Forfatter Emne: Fååårk.... Hvad er det jeg har købt!!!  (Læst 8155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T-MAS

• Søndagskører
  • **
Fååårk.... Hvad er det jeg har købt!!!
« Dato: April 24, 2011, 09:57:27 pm »
Syntes lige jeg vil dele dagens oplevelse med jer :D

Jeg har lige købt mig en sv1000n med nogle dejlige buldrepotter på.... Købt i en brandert via sms

Og den har så stået hele påsken og blinket til mig og hvisket "tag mig... tag mig hårdt!" Meeeen som alenefar med to små dejlige pestilenser, som er mine her i påsken, har jeg ikke kunnet komme ud og prøve dyret af.  :brok:

Nå men idag fik jeg så afsat begge unger og så skulle den sgu have lidt moderat (man er vel lidt rusten) gas.... Fik startet svinet op og der stod den så og buldrede lidt i tomgang, mens jeg røg en smøg og fik grejet på.... Hmmm fed så den jo ud.... Og jeg havde da lige prøvet en lille tur op og ned af vejen.... men decideret kørsel på den havde jeg stadig til gode  :shock:

Nå men jeg kom op på cyklen, ud på vejen og kom igennem de første par gear... Godt nok noget lidt andet end FZ6-s jeg har kørt på de sidste fire sæsoner... Jeg har været vant til at køre på de 4-cylindrede som skal have kniven før der sker noget....  :whipped:
Hmmm... syntes sgu godt nok der var en del vibrationer i svinet i forhold til... Og jaaa... den har da lidt mere moment.... Men er det virkelig det :whatever:

Nå men jeg lå så og trillede lidt rundet her på Vestegnen og fik ædt lidt km ude bag Ballerup og omegn.... Lidt blød i bagfjederen men ellers så var den da ok.... Følte mig ikke sån rigtig tryg på den... Så nogen voldsom nydelse var det sgu ikke rigtig....  :tongue:
Jeg begyndte så småt at tænke... Er det er fejlkøb det her?... Er jeg kun til de 4-cylindrede skrigere?... Kan man i hele taget komme af med den igen?

Hmmm... Nå men jeg havde jo sat dagen af til at lære cyklen at kende og vejret var jo fantastisk... så det var jo bare at blive ved... For den var da meget sjov  :)
Nå men som tiden gik, begyndte jeg efterhånden at vende mig til den grove motorgang, den voldsomme fartvind og den lidt bløde affjedring... Og så gik det efterhånden op for mig at der sgu er en virkelig lang vandring på gashåndtaget... Og at jeg måske havde haft en tendens til slet ikke at åbne ordentligt op for hanen :P
Så ud på Roskildevej med mig... Ud mod Hedehusene hvor der er dejligt åbent, god lige vej og ikke så mange biler.... Holdt for rødt... Der blev grønt... Første gear... 2/3 del gas og op på en 4-5000 omdrejninger.... Så anden gear og hanen helt i bund  :shock: Så skete der sgu noget!! Fååårk den trak for vildt og den blev bare ved og ved! Så begyndte det sgu at ligne noget... Jeg måtte ned og lægge over tanken og bare holde fast for ikke at blæse af  :grin: :evil:

Hehe... Nu begyndte det sgu at ligne noget… Tror jeg helt ubevist havde haft lidt for meget respekt for den…. Har jo hørt nogle grimme historier om de store V2’ere. Om hvordan de bare går på bagover, baghjul der låser ved nedgearinger osv….

Nu begyndt jeg så at blive rigtig glad i låget…. For den kørte sgu ok…. Og jeg begyndte også at kunne lægge den lidt mere ned i svingene og forstå at den altså godt kan tåle at blive smidt ned gennem gearene inden svingene, så den var måske ikke den havelåge jeg først havde fået indtryk af. :mrgreen:

En tur ind til Langelinje blev det også til… Tænkte ”jeg må altså finde nogle andre der også kører Sv og hører hvad de har af erfaringer”
Inde på linjen var der så ikke en eneste, der var på Sv. Så jeg sad bare og røg en smøg og kiggede lidt… Og irriterede mig over at cyklen havde en tendens til at gå i stå, når jeg startede for rødt eller hvis jeg lige gav den lidt håndgas når jeg holdt stille…. Tomgangen var sgu også meget lav på den.

Nå men efterhånden som jeg fik kørt flere km (tror jeg har kørt 500 i dag) blev jeg mere og mere dus med den… Og da det endelig var tid til at vende næsen hjemad, var jeg godt nok ikke meget for det… For den er sgu for fed den her kværn. :respekt:

Nu sidder jeg så her med totalt julelys i øjnene og glæder mig bare til det bliver i morgen… Så skal der races igen.

Tomgangen er fixet… Det var jo det nemmeste i hele verden, når man har det her forum at søge viden i… Mange tak for det!

Så dagens indtryk ender ud med følgende konklusioner….

1.   Nøj et moment!
2.   Man behøver ikke køre +200 for at det er sjovt og spændende (jeg nåede en max hastighed på 180 og det var mere end rigeligt på en naked).
3.   Total letkørt maskine… man kan jo kaste den rundt.
4.   Bagfjederen skal spændes op… Skal bare lige have fundet noget værktøj til det.
5.   Forgaflen skal have en tur… (sikkert i skraldespanden til fordel for en USD)
6.   Gasrullen skal skiftes til en R6 rulle.
7.   Svrider.dk styrer for vildt! Her er alverdens viden om mit nye ynglingsemne.

Nå men syntes bare lige jeg ville dele en "Sv jomfrus" første indtryk af dette dejlige køretøj.

Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Morten1970

• Plastikrocker
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Fååårk.... Hvad er det jeg har købt!!!
« Svar #1 Dato: April 24, 2011, 10:05:23 pm »
Velkommen til SVrider.dk - og V2 verden....  :orkester:
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy  :lol:
/M
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: April 24, 2011, 10:16:06 pm »
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!!  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: April 24, 2011, 10:29:31 pm »
Det spiller bare maks...kan ikke byde ind med en masse teknisk viden - men enjoy  :lol:
/M
Tak for det Morten :) Tror også det her er starten på et langt og hedt kærlighedsforhold :twisted:

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: April 24, 2011, 10:35:09 pm »
Hyperpro fjedre i forgaflen, sintermetal bremseklodser, stålarmerede bremseslanger, 10 olie i styrdæmperen, zx10 bagdæmper og ændring af gearing så spiller den maks!!!  :blink:
Tak for tippene Jannik! Det er lige den slags guldkorn jeg har brug for....
Hvad skal gearingen være? Og ved du om det er svært at skifte fjedrene i forgaflen?

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Morten1970

• Plastikrocker
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
« Svar #5 Dato: April 24, 2011, 10:43:40 pm »
/M
Tak for det Morten :) Tror også det her er starten på et langt og hedt kærlighedsforhold :twisted:

It will be - og du er allerede hooked...  :lol:
Burde sq være til begge køn - så er de dobbelt op...  :thumbsup:
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: April 24, 2011, 10:54:21 pm »
/M

It will be - og du er allerede hooked...  :lol:
Burde sq være til begge køn - så er de dobbelt op...  :thumbsup:
:respekt:

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: April 24, 2011, 11:02:43 pm »
Skriv til Alex herinde ang fjedre.   :blink:

På en "and" skulle det være godt med 2 tænder op bag har jeg hørt.
Jeg kører selv med 1 ned foran og 2 op bag på min "S"

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: April 24, 2011, 11:09:31 pm »
2 op! Det er skrevet bag øret!

Og Alex får en mail... Når jeg lige har besluttet mig for om det bare skal vær fjedre eller om det skal være en komplet USD.

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Husum

• Roadracer
« Svar #9 Dato: April 24, 2011, 11:18:35 pm »
Jeg kører også 17-42, hvor 17-40 er standard. Det er perfekt i mine øjne.

Blev kraftigt frarådet at gå ned foran, da det skulle øge sliddet.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: April 24, 2011, 11:24:09 pm »
hvis man nu har en kæde der ser rigtig fin ud... kan man så nøjes med at skifte det bagerste tandhjul... Eller skal man skifte hele kittet?

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: April 24, 2011, 11:51:55 pm »
Jeg har kørt 25.000 ægte km da jeg kører med speedohealer, og jeg kører med 16 42 så jeg er ikke nervøs for slidet.

Hvis kæden ikke kan trækkes ud fra midten af det bagerste tandhjul, ville jeg klart bare skifte bagerste tandhjul hvis kæden er lang nok.

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: April 25, 2011, 12:09:01 am »
Jeg har kørt 25.000 ægte km da jeg kører med speedohealer, og jeg kører med 16 42 så jeg er ikke nervøs for slidet.

Hvis kæden ikke kan trækkes ud fra midten af det bagerste tandhjul, ville jeg klart bare skifte bagerste tandhjul hvis kæden er lang nok.

Sidste spørgsmål til professoren i aften  :D Hvor køber man et løst tandhjul henne? Har været inde på louis.de... men de har kun komplette kits

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #13 Dato: April 25, 2011, 01:36:47 am »
17-42 er en vinder.

www.mcbutikken.dk sælger både hele kits og løse tandhjul.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

T-MAS

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: April 25, 2011, 09:05:21 am »
Tak sajmon! Har lige været inde og kigge.... Den spiller jo max deres kædeberegnerdims :) Nu kommer næste spørgsmål så... Kan jeg på nogen måde se hvor lang min nuværende kæde er uden at pille den af og måle den?? For jeg kan se at der skal bruges en 110 cm kæde til 40 tandhjul og 112 cm til 42 :-/

Yamaha FZ6-S
SV 1000 N