Forfatter Emne: op på rullen, på godt og ondt.  (Læst 1916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
op på rullen, på godt og ondt.
« Dato: April 03, 2011, 09:36:06 pm »
Okay, så idag kom jeg hjem fra en lang weekend, og så skulle grisen straffes. Det blev den sandelig også, og baghjulet fik nok dobbelt så mange km i dag på 3 timer, som forhjulet.
Jeg lavede en masse, 50+ stående wheelies, hvor cyklen står op i en 60-70 graders vinkel, over 20-30 sekunder. Da jeg havde været i gang med det i et par timer, der lagde jeg mærke til at ud af potten kom der blå røg - oO. Meget.

Så kørte jeg lidt, og lavede et par mere (ja, doh), og parkerede så i 20 mins. Da jeg tændte igen, skete der egentligt ikke noget, i tomgang, men da jeg lige gav den en gang peber i tomgang, kom der en mega blå sky ud af potten....

Hvad har jeg dog gjort ved min kære grisling og hvordan kan det fikses (læs: hvad koster det?)  :innocent:

Brix

• Sandt SVin
Sv: op på rullen, på godt og ondt.
« Svar #1 Dato: April 03, 2011, 10:14:04 pm »
Jeg har ingen forstand på det, men er det noget med den foreste cylinder ikke får nok olie?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

pingo

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: April 03, 2011, 10:52:37 pm »
En hurtig googling siger at blå røg opstår, når der kommer olie i cylinderen.. Når du stejler, blir alt olien jo smidt om i den bagerste cylinder. Hvis der kommer for meget olie, kan tændrøret ikke fungere, og skal renses eller skiftes. http://www.trustmymechanic.com/troubleshoot_smoke.htm

Jeg har, som Brix nævner, også hørt det med at forreste cylinder ik får nok olie når man stejler i for lange perioder.. Og det tror jeg er værre end noget blå røg :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

haldo

• Roadracer
« Svar #3 Dato: April 04, 2011, 03:45:52 pm »
nå, det var væk her til morgen. Var lige omkring mekanikeren, og han sagde at det bare var en del olie der var endt i den bagerste cylinder, der lige skulle ud.

Dan P

• Gæst
« Svar #4 Dato: April 04, 2011, 07:32:58 pm »
nu huskede du lige at efterfylde, hvis nødvendigt? ;)

haldo

• Roadracer
« Svar #5 Dato: April 04, 2011, 11:00:35 pm »
Jeg checkede oilen 8 gange den dag den lavede balade, ro på - den del er der check på  :blink:

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #6 Dato: April 26, 2011, 04:15:27 pm »
Olien bliver suget i bunden af karret, og når du så kører på baghjulet, ryger "alt" olien bagud i karret, dermed suger den ikke som når du har begge hjul på jorden ;)

Og efter hvad jeg har hørt er dette ikke sundt for motoren, og sikkert også derfor den laver den blå røg.

Kort Sagt : Den er ikke tilfreds med hvad du har gang i ;)

Ved at man til en Busa kan få noget der gør at den suger lige så godt, om du har 1 eller 2 hjul i jorden, men om det findes til en Sv skal jeg lade være usagt :)