Forfatter Emne: Karlo Klaphat...  (Læst 5029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Peter K

• Søndagskører
  • **
Karlo Klaphat...
« Dato: September 13, 2005, 11:12:18 am »
Så fik en billist ødelagt min ellers skønne tur her til morgen samt mit gode humør. Jeg bor i Måløv og kørte for en sjælden gangs skyld ad Frederikssundsvej. Mellem Måløv og Ballerup er der som sædvanlig monsterkø om morgenen. Derfor lister jeg som jeg plejer i moderat tempo på midterlinien mellem bilerne, der er masser af plads og genere jo ikke nogen – trode jeg.
Ca. 100 m fremme ligger en spasser i en sur grå Citroën XM st. car - (pas på hvis i skal forbi ham) - pluselig og zig zagger vildt, som om han varmer dæk op..! Alle andre bilister giver fint plads for mig, men da jeg nærmer mig spasseren, lukker han af som jeg havde forventet.
Jeg lægger mig så bag ham, han bliver ved med at zig zagge, jeg tænker mit. Jeg skifter så vognbane og og køre så tæt på den forankørende som muligt, så spasseren ikke kan skifte vognbane – for han er umiddelbart kun ude på og genere mig.
Da det heldigt viser sig at den inderste bane er hurtiger, kommer jeg op på siden af ham og prøver selvfølgelig at få øjenkontakt med ham, men han havde ikke nosser til at konfrontere mig, men sad bare og rystede på hovedet og i øvrigt køre jeg med mørkt tonet visir.
Jeg køre videre forbi ham , vender mig om og giver ham fingeren (ikke noget jeg normalt gør) – så fik jeg da også lige en hilsen fra ham, dyyyyyt – nøj hvor det skræmmer.
- Hvis sådan en spasser bare passe sin kørsel så passer jeg min, magen til opførsel har jeg ikke set i de 2 år jeg har kørt MC. Heldigvis er de fleste bilister flinke til at give plads for en SVer, hvis liv er for kort til køer – Muuh.  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Yamaha FZ6-S, 06, sort, Akrapovic titan potter  - Tidligere ejer af en blå SV650s K4

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Karlo Klaphat...
« Svar #1 Dato: September 13, 2005, 11:21:00 am »
Ja de idioter er der nok af... :evil:
Jeg har oplevet det et par gange på motorvejen ved køkørsel mellem Farum og Værløse.
Men men men jeg gør det ikke mere... Det koster klip så det vil være for tåbeligt at få klip for efter min mening... :roll:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Peter K

• Søndagskører
  • **
Karlo Klaphat...
« Svar #2 Dato: September 13, 2005, 11:28:13 am »
Citat fra: Jannik
Ja de idioter er der nok af... :evil:
Jeg har oplevet det et par gange på motorvejen ved køkørsel mellem Farum og Værløse.
Men men men jeg gør det ikke mere... Det koster klip så det vil være for tåbeligt at få klip for efter min mening... :roll:

Nej men så der jo ikke noget ved det mere, så tror jeg sgu jeg sælger den... :(
Yamaha FZ6-S, 06, sort, Akrapovic titan potter  - Tidligere ejer af en blå SV650s K4

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Karlo Klaphat...
« Svar #3 Dato: September 13, 2005, 11:28:57 am »
Jeg har også oplevet at der blev spærret en del gange  :evil:
Det var hver gang en eller anden "vigtig" person, i en størrer BMV, eller lignende  :roll:

Jeg skriver i datid, da jeg ligesom Jannik ikke leger den leg mere  :cry:
Det der klipperi vil sgu være for bittert  :evil:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Karlo Klaphat...
« Svar #4 Dato: September 13, 2005, 12:09:57 pm »
Koster det klip at kører på striberne nu :?:

For det sidste stykke tid har jeg da taget geden til byen, sparre ca. 25min.!
Har udover det også oplevet et fjols på Farum motorvejen der slog ud efter mig (den skulle lige vende den gang men det går nok ikke en gang til) Er ellers begyndt at kører over Hørsholm da det faktisk er hurtigere til NørreBronx fra Hillerød, ved ikke hvorfor :idea:

Så længe at man passerer stille og roligt og ikke skræmmer livet af bilisterne i deres sidste morgen søvn (kender det selv) så kan jeg ikke se noget galt i at tage striberne! Er der fjolser så lad dem om det, er det bevidst grov provo så riv deres fucking spejl :lol: men prøv præsenter os positivt!

Fulgtes ellers med en ”gammel” går SV med fuld/bundkåbe i morges er det en af Jer?
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

jeppe

• Plastikrocker
Karlo Klaphat...
« Svar #5 Dato: September 13, 2005, 12:26:03 pm »
Hvis du ikke er til farre eller unødig ulempe koster det ikke et klip at passere trafikken
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Karlo Klaphat...
« Svar #6 Dato: September 13, 2005, 12:28:40 pm »
Citat fra: jeppe
Hvis du ikke er til farre eller unødig ulempe koster det ikke et klip at passere trafikken
Men da der er nummerplade på din mc (måske :wink: ) må du ikke overhale i samme spor som et andet køretøj med plade på. Såååeeee det er vist svært at køre mellem bilerne uden at overskride den lov :?:  :?:  :!:  :!:  :roll:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

• Gæst
Karlo Klaphat...
« Svar #7 Dato: September 13, 2005, 12:43:52 pm »
Citat fra: jeppe

Tror altid jeg er til fare og ulempe  :twisted:  :twisted:  :twisted:  

- og køre altid mellem bilerne, bliver jo kun stoppet hvis der er en civil bil - men den køre nok ikke efter mig, mellem de andre biler  :wink:  :wink:

Der skulle være noget mere sortbørshandel i dette land – så man kunne købe sig nogle klip  :P  :P

Capone

• Sandt SVin
Karlo Klaphat...
« Svar #8 Dato: September 13, 2005, 12:53:58 pm »
Citat fra: Bongers

Der skulle være noget mere sortbørshandel i dette land – så man kunne købe sig nogle klip  :P  :P

Du behøver ikke købe, du må sku' få alle de klip jeg kan skrabe sammen :lol:  :lol:  :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Koster

• Plastikrocker
Karlo Klaphat...
« Svar #9 Dato: September 13, 2005, 02:12:23 pm »
Fuck de klip  :twisted:  - mange kørte sgu dumt nok i forvejen af angst for at overskride 51 km/t - nu er det blevet helt gak  :(

Men der er da ingen grund til at tisse i bukserne på forhånd - reglerne for at køre mellem rækkerne - lovligt eller ej - er jo de samme som inden klip. Og så længe du kun får ét så har det jo ikke yderligere konsekvenser.

Er der nogen der har fået en bøde for at køre mellem rækkerne ?

Men det bliver sgu snart så trist så jeg har valgt at blæse på det (indtil videre) - jeg har startet en forening KTHDØBJP - Klip Tilhører HT De Øvrige Blæser Jeg På.

Alternative er en gl. blikspand til en tusse.  :(
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Karlo Klaphat...
« Svar #10 Dato: September 13, 2005, 02:45:46 pm »
Citat fra: Koster
Er der nogen der har fået en bøde for at køre mellem rækkerne ?

Men det bliver sgu snart så trist så jeg har valgt at blæse på det (indtil videre) - jeg har startet en forening KTHDØBJP - Klip Tilhører HT De Øvrige Blæser Jeg På.
No, har faktisk aldrig hørt om nogen eller kender nogen!!

Hvor melder man sig ind :?:  :lol:

Jannik:
Jeg mener godt at man må overhale i samme spor - bare der er plads og ikke indenom! Så i princippet skal man bare snige sig frem yderst i yderste spor som jeg ser det lovligt!
Men man må jo forresten også gerne forbipassere indenom ved tæt trafik.... såååå, tror den er svær for dem!

Som Jeppe siger, bare men ikke er til fare, så er den vel god nok!  :P
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Karlo Klaphat...
« Svar #11 Dato: September 13, 2005, 02:48:28 pm »
Citat fra: Koster
Men der er da ingen grund til at tisse i bukserne på forhånd - reglerne for at køre mellem rækkerne - lovligt eller ej - er jo de samme som inden klip. Og så længe du kun får ét så har det jo ikke yderligere konsekvenser.

Ja, reglerne er desværre ikke blevet klarere på det punkt, så man må nok stadig forvente at få forskellige svar afhængigt af hvem man spørger ;) Jeg mener ikke det er værd at diskutere hvorvidt det er lovligt eller ej da færdselsloven slet ikke nævner situationen direkte og man ender med at skulle inddrage og fortolke en del forskellige paragraffer.
Situationen i sig selv giver dog ikke klip.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Karlo Klaphat...
« Svar #12 Dato: September 13, 2005, 02:49:05 pm »
Jeg kører ikke så tit mellem biler mere.. rammer heller ikke lige køer så tit som engang.. men engang da jeg kom trillende stille og roligt, var der en bilist som pludselig slog armen ud af ruden som var rullet ned,  så jeg blev pisse forskrækket.. Resultat for ham.. Netop et afrevet sidespejl.. Så kan han lærer det og gør nok ikke sådan noget mere... Hi hi.. Faktisk steg han ud af bilen og løb efter mig.. Det var sjovt...  du kan ikke fange mig...

Nå hygge og go dag...

Majse

Freno

• Roadracer
Karlo Klaphat...
« Svar #13 Dato: September 13, 2005, 02:49:56 pm »
Citat fra: Hønse

Jannik:
Jeg mener godt at man må overhale i samme spor - bare der er plads og ikke indenom! Så i princippet skal man bare snige sig frem yderst i yderste spor som jeg ser det lovligt!
Men man må jo forresten også gerne forbipassere indenom ved tæt trafik.... såååå, tror den er svær for dem!

Som Jeppe siger, bare men ikke er til fare, så er den vel god nok!  :P

Nope den går ikke. det er ikke lovligt at overhale i samme spor.. der bliver dog sjældent gjort anmærkning ved det...

>>Striber og overhaling
Skriften på vejbanen
Kort før påske havde dansk fjernsyn en udsendelse »gode råd for påsketrafikanter«, og i denne udsendelse blev bl. a. nævnt, at det er ulovligt at overhale - selv en cyklist - hvor der på vejbanen findes en fuldt optrukken stribe.
At cyklisten blev nævnt var naturligvis for at stille sagen på spidsen, og den medførte da også en storm af protester fra aviser og trafikanter.
Man må gå ud fra, at spørgsmålet nu har fundet sin løsning, og at der falder ro over sagen efter det, der kan læses i Københavns politis »Færdselslære«, hvori der om de ubrudte striber står: Selv om de kørende på disse særlige steder under overhalingen ikke kommer ind over midten og således heller ikke overskrider eventuelle striber, er manøvren alligevel ulovlig. Påtale heraf bør dog undlades, når overhalingen i øvrigt er gennemført på forsvarlig måde, hvilket navnlig vil sige, at der under overhalingen har været rigelig plads på den pågældende kørebanehalvdel til, at overhalingen har kunnet foretages uden på nogen måde at forulempe det overhalede køretøj, og uden at der var mulighed for sammenstød med et i øvrigt korrekt placeret mødende køretøj.
Sidste punkt må forstås således, at der ikke sker påtale ved overhaling inden for striben - selv om en modkørende overskrider sin stribe og derved forårsager kollision.
Politiets fortolkning løser også det problem, der er opstået ved at flere vejmyndigheder har malet fuldt optrukket dobbeltlinie ud ad lige og bred vej uden bakker. Disse striber må betragtes som en »midterrabat«, der adskiller to kørebaner.
Det er iøvrigt værd at erindre, at striberne i sig selv ingen retsvirkning har - endnu ikke i hvert fald - men må betragtes som en slags vejledning for trafikanterne.
Der er ingen tvivl om, at afstribningen har højnet trafiksikkerheden ganske betydeligt. At den omtalte fortolkning vil glæde og berolige trafikanterne, er der heller ingen tvivl om.
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Karlo Klaphat...
« Svar #14 Dato: September 13, 2005, 02:59:58 pm »
Citat fra: Freno
Nope den går ikke. det er ikke lovligt at overhale i samme spor.. der bliver dog sjældent gjort anmærkning ved det...

O.k., vi begynder alligevel:
1. Der er ikke tale om overhaling men forbikørsel i tæt trafik
2. Og for en god ordens skyld, hvor mener du det siges man ikke må overhale i samme spor?

(Og jeg vil for en god ordens skyld nævne at jeg mener man bør lade være, når færdselsloven er så vag på dette punkt)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).