Forfatter Emne: Cartridge kit VS. Emulators  (Læst 8038 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Cartridge kit VS. Emulators
« Svar #15 Dato: December 30, 2010, 10:09:32 pm »
Jeg har læst tråden lidt igennem, men jeg er stadig lidt i tvivl om hvad du mener, nå du siger at den ikke "æder vejen" ??

dykker den for meget, eller for lidt ?    hvad er det du mærker ?


der er flere muligheder for at udbedre det..  hyperpro fjedre har hjulpet mange (også herinde), så mon ikke også at vi kan få din forgaffel til at spille  :blink:

mulige ting for at løse dit problem: mere fjederforspænding, forenden sænkes en smule, mere olie i gaffelbenene, olien skiftes til en tykkere
..det kan være at én eller MÅSKE flere af tingene gør det for dig   :wink:



og for at svare på dit spørgsmål mht justering af dæmpning på cartrigdekit, så er et sådan kit så godt, at hvis du har brug for at justere uden for de muligheder der allerede er på kittet.... så er der noget galt med forgaflen !   
justering af returdæmpning foregår med skrue i toppen.
« Senest Redigeret: December 30, 2010, 10:14:53 pm af Alex »
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Cartridge kit VS. Emulators
« Svar #16 Dato: December 31, 2010, 12:50:03 pm »
Jeg har læst tråden lidt igennem, men jeg er stadig lidt i tvivl om hvad du mener, nå du siger at den ikke "æder vejen" ??

dykker den for meget, eller for lidt ?    hvad er det du mærker ?


der er flere muligheder for at udbedre det..  hyperpro fjedre har hjulpet mange (også herinde), så mon ikke også at vi kan få din forgaffel til at spille  :blink:

mulige ting for at løse dit problem: mere fjederforspænding, forenden sænkes en smule, mere olie i gaffelbenene, olien skiftes til en tykkere
..det kan være at én eller MÅSKE flere af tingene gør det for dig   :wink:
Nu er det 2 måneder siden jeg sidst har kørt, men jeg husker det som om ujævnheder i vejen blev forplantet i resten af motorcyklen. Det er ikke fordi den er for hård, måske tværtimod.
Der er hyperpro fjedre og olie i, 15w så vidt jeg husker, og oliehøjden er som hyperpro anbefaler. Preload mener jeg også er indstilt korekt.

og for at svare på dit spørgsmål mht justering af dæmpning på cartrigdekit, så er et sådan kit så godt, at hvis du har brug for at justere uden for de muligheder der allerede er på kittet.... så er der noget galt med forgaflen !   
justering af returdæmpning foregår med skrue i toppen.
Det lyder godt! Og det vil jeg sikkert prøve, hvis mine intiminators fra ricor ikke løser problemet. De skulle komme hjem med en kontainer her i januar :) Forresten, hvis der er andre der har lyst til sådan et sæt, så er der 33% rabat med koden "svrider".
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Cartridge kit VS. Emulators
« Svar #17 Dato: Januar 02, 2011, 10:01:10 am »
jeg tror faktisk at meget af det ville kunne klares ved at give den mere fjederforspænding (og måske lidt mere olie)

..men nu har du købt noget andet lækkert grej -og det glæder vi os til at høre mere om   :blink:
..vi skal jo ikke gå ned på udstyr !!!
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Cartridge kit VS. Emulators
« Svar #18 Dato: Januar 02, 2011, 11:35:45 am »
jeg tror faktisk at meget af det ville kunne klares ved at give den mere fjederforspænding (og måske lidt mere olie)

..men nu har du købt noget andet lækkert grej -og det glæder vi os til at høre mere om   :blink:
..vi skal jo ikke gå ned på udstyr !!!
Jeg kan ikke sætte mere spænding på, med mindre jeg selvfølgelig laver andre spacers. Men kunne da være jeg skulle prøve det, og har da også lidt olie i overskud som kan fyldes på. Hjælper olie højden ikke kun på den sidste 1/3 af vandringen?
Ja, udstyr kan vi li'! Skal nok smide et lille review af skidtet når det er testet :twisted:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG