Forfatter Emne: Hvad ville du gøre ? Bilsalg  (Læst 4025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Hvad ville du gøre ? Bilsalg
« Dato: Februar 04, 2011, 03:32:40 pm »
Hejsa

Jeg er ved at sælge min bil og jeg har fået et bud.
I min verden ser jeg helst at det forløber således :

1/ Kontant afregning + slutseddel
2/ Kører sammen ned til Skat og omregistrer dytten hvor han medbringer forsikringsbevis
3/ Afmelder min forsikring samme dag lige efter omreg

og så er jeg ude af den........

Nu vil køberen så have at den ikke skal omregistreres fordi den købes til videresalg .....hmmm

Og det er jeg jo ikke helt vild med..da jeg helst vil have det ud af verden med det samme

Han virker reel nok men man ved jo aldrig...han sagde at han ikke kunne eje flere biler lige nu...så vidt jeg ved kan man eje lige så mange biler som man overhovedet vil...kan godt se at der kommer lidt ekstra omkostninger for ham...

Jeg er nu den type at jeg helst vil have fuld kontrol og sikkerhed for at jeg ikke belastes, hvis nu en 3 mand kører i den m.m

Min egen mavefornemmelse siger nej lige nu .. men jeg ville da godt have et par saglige indlæg omkring hvad jeg bør tænke på ... ? Og hvordan I evt ville håndtere dette ?

Tak I venlige sjæle  :wink:

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
Sv: Hvad ville du gøre ? Bilsalg
« Svar #1 Dato: Februar 04, 2011, 03:41:11 pm »
Følg din mavefornemmelse og lad være !

Efter lovens bogstav har køber lov/ret til at køre rundt i dit navn (på din forsikring) i max 3 uger.
Men det viser sig ofte, at køber er skideligeglad, og så står du med aben...
Du kan også lide evt. bonustab ved forsikringsskade.

Sælg den uden plader til ham, hvis han ikke magter at eje flere biler i eget navn - han er måske i risikogruppen for udlæg ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Torben Dan

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Februar 04, 2011, 03:43:47 pm »
Hej per jeg ville råde dig til at sælge den uden plader, specielt når du er orienteret om det er med vidresalg for øje. Ang. Slutsedel så bruger jeg altid FDMs handel mellem private både til bil og mc. Den ligger på deres hjemmeside
« Senest Redigeret: Februar 04, 2011, 04:00:22 pm af Torben Dan »

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Februar 04, 2011, 03:51:13 pm »
Jeg ville lade være - du skal ikke inddrages i hans salgsplaner. Han skal købe bilen på samme vilkår som alle andre.

Ellers fornuftigt at tænke fælles omregistrering... var samme mølle igennem i sommers, og bad køberen om at klare det indenfor 14 dage. Det endte med 7 parkeringsbøder, klippede plader og en masse papirarbejde for at få politiet og park&parkering til at forstå, at jeg havde solgt bilen (til en flok spassere til syneladende) ... Det lykkedes fint, men er gerne dét foruden en anden gang.

Sørg for en god slutseddel uanset ...
« Senest Redigeret: Februar 04, 2011, 04:53:44 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #4 Dato: Februar 04, 2011, 04:35:58 pm »
Hvis du VIL sælge til den suspekte:

Få kopi af billed-ID og nuværende adresse (sygesikring) samt udfyld ex.vis FDM slutseddel.

Scan og Mail hele baduljen til dit Forsikringsselskab med besked om at bilen er solgt pr. dato. - bed om returmail for modtagelse.

Gem mail

Ved henvendelser om P-bøder, benzintyveri mv.: Videresend mail fra Forsikringsselskab.

Risiko: Lidt bøvl - økonomisk: Du er dækket af
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Februar 04, 2011, 06:06:05 pm »
Jeg skal selv til at sælge min,og kunne aldrig finde på at sælge med nr.plader hvis ikke han ville med på motorkontoret og omreg.
Må hellere lave reklamer for min mens jeg kan  :innocent:
Peugeot 307 2001 sort, 2,0 benzin 138hk 170000km aircon,alu,mm normal stand
Service bog ,nyserviceret,ny forrude (4000kr)Blev nysynet torsdags
49999kr :innocent:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: Februar 04, 2011, 06:14:01 pm »
Hvis du VIL sælge til den suspekte:

Få kopi af billed-ID og nuværende adresse (sygesikring) samt udfyld ex.vis FDM slutseddel.

