Forfatter Emne: Skærpet færdselslov pr 1. oktober 2010  (Læst 3258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Skærpet færdselslov pr 1. oktober 2010
« Dato: Oktober 06, 2010, 09:11:13 pm »
Kan kun anbefale at alle lige læser dette:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132384

http://www.kmtrafik.dk/Nye-ferdselsregler-2010.html
http://færdselsregler.dk/nye-faerdselsregler/
http://www.fdm.dk/nyheder/nye-strammere-hastighedsregler

Ubetinget frakendelse af kørekortet ved 1. overtrædelse.

• Enhver kørsel med 200 km/h eller mere skal give ubetinget frakendelse af førerretten.
  • Enhver hastighed med mere end 100% overskridelse af hastighedsgrænsen, hvis hastigheden samtidig er mere end 100 km/h.
  • Særlig hensynsløs kørsel samt hård og hasarderet kørsel. (F.eks. den, der kører med betydelig hastighed og gentagne gange negligerer vejkryds og fodgængere i fodgængerfelt, eller som i tæt trafik gentagne gange overskrider spærrelinjer, således at der opstår farlige situationer, eller den, der anvender et køretøj med tydeligvis defekte bremser eller styretøj til fare for andre trafikanter).

HastighedgrænseGrænse for ubetinget frakendelse
130 km/tMere end 200 km/h
110 km/tMere end 200 km/h
90 km/tMere end 180 km/h
70 km/tMere end 140 km/h
60 km/tMere end 120 km/h
40 km/tMere end 100 km/h

:undecided:
« Senest Redigeret: Oktober 06, 2010, 09:13:57 pm af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
Sv: Skærpet færdselslov pr 1. oktober 2010
« Svar #1 Dato: Oktober 06, 2010, 09:52:21 pm »
70 km/t Mere end 140 km/h    :tie: den kan godt give mig problemer på svingturer...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #2 Dato: Oktober 07, 2010, 11:26:30 am »
det er fair nok.
 så vælger man selv om man vil fortsætte med at køre som man har stjælet lortet eller sætter farten ned.
Det hjælper nok på de fleste, resten er uden for pædagogisk rækkevidde så de kører jo alligevel som det passer dem. :hand:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #3 Dato: Oktober 07, 2010, 01:47:49 pm »
Kent, det er jo en principiel diskussion om det er OK at køre stærkere end loven tillader.

Bemærk at jeg ikke siger "køre for stærkt", idet det mange steder efter min bedste overbevisning er både sikkert, forsvarligt og ansvarligt at køre hurtigere end skiltet hastighed.

Jo hårdere man vil straffe en overtrædelse af loven, jo vigtigere er det at loven er rimelig og forståelig, det skal man være opmærksom på når man taler hastighedsgrænser.

Så hvis du i din kommentar mener at de "normale" mennesker fra nu af vil overholde hastighedsgrænserne, så tror jeg du tager fejl. Hvis du mener at "normale" mennesker vil holde sig under en 100% hastighedsoverskridelse, så tror jeg du har ret :)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2010, 08:09:00 am »
det kan aldrig blive en diskusion om hvorvidt det er ok at køre for stærkt hvis ma kun henholder sig til loven, at alle (incl mig selv) gør det er en anden sag. :innocent:
jeg har kørt 40 kmt på motorring 3 kl 4 søndag morgen selv om jeg synes det er hul i hovedet at sætte grænsen så lavt når der ingen biler er. (den eneste idiot der er vågen der udover mig er palle betjent der kun venter på en utålmodig sjæl der ikke kan holde foden i ro)
min pointe er at hvis skiltene var tilpasset de hastigheder der faktisk kunne være forsvarligt var det nemmere at få folk til at overholde dem. ligesom i tyskland 50 i by, 100 på landevej, og fri hastighed på motorvejene.(dog med untagelser)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2010, 11:12:36 pm »
Jeg flytter snart til Isle of Man !!..    uden for byerne, der er ingen hastighedsgrænse :) 

Fantastiske skilte.. det betyder at her ophører hastighedsgrænsen når man kører ud af eksempelvis en by  :D :twisted:

Gas geben !!

Nick

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2010, 11:46:22 pm »
Det kunne måske får nogen, få dem til at holde kablet endnu mere på... jeg synes det er overkill de regler der...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #7 Dato: Oktober 14, 2010, 07:22:20 am »
Det kunne måske får nogen, få dem til at holde kablet endnu mere på... jeg synes det er overkill de regler der...
Det er mere roadkill.  :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing