Syntes lige jeg vil dele dagens oplevelse med jer
Jeg har lige købt mig en sv1000n med nogle dejlige buldrepotter på.... Købt i en brandert via sms
Og den har så stået hele påsken og blinket til mig og hvisket "tag mig... tag mig hårdt!" Meeeen som alenefar med to små dejlige pestilenser, som er mine her i påsken, har jeg ikke kunnet komme ud og prøve dyret af.
Nå men idag fik jeg så afsat begge unger og så skulle den sgu have lidt moderat (man er vel lidt rusten) gas.... Fik startet svinet op og der stod den så og buldrede lidt i tomgang, mens jeg røg en smøg og fik grejet på.... Hmmm fed så den jo ud.... Og jeg havde da lige prøvet en lille tur op og ned af vejen.... men decideret kørsel på den havde jeg stadig til gode
Nå men jeg kom op på cyklen, ud på vejen og kom igennem de første par gear... Godt nok noget lidt andet end FZ6-s jeg har kørt på de sidste fire sæsoner... Jeg har været vant til at køre på de 4-cylindrede som skal have kniven før der sker noget....
Hmmm... syntes sgu godt nok der var en del vibrationer i svinet i forhold til... Og jaaa... den har da lidt mere moment.... Men er det virkelig det
Nå men jeg lå så og trillede lidt rundet her på Vestegnen og fik ædt lidt km ude bag Ballerup og omegn.... Lidt blød i bagfjederen men ellers så var den da ok.... Følte mig ikke sån rigtig tryg på den... Så nogen voldsom nydelse var det sgu ikke rigtig....
Jeg begyndte så småt at tænke... Er det er fejlkøb det her?... Er jeg kun til de 4-cylindrede skrigere?... Kan man i hele taget komme af med den igen?
Hmmm... Nå men jeg havde jo sat dagen af til at lære cyklen at kende og vejret var jo fantastisk... så det var jo bare at blive ved... For den var da meget sjov
Nå men som tiden gik, begyndte jeg efterhånden at vende mig til den grove motorgang, den voldsomme fartvind og den lidt bløde affjedring... Og så gik det efterhånden op for mig at der sgu er en virkelig lang vandring på gashåndtaget... Og at jeg måske havde haft en tendens til slet ikke at åbne ordentligt op for hanen
Så ud på Roskildevej med mig... Ud mod Hedehusene hvor der er dejligt åbent, god lige vej og ikke så mange biler.... Holdt for rødt... Der blev grønt... Første gear... 2/3 del gas og op på en 4-5000 omdrejninger.... Så anden gear og hanen helt i bund
Så skete der sgu noget!! Fååårk den trak for vildt og den blev bare ved og ved! Så begyndte det sgu at ligne noget... Jeg måtte ned og lægge over tanken og bare holde fast for ikke at blæse af
Hehe... Nu begyndte det sgu at ligne noget… Tror jeg helt ubevist havde haft lidt for meget respekt for den…. Har jo hørt nogle grimme historier om de store V2’ere. Om hvordan de bare går på bagover, baghjul der låser ved nedgearinger osv….
Nu begyndt jeg så at blive rigtig glad i låget…. For den kørte sgu ok…. Og jeg begyndte også at kunne lægge den lidt mere ned i svingene og forstå at den altså godt kan tåle at blive smidt ned gennem gearene inden svingene, så den var måske ikke den havelåge jeg først havde fået indtryk af.
En tur ind til Langelinje blev det også til… Tænkte ”jeg må altså finde nogle andre der også kører Sv og hører hvad de har af erfaringer”
Inde på linjen var der så ikke en eneste, der var på Sv. Så jeg sad bare og røg en smøg og kiggede lidt… Og irriterede mig over at cyklen havde en tendens til at gå i stå, når jeg startede for rødt eller hvis jeg lige gav den lidt håndgas når jeg holdt stille…. Tomgangen var sgu også meget lav på den.
Nå men efterhånden som jeg fik kørt flere km (tror jeg har kørt 500 i dag) blev jeg mere og mere dus med den… Og da det endelig var tid til at vende næsen hjemad, var jeg godt nok ikke meget for det… For den er sgu for fed den her kværn.
Nu sidder jeg så her med totalt julelys i øjnene og glæder mig bare til det bliver i morgen… Så skal der races igen.
Tomgangen er fixet… Det var jo det nemmeste i hele verden, når man har det her forum at søge viden i… Mange tak for det!
Så dagens indtryk ender ud med følgende konklusioner….
1. Nøj et moment!
2. Man behøver ikke køre +200 for at det er sjovt og spændende (jeg nåede en max hastighed på 180 og det var mere end rigeligt på en naked).
3. Total letkørt maskine… man kan jo kaste den rundt.
4. Bagfjederen skal spændes op… Skal bare lige have fundet noget værktøj til det.
5. Forgaflen skal have en tur… (sikkert i skraldespanden til fordel for en USD)
6. Gasrullen skal skiftes til en R6 rulle.
7. Svrider.dk styrer for vildt! Her er alverdens viden om mit nye ynglingsemne.
Nå men syntes bare lige jeg ville dele en "Sv jomfrus" første indtryk af dette dejlige køretøj.