Forfatter Emne: Mivv VS Ixil  (Læst 7064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

KTM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • V2 For ever
Mivv VS Ixil
« Dato: Januar 06, 2011, 11:07:39 am »
Hej da jeg står for at skulle skifte potte på min sv 650 06. Valget står mellem Mivv Carbon GP og Ixil Extreme Shorty jeg har set mange lydoptagelser på You Tube men kan ikke rigtig vudere det ud fra dem.  Nogen der har nogle erfaringer de vil dele med mig.

KTM

 
2 Wheels  Suzuki Sv 650s :)
4 Wheels  Suzuki Swift 1.6 Sport

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Mivv VS Ixil
« Svar #1 Dato: Januar 06, 2011, 01:32:44 pm »
Har hørt Ixil på sv1000 lyder fedt.... Men jeg er vild med mine Blueflame Dual Port ... Ser pisse godt ud og har en dejlig dyb bulder efter min mening... Typisk sælger de dem med 25 procent rabat i vinterperioden... Bestilte mine hos producenten i uk .. Måske en overvejelse værd... På mine kan jeg nemt tage dB killer af og på ... Jamen det var så mit input

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2011, 02:53:45 pm »
Jeg har en Mivv på min og jeg er yderst tilfreds med lyden ;) Har for lang tid siden hørt en sv1000 med ixil'en monteret og det rungede godt i lukalet der da blev sparket op under dem. Men tror nu også Mivv'en ville under samme lukkede forhold ;)

Overvej pris/design, kvalitet har de vidst begge ret godt styr på! Mivv'en kan leveres med mellemrør så du ikke skal save i din gamle udstødning  :thumbsup: Aner ikke med Ixil'en  8)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

KTM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • V2 For ever
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #3 Dato: Januar 06, 2011, 03:28:38 pm »
Oversavning intet problem, det er allerede sket hos 1 ejer som har monteret en no name
carbon potte som allerede er blød i carbonen efter ca 6000 km  :club:
KTM
2 Wheels  Suzuki Sv 650s :)
4 Wheels  Suzuki Swift 1.6 Sport

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #4 Dato: Januar 06, 2011, 06:02:46 pm »
http://www.blueflameperformance.com/bikes_english/blueflame-motorcycle-exhausts/suzuki/sv650-all-models-refit.html

og de har 25 % rabat pt...

Held og lykke med at finde looket og lyden som får dig til at savle  :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #5 Dato: Januar 06, 2011, 09:02:45 pm »
Medmindre du vil have en fysisk lille udstødning a la' ixil extreme, så er Blueflame efter min mening Feeeede: Sådan en tri-ovel følger det resterende SV-design fedt, og der er to huller at proppe til/af så du kan justere lyden efter dit behov (og naboens).... Er bare for nærig til at købe nogen selv, så lever (fint :wink:) med Pers aflagte Leo Vince'r
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Mivv VS Ixil
« Svar #6 Dato: Januar 06, 2011, 10:31:29 pm »
Ja der gjorde du en god handel Søren... Hé hé  sorry for spam:-/ :-)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #7 Dato: Januar 07, 2011, 10:35:15 pm »
Jeg har Ixil Extreme Short på min 650'er, er fuldt ud tilfreds, synes ærligt talt (uden at træde andre over tæerne) at det er den bedste lyd jeg har hørt fra en 650'er, sågar nogle 1000'ere, sagt uden at have hørt alverdens. Jeg synes mange andre potter lyder lidt for "racer" agtigt, hvor Extremen i hvert fald går rigtigt godt i spænd med den buldrende lyd fra V-motoren :)
Jeg har kørt et par gange med to andre fra Silkeborg i sommers, men kan ikke huske hvilke potter de har på, desværre...

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #8 Dato: Januar 08, 2011, 03:09:18 am »
Har hørt en Mivv på en SV650er.. Den lyder fanme sprød med den potte og så ser den 10 gange bedre ud end ixil´en


Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Jesper Kjærgård

  • Gæst
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #9 Dato: Januar 08, 2011, 07:05:26 am »
Jeg har Mivv carbon gp på min sv 650er og den lyder bare pisse godt..  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: syntes den lyder bedre end ixil...men det er jo en smagssag.

Ps. Der er billeder af min i galleriet.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #10 Dato: Januar 08, 2011, 04:03:36 pm »
Udstødningslyd er jo super individuelt - jeg synes f.eks at IXIL Shorty'erne er ALT for skarpe i lyden, hvor min 2i1 med Akrapovic er LIGE i skabet. God blød brummen som skifter til et meget kontant brøl når den f.eks kører forbi i høj fart eller kører på et rullefelt.

En 650'er med IXIL Shorty lyder som museprutter på et fodboldstadion, men heldigvis er vi forskellige allesammen.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #11 Dato: Januar 10, 2011, 01:59:58 pm »
Ixil Carbon Oval er altså også et fedt alternativ hvis de stadigvæk fører dem...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #12 Dato: Januar 10, 2011, 02:19:09 pm »
Holder på den "gamle" ovale MIVV i titanium. Lyder lækkert dyb og ser drøngodt ud til cyklen.

« Senest Redigeret: Januar 10, 2011, 02:23:43 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #13 Dato: Januar 10, 2011, 02:39:13 pm »
Men den dybeste (og fedeste i min verden) kommer fra carbon potter, og ja de kan sagtens holde til en V2, når man bare skifter ulden når det bliver ødelagt, som man jo også skal gøre på en titaniumspotte, den bliver bare misfarvet hvis man glemmer det, hvor kulfiberen bliver ødelagt.

(Jeg har nu kørt 58.000 km med mine potter og de fejler intet.)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Mivv VS Ixil
« Svar #14 Dato: Januar 19, 2011, 11:49:38 pm »
Ixil styrer sgu! Har extreme på min 1000´er. Får bilalarmerne i KBH til at gå amok  :whatever:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)