Forfatter Emne: Xenon på Sv´er  (Læst 6184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dan P

  • Gæst
Xenon på Sv´er
« Dato: Januar 20, 2011, 06:46:12 pm »
hejsa, jeg overvejer at sætte et Xenon sæt på min sv´er, da jeg ikke er imponeret over lyset derpå. Er der nogler herinde der har lidt erfaringer omkring dette? Ja, ved godt det er hamrende ulovligt ;)
Er der  evt. nogle lovlige alternavtiver til xenon? Skal jeg bare ud og have nogle ordentlige pærer?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #1 Dato: Januar 20, 2011, 07:15:57 pm »
hejsa, jeg overvejer at sætte et Xenon sæt på min sv´er, da jeg ikke er imponeret over lyset derpå. Er der nogler herinde der har lidt erfaringer omkring dette? Ja, ved godt det er hamrende ulovligt ;)
Er der  evt. nogle lovlige alternavtiver til xenon? Skal jeg bare ud og have nogle ordentlige pærer?

Kører med osram med maks lysstyrke og det spiller for mig.

Jeg kører ikke fællestur med nogen der kører med xenon, for de blænder af helvede til i spejlene, så dem der har det monteret inviterer jeg ikke med på de ture jeg arrangerer.  :thumbsdown:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Torben Dan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Xenon på Sv´er
« Svar #2 Dato: Januar 20, 2011, 07:42:03 pm »
Jeg er klart af den holdning at xenon kun bør bruges af de biler og mc som er bygget med det (bla automatisk justering), da alt det efter monteret xenon, som bliver isat lygter som ikke er bygget til det blænder af h.. til.
« Senest Redigeret: Januar 20, 2011, 07:52:59 pm af Torben Dan »

Dan P

  • Gæst
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2011, 08:06:50 pm »
hellere være lidt irreterende end blive overset :D
Ej, kan godt være jeg bare skal opgradere ledningsnettet, og et par gode pærer...
Gider ikke at blive fuldstændigt udskudt, og stoppet at politiet hele tiden...

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2011, 09:29:51 pm »
Bare for retfærdighedens skyld er her et pro-Xenon-indlæg: Jeg er meget glad for mit xenonnærlys, både styrken og at lyset er meget klart. Jeg har muligvis mit lys til at stå lidt lavt justeret, for jeg har kørt 25.000 med og uden passager og bagage uden at blive blinket af. Til gengæld er der heller ikke nogen, der er kørt ud foran mig, hvilket skete flere gange på min forrige maskine uden xenon. Jeg siger ikke, at xenon'en er grunden, men jeg føler mig mere tryg om dagen og kan væsentligt bedre se om natten.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2011, 09:33:21 pm »
Ledningsnettet fejler intet, og skifter du pærer som jeg til nogen med gulligt lys vil du opdage at folk tøver inden de kører ud, og dermed opdager at du ikke er en scooter.

Ellers sæt vibralys på eller kør med en orange vest hvis du gerne vil ses.  :blink:

Du har garanteret valgt en sort cykel en grå dragt og en sort/grå/hvid hjelm ik????  :huh:

Hvis du vil ses i trafikken skal du køre på en rød SV1000s med røde sidespejle, samt en dragt med rødt på og en rød hjelm.
Det er bevist at det er den farve alle ser bedst, og som for alle betyder fare!  :loser:

Jeg har hørt så mange med Xenon at de har det for at blive set, men det er en gang pladder i mine øre...  :hand:
Alle folk du møder bliver blændet, og kører i mod dig i blinde hvilket ikke fremmer trafiksikkerheden.  :police:

ALLE jeg har mødt med efter monteret Xenon har gjort det fordi de syntes det ser fedt ud, og fordi det giver en klart forøget lysmængde for dem selv.
De fleste nævner selv at grunden bla er at de gerne vil ses i trafikken.  :puke:

Jeg kom forresten i tanke om at Nikolaj har det på sin GSXR1000 men den kan jeg ikke mindes at den blænder, men er det fordi den er justeret godt ned???? Eller er det lygteudformningen?????


SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2011, 09:41:25 pm »
Hej Dan,

Jeg har gået hele vejen. Har købt angel eyes fra USA, og modificeret lygten totalt. Det lyser pisse godt, og blænder ikke, da linsen er lavet til Xenon fra fabrikanten.

Tjek billedet. Det virker!!  :whatever:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2011, 09:44:15 pm »
 :thumbsup: Ser fedt ud!!!!  :evil: :evil: :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2011, 09:53:41 pm »
Tak tak... Men det kræver lidt arbejde, og tålmodighed  :rant:

Største problem er nok at finde plads til alle ledningerne og diverse bokse.
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Xenon på Sv´er
« Svar #9 Dato: Januar 20, 2011, 10:29:10 pm »
Ser fint ud melander, og rart at nogen gider lave det ordentligt. Men du er nu lidt bleg. :-)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #10 Dato: Januar 20, 2011, 10:43:15 pm »
Men du er nu lidt bleg. :-)
:lmao:
De ser også lidt ubekvemme ud de højhælede motorcykelsko du kører i.  :blink: :lol: :lol: :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #11 Dato: Januar 20, 2011, 11:07:29 pm »
Shit.. Forkert billede.. Har bare en fetish for højhælede sko..  :innocent:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2011, 07:28:06 am »
hejsa, jeg overvejer at sætte et Xenon sæt på min sv´er, da jeg ikke er imponeret over lyset derpå. Er der nogler herinde der har lidt erfaringer omkring dette? Ja, ved godt det er hamrende ulovligt ;)
Er der  evt. nogle lovlige alternavtiver til xenon? Skal jeg bare ud og have nogle ordentlige pærer?

Kører med osram med maks lysstyrke og det spiller for mig.

Jeg kører ikke fællestur med nogen der kører med xenon, for de blænder af helvede til i spejlene, så dem der har det monteret inviterer jeg ikke med på de ture jeg arrangerer.  :thumbsdown:

Hehe..

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4245482&l=14105d99f5&id=765123991

10.000K er selvfølgelig en tyrkfejl ;)

og jeg vil så tilføje at det er justeret godt ned i nærlyset netop pga det med at blænde, og så står fjernlyset måske lidt højt når det går stærkt ud over stepperne på de sorte landeveje..

Kan i øvrigt oplyse om at reglerne omkring lovligheden af xenon på mc skal findes i vejledning for syn og IKKE i detailforskrifter for motorkøretøjer - og jeg i øvrigt har det på skrift et sted fra ordensmagten

Mikkel
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Damage

  • Gæst
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2011, 07:51:50 am »
Jeg kører mod nogle pære som Philips har lavet specielt til MC. De hedder MotoVision og har et lidt orange skær og som Jannik rigtigt skriver så virker de ved
at det orange skær skiller sig ud fra de andre og derved bliver man set. Jeg har kørt med dem i 4 år og jeg har ingen problemmer med at blive "overset" i trafikken.  :thumbsup:
Det er i øvrigt de samme pære jeg har kørt med i de 4 år, så de holder også meget godt.

Du kan læse lidt om Philips MotoVision her: http://www.lighting.philips.com/dk_da/consumer/carlighting/2_2wheeler_lighting/products_for_2wheeler/1_motovision.php?main=dk_da_consumer_lighting&parent=89083467512&id=dk_da_car_lighting&lang=da


TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Xenon på Sv´er
« Svar #14 Dato: Januar 21, 2011, 08:19:47 am »
Tak for tippet René. Jeg tror lige, at jeg skal have fundet 2 stk H4 til mit SVin.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S