Forfatter Emne: Dilemma  (Læst 2912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
Dilemma
« Dato: Februar 26, 2011, 07:37:48 pm »
Hjælp, kunne godt bruge nogle argumenter for og imod et valg jeg ikke kan finde et svar på selv endnu :)

Jeg skal have ny MC og valget står pt imellem disse to knald gode tilbud:

Z750 med 50k på klokken, som er serviceret af vores egen Sajmon: http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90871
Var ude og se den i dag, og den står mega sprød med alt tænkeligt ekstraudstyr som følger med til den nette sum af 56k
Jeg har indtil i morgen at beslutte mig.

Og så denne lækre Fz1 http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21416
som jeg også mener et et bargin til 88k (har gået 20k)
Den har 40hk mere, men koster også 30k ekstra.
Jeg har pengene, meeeeeen 30k sparet er jo 30 tjent, og mit dilemma er:

Jeg ved ikke om en 750'er er "nok" for mig. Bliver jeg træt og led og ked af at jeg ikke valgte den store cykel fra start nu jeg havde muligheden,
eller bliver jeg tilfreds og synes at den bare er sagen de næste par år?

Det skal siges at jeg har prøvet både Z1000 og Fz1 og de rykker så jeg storsmiler, men har ikke prøvet en 110hk z750, og grundet saltet kommer jeg ikke til det med denne. Har hørt den stå tændt og må stole på at den er mekanisk i orden. Til gengæld,, rykker den nok til mig:....?

Og som sagt, hvis jeg vælger denne inden mandag, så får jeg jo ikke set nærmere på den kære Fz1, og hvem ved, måske der dukket en lige så svedig z1000 op når sæsonen starter til en lige så god pris....

bum bum jeg er ved at gå ud af mit gode skind...  :?

ahab

• Plastikrocker
Sv: Dilemma
« Svar #1 Dato: Februar 26, 2011, 08:52:50 pm »
klart fz1, jeg ville ikke tænke 2 gange =) :afro:
/ahab

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: Februar 26, 2011, 10:12:59 pm »
Jeg ville også klart vælge yamahaen, men også fordi jeg ikke gidder skifte gear hele tiden, men bare vil vride i det gear jeg  nu er i ved overhalinger.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Husum

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Februar 26, 2011, 10:23:45 pm »
Jeg ved godt at det er et lortesvar, men det er virkelig kun dig der kan svare på det, især når det er cykler i forskellig prisklasse.

Ingen tvivl om at fz1'eren er den fedeste. Men 30k er mange penge, og z750'eren ser flot ud. Du må vurdere hvor meget din MC betyder for dig. Hvor meget kører du? Og kunne de 30k være givet bedre ud et andet sted, ift. hvor meget ekstra glæde du ville få ud af FZ1'eren?

Stod der 300k på bankbogen er jeg ikke i tvivl om at jeg nappede FZ1'eren, men stod der 90k, ville jeg helt sikkert overveje, om der var andet jeg også godt ville bruge penge på.

Til sidst:
Sammenlign den ekstra glæde du tror FZ1'eren vil give dig, med hvad du ellers kan købe for 30k. Lad være med at sammenligne med pengene, for penge i sig selv er der ikke noget sjovt i.

Forestil dig dig selv om 3 måneder hvor du ser tilbage. Har du fortrudt at du ikke smed de ekstra penge efter FZ1'eren? Eller var der lige en MTB/Anlæg/udlandsrejse du også gerne ville have haft realiseret?

Og den tanke må du så kun gøre dig nu, ikke efter. Det vigtigste af det hele er nemlig, at du efter at have taget valget, giver dig selv lov til at være glad for det valg. Lad være med at tænke tilbage på de alternativer du kunne have valgt, det skal du kun gøre inden du beslutter dig. At overveje alternativer efter du har valgt, vil kun få det valg du har truffet til at se dårligere ud, og gøre dig mindre glad, lige meget hvilken cykel du vælger.

Der er skrevet en meget meget spændende bog om emnet, der hedder "The paradox of choice". Den er vist for nylig blevet oversat til dansk, med en lidt anden titel. Jeg plejede at have VIRKELIG svært ved at vælge, og endte altid med at se tilbage, og blive i tvivl om hvor vidt jeg havde gjort det rigtige. Bogen ændrede i høj grad hele min måde at tage store beslutninger på, og hvis det er noget der generelt plager dig, kan jeg kun anbefale at læse den!

Puha, det blev satme langt...
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

kim r

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Februar 27, 2011, 08:10:36 am »
Jeg havde valgt Yamahaen og det ville kunne gøres uden at læse en bog om det :thumbsup:, den har bare et super moment :respekt:

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #5 Dato: Februar 27, 2011, 01:16:17 pm »
tak for gode svar, jeg har stadig ikke besluttet mig og er i syv sind :)

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #6 Dato: Februar 27, 2011, 03:39:50 pm »
valget er truffet, jeg køber med hjertet :)
ergo, det bliver en 150hk satan af en fz-1  :twisted:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: Februar 27, 2011, 05:48:04 pm »
Tillykke mate! Den havde jeg også valgt  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #8 Dato: Februar 27, 2011, 06:48:05 pm »
har selv kigget på fz-1   pga power og oprejst kørestilling....    fedt valg du tog
« Senest Redigeret: Februar 27, 2011, 08:49:32 pm af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #9 Dato: Februar 27, 2011, 08:26:33 pm »
skal hente den lørdag  :orkester:

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #10 Dato: Februar 28, 2011, 07:59:16 am »
Stor tillykke - godt valg  :orkester:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #11 Dato: Februar 28, 2011, 08:20:52 am »
Du kan roligt glæde dig til, at få din FZ'er. Jeg har haft min i snart 4 år og bliver mere og mere glad for den :thumbsup:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #12 Dato: Februar 28, 2011, 12:14:27 pm »
Glæder mig som en sindsyg nu  :P