Som overordnet, så tog det for meget energi at besvare den mænge mere eller mindre konstruktive kritik
Jeg vil prøve at give svar på det folk har skrevet og udrede det lidt, for som man læser det udefra er det svært at se det fra min side som det er nu.
- Til Per
Ja, det er korrekt jeg ønskede tråden slettet hvilket jeg synes var synd.
Selføl skal der være mulighed for at udtrykke sin mening.. del erfaring, lære af det og alt det andet.
Dårlig kommunikation og situationsfornemmelse er hvad det var.
Jeg er også åben over for at lære af andres erfaring.
- Til amagerdk
Ja øv for den. Jeg har det okay, har dog haft en vedvarende hovedpine de sidste par dage. Tøsen har det ikke for godt, men jeg må gøre det bedste for at få hende igang igen
- Til Smølfen
Jeg er først og fremmest glad for at tråden blevet fjernet. Mest fordi jeg spurgte efter det. Det viser at admins ønsker det bedste for alle, selv om det måske ikke er samme forståelse for begrundelsen.
Jeg vil næsten citere dig "
Ved at kigge på et uheld, finder man ud af hvordan man/andre kan gøre det bedre næste gang man ender i den situation" Det var DET tråden blev oprettet for.
"
Svarene var måske ret kontante, men jeg er overbevist om de var i den bedste mening". Det er fint at folk vil dele erfaring, jeg så det bare slet ikke konstruktivt for visse personer.
- Til NielSV650
Jeg vil allerførst fratage dig æren for at få tråden slettet. Det var ikke som en trussel. Jeg forudså hvad din kommentar bragte med dig og hvilke drejning tråden ville tage. Dette ønskede jeg ikke , så der var to muligheder. Du fjernede/rettede din post eller tråden blev fjernet. Jeg spurgte dig ordenligt i den pm.
Selve din post var fjernt fra hvad man kan kalde en samling af gode råd. Det var en opremsning af alt det du
simpelthen ikke forstå omkring hvad jeg fortalte. Du havde svært ved at analyser tingene ud fra mit synspunkt og blev lettere modbydelig.
Din overdreven brug af citationstegn, i ovenstående post, antyder en nedladende tone, hvilke bekræfte mit første indtryk. Men det er åbenbart sådan du taler/skriver.
Om du synes det er plat, er din helt subjektive holdning som jeg, tydeligvis ikke har nogen mulighed for at nuancere.
Hvis tråden var aktiv u. min beretning, ville flere dele de samme holdninger som du, resolut har holdt fast i.
- Min begrundelse for at tråden blev fjernet:
Tråden begyndte at blive en katalysator for alt for megen demoraliserende kritik.
Der blev flere gange antydet, i de råd der blev givet, en hasarderet kørsel og beretningen blev et skoleeksempel på hvordan andre ikke burde køre.
Til det, blev tråden også opfattet som en udlægning af undskyldninger på undskyldninger for styrtet og ALT for mange havde behov for at dømme og pointere fejl.
Generelt havde mange det svært ved at sætte sig i førens sted, for hvilke de personer det galt for derfor følte sig bedrevidene.
- Mit synspunkt:
Jeg gav ingen undskyldninger for at jeg styrtede, jeg begrundede det. Der er nogle der stadigvæk vil have det svært ved at differentiere de to ting.
Jeg kom til et sving som overraskede mig, da jeg var midt i det. Det benævnte træ havde sin påvirkning ligesom vejens hældning, samt min vurdering af hastighed og nedlægning.
Det var igen ingen undskyldning, men en begrundelse hvorfor det skete. Når jeg så skriver dette havde nogle utrolig svært ved at sætte sig i mit sted og forstå mit tankeforløb. At så mange negligere/fordrejer mine vurderinger i situationen er mig en gåde.
Kort oprids: Primære årsag var min erfaring; det er jeg klar over, hvilke jeg nævnte i beretning. At jeg mistede overblikket var tildels træet samt vejen med til. At jeg laver en sikkerhedsvurdering ved at trække ud i siden; det er jeg kun glad for jeg gjorde.
Egen selvakendelse er lærerigt, men empati skader ej.
ALT hvad jeg ejer ligger i den motorcykel. Det er sgu mit kæreste eje. Jeg har lille indtægt og ingen omgangskreds der lige kan fikse den. Go easy on the new guy. Ingen havde nogen indvendinger angående Pers styrt. (hvilke sætter det lidt i perspektiv synes jeg)
Og til Jer, der ønsker at repetere. Ja erfaring skal deles, MEN på en positiv og konstruktiv måde. Tak
Så er den skid vist også slået. !
Edit: Vil gerne udtrykke en tak for turen bagpå Nick og ubeskrivelig fedt du ville køre hjem selvom du havde andre planer og tak til Jer andre der har skrevet til mig og tilbudt hjælp. I ved hvem I er
- Til Luske
... Grunden til at jeg blir nødt til at poste igen, er at du IGEN prøver at overbevise dig selv om at det var det rette du gjorde i situationen..
Præcisér situation... !?
At jeg trækker ud i siden VAR det rette jeg gjorde, da jeg var klar over jeg ikke kunne holde min bane. Hvorfor var det det rette: At ramme en modkørende kontra bremse ned ude i siden. Derfor. At min nedbremsning fejler, er noget lort.
.. ( nu får man så fornemmelsen af at du overhovedet ikke vil tage noget af det til dig, og ja så får man sgu lidt lyst til bare at sige.. fint - du sejler bare din egen sø og fortsætter.
Det modstrider direkte hvad jeg lige har skrevet ovenover. Så det kan jeg ikke følge dig i.
... så kan de andre også se hvad jeg fik skrevet (... - så kan de også se hvor uartig jeg må have været i mit indlæg )
Jeg har ikke ønsket decideret rettelse eller udtryk, hvad du skriver som uartig, mht. din post
- Til Smølfen
Min holdning er som udgangspunkt, at en svingulykke som denne hvor man ender i modsatte grøft...
Må lige komme med en rettelse. Jeg ender ikke over i den modsatte grøft, jeg kommer kun over i modsatte vejbane, hvor jeg så vælger, pga. uvisheden om modkørende at trække ud.
- Til NielSV650
I sidste ende....
Du forbløffer mig igen og igen med din seneste post. Nuff' said
- Til Smølfen
At jeg trækker ud i siden VAR det rette jeg gjorde, da jeg var klar over jeg ikke kunne holde min bane. Hvorfor var det det rette: At ramme en modkørende kontra bremse ned ude i siden. Derfor. At min nedbremsning fejlede, er noget lort.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til det der. Du efterspørger konstruktiv kritik, men du afviser den når den kommer, i virkeligheden ønsker du jo bare en bekræftelse af at du handlet korrekt. Det tror jeg ikke du skal regne med kommer. Jeg må indrømme at jeg har meget mere tiltro til Luskes opfattelse af situationen, med al hans erfaring på både bane og vej. Med hans udkigsposition, er han så tæt på et ekspertvidne som du kommer. Hvad han har at sige om dit uheld, bør du tage til efterretning
..Man lærer konstant af hinanden.
Der er så meget jeg gerne vil kommentere til din post.
Allerførst og vil nu gerne slå det HELT fast
jeg siger ikke luskes post imod. På nær det jeg har citeret og rettet ham for. Jeg er i en situation hvor jeg vurdere, at hvis jeg prøver at dreje tilbage på min bane, så kommer jeg i unødig fare, da jeg på det tidspunkt ikke havde det overblik over evt. modkørende billister.
Hvad forkert ser du i den vurdering i DEN situation ? Det er korrekt, at det er ikke den måde jeg skal klare et sving på næste gang, fordi jeg er blevet lidt klogere på hvordan jeg kan undgå at komme i den situation. Men i det øjeblik var det, det rigtige jeg gjorde føler jeg. Jeg ønskede ikke at udsætte mig selv for fare i modkørende bane mere end højst nødvendig.
"Men hvis du bare vil have ynk, så værsgo" "Men hey, hvis du ikke vil drage nytte af den massive viden han og andre ligger inde med, så ... fortsæt da stædigt."
Unødvendigt...