Ha det sgu nitten med det benz der!
Nej omgivelserne er ikke glimmer, men udstyret er i orden, han kender alle faktore som spiller ind, (det er der mange af de andre der ikke tager højde for, feks fugtighed, temp osv) Han laver trix med motoren som ikke bliver lavet ret mange steder, da SV 1000 har en medfødt "fejl" i motoren, når der kommer PCIII på.
har set eksempler på SVér der pludselig har 116-120 HK, efter PCIII, når der ikke tages højde for de faktore der. Og det tager ca 7 timer. Trust me. Har stået der mere end en gang nu.
Jeg kan godt li´, at du nævner luftfugtighed, barometerstand mv.
For de nævnte faktorer har ret meget at sige ved indrulning.
Det har de så bare osse bagefter, men nu er cyklen "låst" til Hr. Dynos parametre, og kan ikke længere tilpasse sig omgivelserne.
Når man får monteret PC, så er cyklen tilpasset vejret dén dag den er rullet !
Bevares, cyklen kører bedre end før, men den har altså kun Hr. Dynos kurve, hvis vejret er nøjagtigt som den dag han rullede den.
Normalt kan en SV tilpasse sig vejret, da den er udstyret med de nødvendige følere, men dem kobler PC´en ud
Jeg mangler endnu at se en før/efter PC kurve, hvor der ikke er monteret PiperX og/eller potter imellem rulningerne.
Alternativt til PC kan man give den et KNelement, andre potter og så bare få justeret den originale ECU.
Det koster faktisk ikke ret meget, og man bevarer motorens oprindelige evne til at tilpasse sig omgivelserne.
Og så koster det heller ikke en tankfuld saft, så man risikerer ikke at stå tørlagt ude på Lars Tyndskids...