Danser Med Hegn... ;-)  (Læst 6765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Tråd slettet eller !!!!!!! VikingPowerSV - alias Danser Med Hegn... ;-)
« Svar #15 Dato: April 29, 2011, 06:05:07 pm »
Citér
Det er jo ufedt når ens kneesliders kun bliver slidt når man styrter... Haha

Har du kneesliders på røven ? Det var da vist der du blev mest slidt eller ?!?!?!?!?! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hahaha .... Ja det må man sige.. Ryg og røv...men åbenbart også lidt knæ ... :)

tja en hængerøv kan også komme ned omkring knæene :D

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Tråd slettet eller !!!!!!! VikingPowerSV - alias Danser Med Hegn.. ;-)
« Svar #16 Dato: April 29, 2011, 06:27:21 pm »
Edit: Vil gerne udtrykke en tak for turen bagpå Nick og ubeskrivelig fedt du ville køre hjem selvom du havde andre planer og tak til Jer andre der har skrevet til mig og tilbudt hjælp. I ved hvem I er :)
Selv tak :)

- Til Luske
... Grunden til at jeg blir nødt til at poste igen, er at du IGEN prøver at overbevise dig selv om at det var det rette du gjorde i situationen..

Præcisér situation...  !?

At jeg trækker ud i siden VAR det rette jeg gjorde, da jeg var klar over jeg ikke kunne holde min bane. Hvorfor var det det rette: At ramme en modkørende kontra bremse ned ude i siden. Derfor. At min nedbremsning fejler, er noget lort.

Det er aldrig det rigtige at trække over i modsatte side! Jeg kan ikke huske den pågældende vej, men der er næppe plads til en modkørende bil og en mc der bremser i samme kørebane.
Du VIL bare ikke erkende at du handlede forkert.

.. ( nu får man så fornemmelsen af at du overhovedet ikke vil tage noget af det til dig, og ja så får man sgu lidt lyst til bare at sige.. fint - du sejler bare din egen sø og fortsætter.

Det modstrider direkte hvad jeg lige har skrevet ovenover. Så det kan jeg ikke følge dig i.

Det bekræfter bare hvad jeg lige har skrevet ovenover, så det kan jeg ikke følge dig i.

Min holdning er som udgangspunkt, at en svingulykke som denne hvor man ender i modsatte grøft...
Må lige komme med en rettelse. Jeg ender ikke over i den modsatte grøft, jeg kommer kun over i modsatte vejbane, hvor jeg så vælger, pga. uvisheden om modkørende at trække ud.

I sidste ende ender du i modsatte grøft. Benægt, benægt, benægt hjælper dig altså ikke her. Du har stadig intet at lave i modsatte kørebane - heller ikke hvis der havde været 100m frit udsyn!
Jeg har også rettet op i sving jeg ikke kunne overskue. F.eks. det her. Kom fra vest og skulle sydpå, men tog den lige imellem de to heller da jeg ikke turde lægge modellen længere ned i svinget. Der kom heldigvis ingen modkørende  :angel:  Det er 10år siden og før jeg kom på Bronzekursus og på bane. Siden da har jeg måske haft et par episode hvor jeg har tænkt "pis, ret op og brems", men heldigvis kun i et splitsekund indtil "nej fandme nej, drej!" tager over, og jeg er kommet igennem svinget. Måske ikke i flotteste stil, og absolut ikke med god gas ud af svinget, men jeg klarede det, og det var en succesoplevelse. Dem skal du nok også få rigeligt af, men det kræver at du accepterer at ikke alle deler dit synspunkt, og at du måske ikke altid har ret.
« Senest Redigeret: April 29, 2011, 06:49:11 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: April 29, 2011, 06:29:21 pm »

HAHA!   :lmao:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: April 29, 2011, 06:54:12 pm »
At jeg trækker ud i siden VAR det rette jeg gjorde, da jeg var klar over jeg ikke kunne holde min bane. Hvorfor var det det rette: At ramme en modkørende kontra bremse ned ude i siden. Derfor. At min nedbremsning fejler, er noget lort.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det der. Du efterspørger konstruktiv kritik, men du afviser den når den kommer, i virkeligheden ønsker du jo bare en bekræftelse af at du handlet korrekt. Det tror jeg ikke du skal regne med kommer. Jeg må indrømme at jeg har meget mere tiltro til Luskes opfattelse af situationen, med al hans erfaring på både bane og vej. Med hans udkigsposition, er han så tæt på et ekspertvidne som du kommer. Hvad han har at sige om dit uheld, bør du tage til efterretning.

Men hey, hvis du ikke vil drage nytte af den massive viden han og andre ligger inde med, så ... fortsæt da stædigt.

Du kan, misforstået, kalde det bedrevidenhed hvis du vil, men andre herinde véd faktisk også mere end du gør på dette tidspunkt. De vil gerne lære fra sig. Mc'ister elsker at snakke sammen om hvordan de kører. Tit på en fællestur bliver der snakket om hvordan man tog det og det der sving, der bliver spøgt med at, hov, det kom du vist lige ind over spærrefladen osv. Man lærer konstant af hinanden. Det er ikke at tale ned til hinanden at påpege fejl. Første gang jeg var på fællestur med svrider-fyrene i 2004, som to uger gammel mc'ist, var jeg overrasket og beruset af alle de tips jeg fik. Det var jo helt vildt.

Men hvis du bare vil have ynk, så værsgo: Det er pisseærgeligt du har baldret din mc, det har de fleste af os prøvet og ved hvordan føles. Det gør naller i pengepungen og i stoltheden. Men man lærer af det og bliver en bedre mc'ist. Eller, det vil sige, det gør de fleste da.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: April 29, 2011, 07:00:07 pm »
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det der.

Du efterspørger konstruktiv kritik, men du afviser den når den kommer,

Men hey, hvis du ikke vil drage nytte af den massive viden han og andre ligger inde med, så ... fortsæt da stædigt.

Men hvis du bare vil have ynk, så værsgo: Det er pisseærgeligt du har baldret din mc, det har de fleste af os prøvet og ved hvordan føles. Det gør naller i pengepungen og i stoltheden. Men man lærer af det og bliver en bedre mc'ist. Eller, det vil sige, det gør de fleste da.

TAK!

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: April 29, 2011, 07:07:35 pm »
Så kun lidt af den gamle tråd... men uanset hvad og hvordan, er det super ærgeligt at du har været ude i et styrt. Jeg har aldrig prøvet det og håber aldrig det kommer til at ske. Har været tæt på at køre op i en bil og sågar haft begge hjul fri af asfalten på samme tid (weee) - men man føler altid at man har alt under kontrol.
Derfor kan det være svært at forstå, hvad der gik galt - når det går galt. Og ja, der er nogle der har rigtig meget erfaring, nogle som tager tingene et skridt videre, vover mere og KAN mere and man tror muligt. Det er altsammen meget individuelt. Faktum er, at den individuelle bedømmelse er afgørende for hvordan tingene udarter sig. I dette tilfælde et sving. Men.... det er det man lærer af!

Vi har alle haft en klump i halsen i en situation, hvor man var overbevist om at nu skete det... nu gik det galt. Men heldigivis ikke. Andre HAR været ude i uheldet og brækket lemmer og cykel. Intet kan rigtig retfædiggøres. Jo måske med den klassiske sætning: Du kørte for stærkt.
Den er led. Men korrekt.

Op på cyklen igen... ud og kør oplevelsen af dig. Du er blevet en erfaring rigere og dermed også en mere erfaren mc'ist.
 :thumbsup:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

VikingPowerSV

• Roadracer
« Svar #21 Dato: April 29, 2011, 07:27:30 pm »
Så kun lidt af den gamle tråd...  :thumbsup:

Tak, din post er et positiv afbræk. I forhold til Niels der unødigt, men flot fremviser sin evne til at benytte smilys.

Giver dig helt ret og håber heller ikke du kommer ud for det.

Dyre lærepenge. Men den slags sker. Jeg er glad for, at det "kun" er pengene det ramte. Det kan erstattes. 

Edit: Vil gerne udtrykke en tak for turen bagpå Nick og ubeskrivelig fedt du ville køre hjem selvom du havde andre planer og tak til Jer andre der har skrevet til mig og tilbudt hjælp. I ved hvem I er :)
Selv tak
Du har ikke hjulpet med noget. Den tak har du ikke fortjent.
« Senest Redigeret: April 29, 2011, 07:36:11 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #22 Dato: April 29, 2011, 07:59:20 pm »
Hvad er nu det for en gang børnehave?

@Viking. Du har kvajet dig og bukket din knallert. Pisse ærgerligt, men så længe du kan gå fra ulykken, er du en (slags) vinder. Jeg har selv været der, slap heldigvis med en beskidt bike og en skrammet stolthed. Sådan er legen... Det fede er, at der er værdifuld læring at trække ud af det  :wink:
Op på knallerten igen... (Der var forhåbentlig ikke nogen der havde bildt dig ind, at motorcyklisme var nemt og smertefrit? :lol:).

@Nælz. Opfør dig ordenligt din drillepind.

@Alle andre velmenende sjæle. Fedt at i stiller jeres erfaringer til rådighed, håber Viking påskønner... Husk blot balancen. Det må helst ikke blive alt for ensidigt kritisk og bedrevidende, så er der risiko for, at det egentlige budskab ikke opfattes af modtageren.

Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #23 Dato: April 29, 2011, 08:41:46 pm »
Har IKKE set den oprindelige tråd så mine kommentarer er baseret ud fra informationerne i denne tråd.

Jeg ved fra bitter erfaring, at det man lærer i kravlegården når man starter erhvervelsen af sit førerbevis A, at en motorcykel hverken kan styre eller bremse med nedlægning og at det DØD OG PINE er vigtigt at rette cyklen op og bremse ellers dør du !...måske skulle have været konverteret til lidt flere øvelser i let bremsning med nedlægning, styring og kontrastyring.

Jeg læser det også som en "klasisk" begynderfejl der måske ikke ender i panik panik, men hov fuck det har går ikke, du gør det du har lært, retter op og forsøger at bremse.

Når jeg skriver det med den bitre erfaring så er LIGE præcis den ekstra nedlægning jeg ikke har evnet at foretage...et par gange...  :innocent:

Kan det forestilles at du efterrationaliserer og NU synes at det var en bedre idé at tage den over i den anden vognbane og forsøge at bremse og at i situationens virkelig bare blev trukket ind i den indlæring du fik i kravlegården?

Op på hesten som andre har  sagt før. Jeg har kørt siden 2006 og føler mig til tider stadig ny og forsøger endnu at fortælle mig selv at den altså godt kan svinge den knallert.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #24 Dato: April 29, 2011, 09:32:44 pm »
Hvad er nu det for en gang børnehave?

@Viking. Du har kvajet dig og bukket din knallert. Pisse ærgerligt, men så længe du kan gå fra ulykken, er du en (slags) vinder. Jeg har selv været der, slap heldigvis med en beskidt bike og en skrammet stolthed. Sådan er legen... Det fede er, at der er værdifuld læring at trække ud af det  :wink:
Op på knallerten igen... (Der var forhåbentlig ikke nogen der havde bildt dig ind, at motorcyklisme var nemt og smertefrit? :lol:).

@Nælz. Opfør dig ordenligt din drillepind.

@Alle andre velmenende sjæle. Fedt at i stiller jeres erfaringer til rådighed, håber Viking påskønner... Husk blot balancen. Det må helst ikke blive alt for ensidigt kritisk og bedrevidende, så er der risiko for, at det egentlige budskab ikke opfattes af modtageren.

Nåede kun hurtigt at skimte den første tråd, så er ikke helt med på hvor, hvordan og hvorfor det gik galt.
Men det kan vist ikke siges bedre end Paw gør det. Der er jo ved at gå MCG i den i tråden.  :innocent:

Vel ment kritik bliver ikke bedre af at copy-paste til ny tråd, men man lære heller ikke noget af andres erfaring hvis man ikke vil lytte til dem der har den.

Dog er den bedste erfaring den man får på vejen. Den ville jeg gerne have givet meget for i mine grønne dage på vej rundt i et sving, hvor støvregn blev til monsunregn. Få sekunders panik kostede 40K i stumper og hvad der til høre at dårlige jokes, hån og trist sind/stolthed.

Men hey, ved her 5 år efter at alt bliver godt igen og man lære af det.  :hand:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #25 Dato: April 29, 2011, 10:32:49 pm »
Tusind tak til Paw, sircajun og Hippie for at bringe lidt balance tilbage i tråden. *dyb indånding* Skidegode indlæg.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #26 Dato: April 29, 2011, 11:07:48 pm »
Hmmmm.

Har læst det hele - også oprindelig tråd - og falder over dette fra Luske, hvori jeg er 100% enig:

Citér
Fejlen er super klassisk for uerfarne mcister.  Panik !!, tør ikke bremse ind i svinget!!, og tør heller ikke fortsætte sit sving!! eller dreje mere, så man rent faktisk kommer igennem svinget !!l. Der bliver rettet op !!, bremset lidt!!, og dermed kørt ligeud, over i modsatte vejbane !! og kigget ud i rabatten på det man IKKE vil ramme!!, og det er altså der man ender. Man ender i rabatten når man retter op i et sving, og man ender der hvor man fokuserer sit blik !!.  Og nej rabatten er IKKE et sted en MC kan stå fast. AL form for sving og bremsen for at få MC'en ned i fart eller rundt i et sving SKAL foregå på asfalten. Rabbatten er absolutte LAST RESORT.    EFTER  !! man har prøvet alt andet. har man prøvet alt andet, så er det fordi at man er kommet for hurtigt ind i det, og så er der ik noget at gøre alligevel. men man har idet mindste gjort alt hvad man kunne for at få den rundt/ ned i fart..  (der er kun mere fart på hvis man giver op og kører af vejen)

Jeg har haft min SV'er i de sidste 5 sæsoner, kørt 35.000 km, været på såvel DMC bronze, som Mestersvinger, og jeg laver PRÆCIS ovenstående i sidste weekend på fællesturen til Næstved ( i lille skala, uden styrt osv.. ) Grin bare - det fortæller bare mig at træerne ikke vokser ind i himlen, og at man starter (lidt) forfra hver sæson...

Som vores ven B.S. siger " det er oppe i hovedet Bubber" - total mindfuck, hvor man får overbevist (fordi man tænker for meget) sig selv om en hel masse midt i situationen.

Det handler om rutine og om "programmering" af din adfærd når du kører derudaf - især hvis det går stærkt. For din hjerne kan IKKE følge med når du får en "panik-impuls" om at det ser farligt ud lige pludselig. Der skal den bare sidde på rygraden.

Jeg håber at Viking kommer på hjulene igen hurtigt og er frisk på nogle ture - så finder vi nok ud af resten.

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #27 Dato: April 29, 2011, 11:18:43 pm »
jeg laver PRÆCIS ovenstående i sidste weekend på fællesturen til Næstved ( i lille skala, uden styrt osv.. ) Grin bare - det fortæller bare mig at træerne ikke vokser ind i himlen, og at man starter (lidt) forfra hver sæson...
Heh, det var en fed tur til Næstved, men jeg kunne også mærke rusten sidde der. Der blev, unødvendigt, lige blippet på forbremsen inden nogle sving. Men better safe than sorry som de siger.

Jeg håber at Viking kommer på hjulene igen hurtigt og er frisk på nogle ture - så finder vi nok ud af resten.
Helt sikkert, jeg glæder mig til turen søndag, og håber Viking stadig er klar på det.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Tråd slettet eller !!!!!!! VikingPowerSV - alias Danser Med Hegn... ;-)
« Svar #28 Dato: April 30, 2011, 05:33:48 am »
Citér
Det er jo ufedt når ens kneesliders kun bliver slidt når man styrter... Haha

Har du kneesliders på røven ? Det var da vist der du blev mest slidt eller ?!?!?!?!?! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hahaha .... Ja det må man sige.. Ryg og røv...men åbenbart også lidt knæ ... :)

Hahaha  griner højlydt ... Luske nu er det jo ikke alle som kan fylde en dragt ud som dig....ref det fine billede fra Most  ;-) god fest senere... ;-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Tråd slettet eller !!!!!!! VikingPowerSV - alias Danser Med Hegn... ;-)
« Svar #29 Dato: April 30, 2011, 06:29:13 am »
jeg laver PRÆCIS ovenstående i sidste weekend på fællesturen til Næstved ( i lille skala, uden styrt osv.. ) Grin bare - det fortæller bare mig at træerne ikke vokser ind i himlen, og at man starter (lidt) forfra hver sæson...
Heh, det var en fed tur til Næstved, men jeg kunne også mærke rusten sidde der. Der blev, unødvendigt, lige blippet på forbremsen inden nogle sving. Men better safe than sorry som de siger.

Helt sikkert, jeg glæder mig til turen søndag, og håber Viking stadig er klar på det.
Samme her dog kommer Toke ikke med ,da grislingen ikke er klar endnu.
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/