Forfatter Emne: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys  (Læst 2697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

CarstenM

  • Gæst
Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Dato: April 11, 2011, 07:37:19 am »
Som ny kører har jeg oplevet nogle ting ved min SV'er som jeg godt kunne bruge lidt input på.  :blink:

Når jeg starter og sætter den i 1 gear får jeg et "KLONK", er det normalt/acceptabelt?. Hvis ikke hvordan kan jeg undgå det???

I starten når jeg kører oplever jeg at ved nedgearing til 1 gear ofte ender med at komme i frigear. Dette holder op når cyklen er varm. Normalt eller kan jeg gøre noget for at undgå dette??

Jeg har diodelys bagpå. En jeg kørte med øffede over mit bremselys ikke var så tydeligt. Findes der måder at gøre mig mere tydelig i trafikken??

Håber på lidt input fra jer. På forhånd tak til dem der gider spilde tid på min tråd..   :whatever:

Damage

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #1 Dato: April 11, 2011, 07:52:52 am »
Som ny kører har jeg oplevet nogle ting ved min SV'er som jeg godt kunne bruge lidt input på.  :blink:

Når jeg starter og sætter den i 1 gear får jeg et "KLONK", er det normalt/acceptabelt?. Hvis ikke hvordan kan jeg undgå det???

I starten når jeg kører oplever jeg at ved nedgearing til 1 gear ofte ender med at komme i frigear. Dette holder op når cyklen er varm. Normalt eller kan jeg gøre noget for at undgå dette??

Jeg har diodelys bagpå. En jeg kørte med øffede over mit bremselys ikke var så tydeligt. Findes der måder at gøre mig mere tydelig i trafikken??

Håber på lidt input fra jer. På forhånd tak til dem der gider spilde tid på min tråd..   :whatever:

"klonk" lyde ved at lægge den i 1. gear er meget normalt, men hvis den står for højt i tomgang eller chookeren stadig er aktiveret når du lægger den i 1. gear vil "klonk" lyden være højere.

mht. ved nedgearing så prøv at justere din gearpedal. Men du skriver også at det ikke er noget problem når den er varm.  Hvis olien har for høj viskositet så
kan man opleve de problemer med kold motor. Hvilken olie kører du med?

Diodebaglys har jeg ikke noget bud på...  :|

CarstenM

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #2 Dato: April 11, 2011, 08:35:58 am »
Hvilken olie kører du med?

PROCYCLE 4-Takt Motorenöl SAE 10W-40

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #3 Dato: April 11, 2011, 09:58:01 am »
Som ny kører har jeg oplevet nogle ting ved min SV'er som jeg godt kunne bruge lidt input på.  :blink:

Når jeg starter og sætter den i 1 gear får jeg et "KLONK", er det normalt/acceptabelt?. Hvis ikke hvordan kan jeg undgå det???

I starten når jeg kører oplever jeg at ved nedgearing til 1 gear ofte ender med at komme i frigear. Dette holder op når cyklen er varm. Normalt eller kan jeg gøre noget for at undgå dette??

Jeg har diodelys bagpå. En jeg kørte med øffede over mit bremselys ikke var så tydeligt. Findes der måder at gøre mig mere tydelig i trafikken??

Håber på lidt input fra jer. På forhånd tak til dem der gider spilde tid på min tråd..   :whatever:
Klonk lyde er helt normal, undgå evt at bremse mens du lægger den i gear, og skub evt let fremad (10cm) mens du gør det, så begrænses set.

Punkt2: den med viskositet er rigtig. Der kan også være lidt for meget olie på, det gør gearskift sværere.

3: hvis du har en klar baglygte på, whitelights el tilsvarende, er bremselyset ikke så kraftigt som på den originale. Skift evt til original baglygte.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Damage

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #4 Dato: April 11, 2011, 09:59:02 am »
Hvilken olie kører du med?

PROCYCLE 4-Takt Motorenöl SAE 10W-40

Ok, den er fin nok, så er det ikke der problemet er.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #5 Dato: April 11, 2011, 10:19:11 am »
Når jeg starter og sætter den i 1 gear får jeg et "KLONK", er det normalt/acceptabelt?. Hvis ikke hvordan kan jeg undgå det???

Sørg for at din kæde er justeret korrekt.   (det samme gælder iøvrigt koblingskablet)
 
Du kan også forsøge dig med:
Træk koblingen,
Giv gassen et lille bob,
Sæt i gear når motoren atter er i tomgang/faldet i omdrejninger.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

CarstenM

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #6 Dato: April 11, 2011, 09:06:55 pm »
Tak allesammen for svar.. Nu har jeg lidt at arbejde videre med og afprøve.. :)

Oliestanden er OK.
Omdrejninger ved tomgang er 1000-1500 så den skal vist justeres lidt ned.


Damage

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #7 Dato: April 12, 2011, 07:44:48 am »
Tak allesammen for svar.. Nu har jeg lidt at arbejde videre med og afprøve.. :)

Oliestanden er OK.
Omdrejninger ved tomgang er 1000-1500 så den skal vist justeres lidt ned.

Din tomgang skulle helst ikke ligge og "gynge" mellem 1000-1500 rpm, den skal ligge på ca. 1300 rpm. +/- 50

CarstenM

  • Gæst
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #8 Dato: April 26, 2011, 11:23:34 am »
Punkt2: den med viskositet er rigtig. Der kan også være lidt for meget olie på, det gør gearskift sværere.

Det virkede. kontrollerede oliestanden og den var på max. Prøvede så at tappe en lille smule af og det gjorde en STOR forskel!!.
Tusind tak for input!!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Spørgsmål omkring kobling/gear og bremselys
« Svar #9 Dato: April 26, 2011, 02:33:19 pm »
Punkt2: den med viskositet er rigtig. Der kan også være lidt for meget olie på, det gør gearskift sværere.

Det virkede. kontrollerede oliestanden og den var på max. Prøvede så at tappe en lille smule af og det gjorde en STOR forskel!!.
Tusind tak for input!!
ingen årsag.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....