Forfatter Emne: Hjælp til el-system  (Læst 2206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trader

• Wannabe
Hjælp til el-system
« Dato: Oktober 22, 2010, 12:32:16 pm »
Hej,

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at identificere problem med mit el-system over en kølig eller to  :D Det er en SV650S fra '01.

Har periodiske problemer med, at den ikke tænder ordentlig på den ene cylinder, samt at det ikke virker som om den lader ordentligt på batteriet. Har lige sat et billgt biltema batteri i for at teste om det var det gamle batteri, der var fejlen - men det er samme resultat. Den trækker kun motoren rundt et par gange - og løber så tør for strøm. Når den så bliver løbet i gang virker det ikke til der bliver ladet på batteriet. Måske ensretteren der er stået af?

Mht. den dårlige cylindertænding, så har jeg skiftet tændrør og det virker til at have afhjulpet problemet. Men da det også har været periodisk er det lidt svært at afgøre.

Så hvis der er nogen i nærheden (jeg bor 9530 Støvring), der kan teste det igennem, inden den skal i garage - så vil det være super fedt!!

Mvh.
Henrik
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2010, 12:36:01 pm af Trader »

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hjælp til el-system
« Svar #1 Dato: Oktober 22, 2010, 03:45:52 pm »
Laderegulatoren/ensretteren er et kendt problem. Jeg kan ikke huske hvordan/om man kan måle på den, men der skal være 70 ohm imellem spolerne på generatoren. (Så er dén da udelukket)  Hvis du kan finde en som har en funktionel ensretter i området kan du prøve den. Jeg har en "Schnabel" på min. Søg og du skal finde en el-spade (guru!!) der har styr på shittet.

Har du skiftet tændingskabel? Køb et nyt, eller klip en lille stump af det gamle og skru det på igen - på både tændhætte og tændspole. Sørg for at især det forreste er godt beskyttet mod fugt og andet lort fra forhjulet.
At nye tændrør til dels har afhjulpet problemet vil jeg tilskrive den roden rundt med tændhætterne du har lavet. Klip n' cut eller byt til nyt :-)

Hvis du vil have hjælp i garage må du komme til 2800 Lyngby  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Trader

• Wannabe
Sv: Hjælp til el-system
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2010, 10:07:15 am »
Tak for input - det ender da vist med at blive til et vinterprojekt - men nu har jeg nogle idéer til hvordan jeg kan fortsætte. Det kunne selvfølgelig også nærmest være episk, hvis den sidste tur i sæsonen skulle være på 7-800km til postnummer 2800  :lol: