Forfatter Emne: Olie sensor  (Læst 7166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
Olie sensor
« Dato: April 04, 2011, 05:56:33 pm »
Hej, var idag ude på min første tur på min SV 650 s, slap af hvor er den lækker =), Men olielampen lyser ved tænding og går først væk igen når motoren er igang, jeg har fyldt olie på så den er i midten i skueglasset, uden held. Hvad kan dette være? Det ikke bare en indikering på at lampen virker, for kølervæsken symbolet forsvinder efter 2 sek, mens oliemangel bliver der indtil tændt motor.

Håber i kan hjælpe og tag i godt imod mig =) ser ud til at være et fedt forum!

Mvh kasper

melander

• Roadracer
Olie sensor
« Svar #1 Dato: April 04, 2011, 06:42:33 pm »
Det gør den også på min sv1000s. Det er helt normalt. Mere teknisk beskrivelse om "problemet" overlader jeg til andre i forummet ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
Sv: Olie sensor
« Svar #2 Dato: April 04, 2011, 06:48:44 pm »
Okay, tak for svaret, ked af det er normalt ! :P, er der andre kan bekræfte det eller ved hvordan man evt. kunne fjerne det?

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #3 Dato: April 04, 2011, 06:58:55 pm »
Det er fordi det er en olietrykslampe, den lyser når der IKKE er olietryk på motoren. Olietryk får du først når motoren kører dvs. at oliepumpen kører. Så den er helt som den skal være. Det er førsat noget skidt når den begynder at lyse mens motoren kører.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

allan s

• Scooterfjæs
  • *
  • sv 1000s
« Svar #4 Dato: April 04, 2011, 08:18:02 pm »
det gør den ogå i en bil  :P :P det er fordi den lyser for olietryk...

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: April 04, 2011, 08:47:34 pm »
Tak for svarene,

Jeg er bare ret sikker på den ikke har gjort det hele tiden, derfor det undrer mig, både den FI lampe lyser og olielampen på displayet, men forsvinder som sagt når motoren startes.

Men ja den kører jo super og prøver lade være med være nervøs så, man er jo bare lidt ekstra forsigtig ved sin nye cykel :)

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #6 Dato: April 04, 2011, 11:03:39 pm »
Det er ret simpelt. Du har en advarsels lampe der skal fortælle dig når der opstår et kritisk problem. Og, for at du løbende kan checke at advarsels lampen/pæren/ledningen/sikringen rent faktisk virker(så den kan fortælle dig hvis du har et olie problem), så tænder den, når der er størm på, men slukker igen så snart motoren starter.

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #7 Dato: April 04, 2011, 11:48:59 pm »
Ja det er jeg godt med på at det er, men ALLE indikatorer lyser først ved start for at vise de virker, ligesom i en bil, så går der 3 sek, så forsvinder alle indikatorerne, men her forsvinder olielampe og FI alarmlampen IKKE, først ved start af motor forsvinder de.

Normalt forsvinder olieindikator og FI alarmlampen, sammen med de andre indikatorer, ligesom jeg skrev til at starte med.

Jeg tror ikke du/i forstår det.

Det har ikke været sådan hele tiden.

Mvh.

haldo

• Roadracer
« Svar #8 Dato: April 05, 2011, 10:55:48 am »
Nu forstår jeg godt hvad du mener - du tænder, alt lyser, du lader den være tændt, alt slukker, pånær 2.... du starter, alt slukker.

Jeg checker lige om ikke min gør det samme senere idag.

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #9 Dato: April 05, 2011, 02:05:47 pm »
Må du meget gerne =)

haldo

• Roadracer
« Svar #10 Dato: April 06, 2011, 12:05:02 am »
Alt mit tant og fjas tænder, men slukker bagefter - men olie lampen bliver ved med at være tændt indtil jeg starter motoren. så ingen alarm sherif.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #11 Dato: April 06, 2011, 08:18:51 am »
Rød diode ovre til venstre og oliesymbol SKAL lyse indtil motoren startes - men der må ikke stå FI i displayet.
Er der alarm på cyklen?

Hvis ja, så er du begyndt at slå alarmen fra efter du har drejet nøglen til "on" - og så viser den "FI" i displayet.    :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: April 06, 2011, 08:29:00 am »
Jeg faldt også i en "fælde", da jeg var den lykkelige ejer af en Sv650.
Kom helt atypisk til at aflæse triptæller istedet for temperatur under kørsel, og undrede mig over at den blev varmere og varmere, selvom jeg kørte?? Gik fra de normale 82 "grader" til helt op over 100??? Stoppede og lod den køle lidt af... men stadig over 100???

- efter 2 minutters måben, gik det så op for mig at det var tripmåleren jeg havde fokuseret på. Flot.
Var heldigivis heeelt alene om den oplevelse ;)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #13 Dato: April 06, 2011, 10:25:04 am »
Jeg faldt også i en "fælde", da jeg var den lykkelige ejer af en Sv650.
Kom helt atypisk til at aflæse triptæller istedet for temperatur under kørsel, og undrede mig over at den blev varmere og varmere, selvom jeg kørte?? Gik fra de normale 82 "grader" til helt op over 100??? Stoppede og lod den køle lidt af... men stadig over 100???

- efter 2 minutters måben, gik det så op for mig at det var tripmåleren jeg havde fokuseret på. Flot.
Var heldigivis heeelt alene om den oplevelse ;)

Men ikke længere!  :mrgreen: 
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

haldo

• Roadracer
« Svar #14 Dato: April 06, 2011, 11:42:32 am »
 :lol: - hahaha, den var god.