Forfatter Emne: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)  (Læst 10526 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #15 Dato: April 12, 2011, 03:51:10 pm »
Ove lavede også hele molevitten på min gamle SV1000S K3'er - det var DYRT og jeg kan se at han ikke ligefrem har sænket priserne...

Nu har jeg lige købt en ny SV1000SK7 uden PC og overvejer om jeg gider at smide pengene igen  :lol:

Lur mig om ikke det ender med at han får lov til at kigge lidt på den :angel:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #16 Dato: April 12, 2011, 03:54:34 pm »
Det jo hvad man ligger i dyrt, det jo en anden maskine man får at køre på. + han er nok en af de bedste til det show der :innocent:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #17 Dato: April 12, 2011, 04:12:58 pm »
Det jo hvad man ligger i dyrt, det jo en anden maskine man får at køre på.

True - men (lad os nu bare antage han bruger 8 timer på det - ... det gør han jo ikke) han tager min. +500 kr i timen for at gøre det plus den avance der er på materialerne han bruger.

Vi kan vist hurtigt blive enige om at det ikke er de fashionable omgivelser der koster kassen derude  :lol:

Han er nok en af de bedste til det show der :innocent:

Det er jeg HELT enig i!

Dog havde han glemt at fylde benzin på min cykel efter at han var færdig med den. Jeg påpeger endda at benzinlampen lyser da jeg starter og han siger at jeg godt kan nå ind til Haslev. Så da jeg var kommet 3-4 kilometer ud på bøhlandet mellem Førslev og Haslev på en +25 grader varm sommerdag med hele læderuniformen på, så går svinet ud og vil ikke starte igen... Så jeg var nødt til at trække den hen til den nærmeste landmand som naturligvis kun havde dieselmaskiner i sin stald. Så det endte med at vi vendte bunden i vejret på hans plæneklipper og hældte den halve liter benz. over i min cykel. Det var jeg mildest talt ikke særligt tilfreds med og han sagde bare "Ups, det glemte jeg"... Temmelig uprofessionelt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #18 Dato: April 12, 2011, 04:26:49 pm »
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu.  :puke:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #19 Dato: April 12, 2011, 04:49:12 pm »
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu.  :puke:

Jamen jeg er helt enig - han er den bedste til det og det må nødvendigvis koste lidt! Så må man bare håbe at han ikke hviler på laurbærbladene og laver sådan noget sløseri som det med benzinen.

Min målte 112 hk og havde også et kæmpe hul i mellemområdet...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #20 Dato: April 12, 2011, 05:04:24 pm »
112?? Hmm misundelse er en grim ting, kan jeg mærke,,,,,,,,,,,,,,, :loser:

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #21 Dato: April 12, 2011, 05:38:15 pm »
Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu.  :puke:

Jeg kan godt li´, at du nævner luftfugtighed, barometerstand mv.
For de nævnte faktorer har ret meget at sige ved indrulning.
Det har de så bare osse bagefter, men nu er cyklen "låst" til Hr. Dynos parametre, og kan ikke længere tilpasse sig omgivelserne.
Når man får monteret PC, så er cyklen tilpasset vejret dén dag den er rullet !
Bevares, cyklen kører bedre end før, men den har altså kun Hr. Dynos kurve, hvis vejret er nøjagtigt som den dag han rullede den.
Normalt kan en SV tilpasse sig vejret, da den er udstyret med de nødvendige følere, men dem kobler PC´en ud :-(

Jeg mangler endnu at se en før/efter PC kurve, hvor der ikke er monteret PiperX og/eller potter imellem rulningerne.

Alternativt til PC kan man give den et KNelement, andre potter og så bare få justeret den originale ECU.
Det koster faktisk ikke ret meget, og man bevarer motorens oprindelige evne til at tilpasse sig omgivelserne.

Og så koster det heller ikke en tankfuld saft, så man risikerer ikke at stå tørlagt ude på Lars Tyndskids... :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #22 Dato: April 12, 2011, 05:43:55 pm »
Jeg har grafen fra før den blev rullet og efter.?

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #23 Dato: April 12, 2011, 05:59:11 pm »
Jeg har grafen fra før den blev rullet og efter.?

Samme luftfilter og udstødning før/efter ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #24 Dato: April 12, 2011, 06:11:23 pm »
Yes, intet lavet om, undtaget PCIII, hvor han stillede den, tog 7 timer+ :rolleyes:

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #25 Dato: April 12, 2011, 06:14:16 pm »
Så får du æren af, at være den første der poster disse  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #26 Dato: April 12, 2011, 06:16:15 pm »
Hahah melander har gjort det, og jeg kan da gøre  det IGEN ;) De er faktisk postet i denne tråd ;) Vidst en der ikke har læst det hele  :respekt:

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #27 Dato: April 12, 2011, 06:21:34 pm »
Hahah melander har gjort det, og jeg kan da gøre  det IGEN ;) De er faktisk postet i denne tråd ;) Vidst en der ikke har læst det hele  :respekt:

Jeg havde nu set dem, men vidste ikke om det var en "ren" test.
Men tak for info  :D

"Normalt" er før/efter graferne kombineret med udskiftning af filter/potter, og er derfor ikke særligt brugbare.
Din model har nydt godt af en PC3 - tillykke med resultatet  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #28 Dato: April 12, 2011, 06:24:11 pm »
Jo tak, tror også Melander´s er uden skift at potter og filter  :afro:

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Sv: Har afleveret SVinet hos Ove (E-Dot.dk)
« Svar #29 Dato: April 12, 2011, 06:43:39 pm »
Jakob hvis du gør det, kan du glæde dig over din k7'er formentlig får flere heste end din gamle k3'er da det er ændret lidt i motoren på k5 og opefter mener jeg... så det burde være muligt at hive ihvertfald 115 hk ud, hvis du får åbent luftfilter og potter på...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D