Forfatter Emne: SV650S K6 tænder ikke på front cylinder  (Læst 2726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Enur

• Søndagskører
  • **
SV650S K6 tænder ikke på front cylinder
« Dato: April 03, 2011, 06:50:24 pm »
Hejsa.

Jeg har brug for lidt hjælp til fejfinding af manglende gnist på tændrør på front cylinder på min SV650S K6.
Begge tændrør slår gnist når de sættes på tændspolen til bag cylinderen.
Modstanden på de to tændspoler er inden for de mål der er angivet el-diagrammet.

Er det nok med at bytte rundt på kablerne til tændspolen, for at teste om den ene er defekt ? eller skal tændspolerne skrues af og byttes rundt ?

Hvordan tester jeg om det ECU/ECM boksen der er defekt?

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: SV650S K6 tænder ikke på front cylinder
« Svar #1 Dato: April 03, 2011, 07:29:12 pm »
Bare et hurtigt svar fra min begrænsede kunnen: det er vist noget med sv'er og forreste cylinder pga. Vand fra forhjulet.  Har du været ude i regn ? jeg leder lige når jeg kan komme på en computer (iPhone lige nu).
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Enur

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: April 04, 2011, 12:22:54 pm »
MC'en stod i stuen da der blev tjekket for gnist, så den er knas tør på forreste cylinder.
Problemet opstod i forrige uge da jeg skulle hjem fra arbejde. Da jeg startede den, gik den ud igen næsten med det samme og motoren lød forkert.
Det havde ikke regnet den dag, så det kan ikke have været vand der var skyld i det.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: April 04, 2011, 12:41:41 pm »
Bare et hurtigt svar fra min begrænsede kunnen: det er vist noget med sv'er og forreste cylinder pga. Vand fra forhjulet.  Har du været ude i regn ? jeg leder lige når jeg kan komme på en computer (iPhone lige nu).

Det er på den gamle model som min. På den nye model har de sat et fin lille plastskærm.

Enur, prøv at bytte tændkablerne rundt. Eller skru det "dårlige" ud, klip en stump af og skru det på igen. Måske er det forbindelsen der er dårlig. Det har jeg oplevet på min (og sat nye på fra Louis).
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Enur

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: April 04, 2011, 07:08:28 pm »
Enur, prøv at bytte tændkablerne rundt. Eller skru det "dårlige" ud, klip en stump af og skru det på igen. Måske er det forbindelsen der er dårlig. Det har jeg oplevet på min (og sat nye på fra Louis).

Hej Niels.
Jeg har klippet et lille stykke af tændkablerne nede ved tændrørshætten. Kan jeg skrue kablet af oppe ved selve tændspolen ?

Er det dette det rette tændkabel ? http://www.louis.de/_2013a84abf62d0b54ee472cfeb06efc9c7/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032080&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_xsord&lang=de ?

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #5 Dato: April 05, 2011, 10:59:31 am »
Jeg har klippet et lille stykke af tændkablerne nede ved tændrørshætten. Kan jeg skrue kablet af oppe ved selve tændspolen ?

Er det dette det rette tændkabel ? http://www.louis.de/_2013a84abf62d0b54ee472cfeb06efc9c7/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032080&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_xsord&lang=de ?

Yes yes, så vidt jeg husker er det skruet på i begge ender.
Og ja, det var vist det kabel jeg købte hos Louis. I fræk neon-blå, naturligvis  :mrgreen: :loser:   (det ser man jo ikke en skid af derinde i motor"rummet" )
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: April 05, 2011, 03:54:23 pm »
Det er på den gamle model som min. På den nye model har de sat et fin lille plastskærm.

... som dog ikke afhjælper problemet 100%. Det skete en enkelt gang på min K4 da jeg kørte i silende regn.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).