Forfatter Emne: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)  (Læst 10534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #30 Dato: April 12, 2011, 07:39:08 pm »
Jo tak, tror også Melander´s er uden skift at potter og filter  :afro:
Der var monteret Xxil extrem potter og K&N filter inden Ove fik den  :mrgreen:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #31 Dato: April 12, 2011, 07:42:39 pm »
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
[/quote] Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:



PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #32 Dato: April 12, 2011, 10:22:09 pm »
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:




[/quote]Ved ikke lige hvilke materialer der er avance på :) Men nok om det, det virker, og det er det vigtigste for alle.
Kunne være skægt at se om der var en der kunne få lavet det som Sperik taler om, og se om det gav det samme, eller +

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #33 Dato: April 12, 2011, 10:41:52 pm »
Jeg er osse interesseret i hvordan det hele er lavet med Bi-Xenon og hele SVineriet  :D
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Damage

  • Gæst
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #34 Dato: April 13, 2011, 07:57:51 am »
True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.
Jeg synes selvfølgelig det er mange penge at bruge på MC én, men synes ikke det er horibelt. Som forhenværende håndværker ved jeg selv, hvad jeg mener min tid er værd, så jeg er tilfreds! 100 % :thumbsup:




Ved ikke lige hvilke materialer der er avance på :) Men nok om det, det virker, og det er det vigtigste for alle.
Kunne være skægt at se om der var en der kunne få lavet det som Sperik taler om, og se om det gav det samme, eller +
[/quote]

Jeg har ikke monteret PC på min men fået justeret den originale ECU, det kan man læse mere om her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.msg80208#msg80208
 

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #35 Dato: April 13, 2011, 08:32:06 am »
Jeg er osse interesseret i hvordan det hele er lavet med Bi-Xenon og hele SVineriet  :D
Til alle Jer der er interesseret i hvordan bi-xenon lyset er lavet, kan jeg henvise til denne meget glimrende guide som jeg har fulgt.  :mrgreen:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13619.0
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #36 Dato: April 13, 2011, 08:33:33 am »
Ser også godt ud :mrgreen:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #37 Dato: April 13, 2011, 09:28:06 am »
Ser også godt ud :mrgreen:
Ja det gør altså noget ved de forholdsvis store paraboler som SV´en er udstyret med   :D
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #38 Dato: April 13, 2011, 10:14:08 am »
Har du xenon i alle lygterne?

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #39 Dato: April 13, 2011, 10:56:34 am »
Har du xenon i alle lygterne?
Ja i begge linser- både nær og fjernlys. Ringene bruges til positionslys, men de er også tændt ved nærlys sammen med begge linser. Det er fordi standard kontakten kun har 2 funktioner, men har tænkt på at montere en ekstra kontakt, så de kan bruges for sig selv  :whatever:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #40 Dato: April 13, 2011, 02:51:25 pm »
Hmm lyder ikke som noget for en tømrer:) alt det teknik  :club:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #41 Dato: April 13, 2011, 05:39:10 pm »
Hmm lyder ikke som noget for en tømrer:) alt det teknik  :club:
Come on.. Hvis en forhenværende murersvend kan, så...  :lmao: :innocent:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #42 Dato: April 13, 2011, 09:31:53 pm »
Så får du æren af, at være den første der poster disse  :mrgreen:
Nope!

Jeg fik lavet samme tur den 1. juni 2005, og har også postet graferne her på forum.
Dengang tog sceancen ca. 4 timer og kostede 1500,- + 30 kroner til benzin (som han trods alt huskede at fylde på. :-) )
Så ja, han har skruet pænt op for priserne.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #43 Dato: April 14, 2011, 12:59:45 am »
Hentede min K7 baneracer tirsdag eftermiddag hos Ove.

106,5hk på hjulet og et mellemområde som et godstog. Det virker måske lavt, men tallet er uvæsentligt i forhold til kurven som er sweeeet...   :thumbsup: :thumbsup:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #44 Dato: April 14, 2011, 10:12:17 am »
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu.  :puke:

Jeg kan godt li´, at du nævner luftfugtighed, barometerstand mv.
For de nævnte faktorer har ret meget at sige ved indrulning.
Det har de så bare osse bagefter, men nu er cyklen "låst" til Hr. Dynos parametre, og kan ikke længere tilpasse sig omgivelserne.
Når man får monteret PC, så er cyklen tilpasset vejret dén dag den er rullet !
Bevares, cyklen kører bedre end før, men den har altså kun Hr. Dynos kurve, hvis vejret er nøjagtigt som den dag han rullede den.
Normalt kan en SV tilpasse sig vejret, da den er udstyret med de nødvendige følere, men dem kobler PC´en ud :-(

Jeg mangler endnu at se en før/efter PC kurve, hvor der ikke er monteret PiperX og/eller potter imellem rulningerne.

Alternativt til PC kan man give den et KNelement, andre potter og så bare få justeret den originale ECU.
Det koster faktisk ikke ret meget, og man bevarer motorens oprindelige evne til at tilpasse sig omgivelserne.

Og så koster det heller ikke en tankfuld saft, så man risikerer ikke at stå tørlagt ude på Lars Tyndskids... :innocent:
Hej Drenge,
Jeg skrev til Ove og bad ham udspecificere præcis hvad det er han gjorde med min MC, da der var lidt debat om pris og fastlåsning af parametre osv.

Her er hans svar:

Hej Martin.
 
Jeg kender godt siden, som har en masse fin information om SV modellerne.
 
Meeeeennnnnn......
 
1. Powercommanderen er en "piggy back" det vil sige den sidder mellem
ECM  og indsprøjtningsdyserne. Og derfor regulerer ECM enheden stadigvæk
for temperatur og andre ting som er nødvendigt for at tilpasse sig til
vejret og kørselsforhold. "Så ingenting er "låst fast" !
 
2. Den eneste sensor som bliver koblet fra er lambda sonden som regulerer
under 9% åben for gassen. Grunden til at denne frakobles er at den altid
vil prøve at "blande sig" i mappingen, således at der opnås lamda værdi 1.
Lamda 1 er en for lav værdi til at motorcyklen kan køre roligt ved alm
kørsel, derfor kobles den fra.
Desuden er den type sonde, der sidder monteret, en langsom
type som giver "rykkende"  kørsel ved konstant hastighed.
 
3. Det er umuligt at justere i std ECM enheden, således at
blandingsforholdet, kommer til at passe ved alle spjæld-vinkler og
omdrejningstal. Der er simpelthen ikke stor nok opløsning i
reguleringsmulighederne, til at lave noget der virkeligt virker. Og
foruden tillader det ikke at der stilles "advance" mode, hvor hver
cylinder får sin egen map, som det er muligt med Powercommanderen.
 
4.For at en SV1000 kommer til at køre rigtigt godt, er det nødvendigt at
lave "advanced" mapping, hvor hver cylinder får helt sit eget map ved alle
spjæld-vinkler og omdrejningstal. Der kan være en forskel på 30% i
reguleringen fra den ene cylinder til den anden !!
Det er for stor variation til at den kan køre rigtigt godt med kun et map
til begge cyl.
Det siger sig selv at det er næsten dobbelt så stor arbejde at mappe på
denne måde, men resultaterne taler for sig selv, når man prøver mcèn efter
justering.
Det tager en hel arb. dag på testbænken,at lave arbejdet.
Dette gjorde vi ikke i starten og derfor var prisen også en anden dengang.
Vi bliver absolut ikke rige at at lave dette, men det giver stor
tilfredshed at vide, at man laver det bedst mulige hver eneste gang.
 
Mvh.
 
Ove (Mr.Dyno) Bang Pedersen.
DOT-E
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)