Scan og Mail hele baduljen til dit Forsikringsselskab med besked om at bilen er solgt pr. dato. - bed om returmail for modtagelse.

Gem mail

Ved henvendelser om P-bøder, benzintyveri mv.: Videresend mail fra Forsikringsselskab.

Risiko: Lidt bøvl - økonomisk: Du er dækket af

og 3 uger efter kan du afmelde den..
« Senest Redigeret: Februar 04, 2011, 07:10:41 pm af Luske »

motormouth

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Februar 04, 2011, 07:05:02 pm »
Grunden til at han ikke kan eje flere biler lige nu, er nopk at skat har spurgt om ikke han skal momsregistreres pga stor omsætning.
Mht at sælge ville jeg nok gøre det uden plade, medmindre det er meget nære venner.

melander

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Februar 04, 2011, 11:25:24 pm »
Som alle har nævnt her er det ufatteligt risky at sælge bil uden at  om reg. med køber, som i det her tilfælde også lyder noget suspekt.

Jeg vil så tilføje, at jeg (7-9-13) aldrig er blevet taget i r.... ved at lade sælger køre, uden at vi har omreg. før afleveringen.
Måske jeg bare har været heldig :-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #9 Dato: Februar 05, 2011, 10:44:11 am »
Må jeg her reklamere for den svenske måde at gøre tingene på - bagsiden af registreringsbeviset er et postkort. Du udfylder postkortet med købers navn og adresse og smider det i postkassen, og slæden er omregistreret. Vips, ikke noget med at bruge halve arbejdsdage i en kø på motorkontoret.

Nøj hvor kan vi danskere nogle gange gøre tingene svære for os selv.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Per

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Februar 05, 2011, 01:05:26 pm »
Tak til alle for jeres input - jeg meddelte køber at enten blev det på min måde eller slet ingen...han sprang fra ... men sådan er det.
Den må på nettet igen  8)

Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

bassemand

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Februar 10, 2011, 09:13:16 pm »
Tak til alle for jeres input - jeg meddelte køber at enten blev det på min måde eller slet ingen...han sprang fra ... men sådan er det.
hej per bilen skal omregistreres det er mit råd.. jeg har solgt min golf sidste år med nr plader og køber lovede at omregistrere bilen, men det skete bare ikke, så jeg fandt ud af hvor han arbejede og så kørte jeg ud og skruede nr pladerne af til sidst, der gik 3 måneder hvor jeg skulle betale forsikring. bittert. men hvis det skulle ske, så har skat en blanket hvor du skal oplyse købers navn og adresse, så kan de tvangsafmelde nr pladerne.  :police:

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #12 Dato: Februar 21, 2011, 12:49:37 pm »

den sidste handling, han sprang fra siger mig at du gjorde det rigtige. tyder ikke på han havde rent mel i posen.
hvis han ville købe den til videresalg har du sat den til en atraktiv pris (for billigt) hvis han skal kunne tjene på den. her ringer mine alarmklokker igen, hvis den står i samme prisleje som tilsvarende biler kan han ikke tjene på den og manglede derfor kun en undskyldning for ikke at omreg. han tager røven på den næste der ikke er vågen :club:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Per

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Februar 21, 2011, 01:19:08 pm »
ja tak..den var ikk ehelt ren i kanten... og den står til den rigtige pris nu...der kommer flere henvendelser på den og det bliver my way eller ingen way.....
Omreg ved handel...  :thumbsup:  :mrgreen:

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2011, 07:03:36 pm »
Fik lige solgt min 307er i weekenden
Sælger betalte kontant,havde forsikringspapir med + 1 omregistringsatest udfyldt
Jeg beholdte den org. reg.atest og omreg. i dag