Den eneste kendte børnesygdom er at pakningerne i koblingsslavecylinderen har det med at ryge på nogle kilosvin. Væsken i de to glas på styret skal helst være samme farve (som regel rødlig). Hvis der kommer for meget ilt ind i systemet skifter væsken farve til uklar mørkebrun.
Dette er ikke nødvendigvis et kæmpe problem - så længe at der ikke decideret løber væske ud nede ved slavekoblingscylinderen eller at cyklen har problemer med at koble ud. Det koster 1-1500 kr at få skiftet pakningerne.
Resten er IKKE typiske fejl på en brugt SV1000 - men gode ting at være opmærksom på.Derudover kan du kigge på andre sliddele (priser er ca. og inkl. arbejdsløn for værksted) - bremseklodser (1000kr), kæde + tandhjul (2500kr) og dæk (3000kr) etc. - disse kan også bruges som grundlag for prisforhandling.
Så hvis bagdækket trænger til et nyt bagdæk - pointer da at du nok kommer til at bruge 2000 kr på at skifte det eks.
Se også efter om der er nogen olielækage fra forgafflen (pakninger kan være utætte), se efter om der er drup på jorden under motorblokken der hvor den har holdt parkeret, se efter om der er ridser på fodhvilere, sidespejle, blinklys og potter (som kunne tyde på et styrt), tjek evt. for slør i kronrør hvis du på prøvetur syntes at der er noget galt.
Du ved - forhjul op mod væk eller andet stationært objekt (ikke sælger) og lav elskvsbevægelser mod tank imens du med fingrene mærker efter i top og bund af kronrør.
Held og lykke med jagten