Forfatter Emne: flytte til spanien  (Læst 1546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
flytte til spanien
« Dato: Januar 28, 2011, 08:37:37 pm »
Kære forum,
Jeg er flyttet til Spanien(Barcelona), men min lille sver er stadig i København, kan det betale sig at afmelde den i Danmark og tage den med herned, eller er det bedre at sælge den og købe en ny hernede, kender intet til skatteregler..kom evt. med nogen ideer til løsning

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: flytte til spanien
« Svar #1 Dato: Januar 28, 2011, 08:40:33 pm »
Er det permanent?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: flytte til spanien
« Svar #2 Dato: Januar 28, 2011, 08:59:23 pm »
ja det er fast.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: flytte til spanien
« Svar #3 Dato: Januar 28, 2011, 09:03:25 pm »
Er svaret på dette ikke gemt i de priser en tilsvarende cykel koster dernede? Er de billigere så ville jeg bare sælge den og glemme al bøvlet med afmelding, transport osv. for ikke at nævne forsøget på at få afgift retur.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: flytte til spanien
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2011, 09:12:02 pm »
Kære forum,
Jeg er flyttet til Spanien(Barcelona), men min lille sver er stadig i København, kan det betale sig at afmelde den i Danmark og tage den med herned, eller er det bedre at sælge den og købe en ny hernede, kender intet til skatteregler..kom evt. med nogen ideer til løsning

Hvis du afmelder de den kan du få refunderet registreringsafgiften andel af nutidsværdien med et fradrag af 15 %.
Da registreringafgiften ved nyregistrering udgjorde ca. to tredjedele, vil det altså sige at du kan få to tredjedele af markedsprisen minus de 15 %.

Eksempel:
Markedsværdi: ca. 50.000,-
Nutidsværdi af registreringsafgift: ca. 33.333,-
fradrag 15 %: ca. 5000,-
til udbetaling: ca. 28.333,-

Hvis du syntes det kan betale sig, og du i øvrigt er nødigt vil af med din SV'er, kan du gøre det.
Jeg vil dog anbefale, at du lige finder ud af om du overhovedet kan indregistrere den i Spanien. Det kan jo være at den ikke opfylder normerne mht. EURO 4/5, eller andet noget andet teknisk fikumdik de finder på lokalt i Spanien?


"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: flytte til spanien
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2011, 09:18:10 pm »
ok det lyder lidt bøvlet, med afmelding og registrering og regler..man kan alligevel få nogen fede cykler billigt hernede. Hvor mange mdr må man opholde sig i danmark med en udenlandsk registreret mc

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: flytte til spanien
« Svar #6 Dato: Januar 28, 2011, 09:20:50 pm »
ok det lyder lidt bøvlet, med afmelding og registrering og regler..man kan alligevel få nogen fede cykler billigt hernede. Hvor mange mdr må man opholde sig i danmark med en udenlandsk registreret mc
Hvis du flytter tilbage fra Spanien til danmark, så har du 14 dage til at få anmeldt dit køretøj til dansk registrering.
Hvis du er på ferie 3-4 uger er det nok ikke noget problem. Flere måneder? Det ved jeg sgutte' ?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson