Gearindikator - hvad er nu det for en uskik...
En lille historie fra omkring 2001. Dengang forsøgte jeg mig med lidt road-racing. På amatørplan og lov-budget. Det med at holde styr på gearne, samtidig med alt det andet, lærte jeg aldrig rigtig. Vidste ikke altid, hvad gear mcén var i, når svinget skulle tages. Så var det, at jeg blandt de nærmeste venner i ryttergården, nævnte: Jeg kunne godt bruge en gearindikator. Hvis jeg havde det, vidste jeg da, hvilke gear motorcyklen befandt sig i. Og derfra kunne jeg så vælge det rigtige gear. Måske ikke på første omgang, men så måske næste gang svinget blev nået. Det skulle jeg nok ikke ha sagt.... Det var da bare hylende morsomt. Det har ingen da brug for. Alle ved hvilket gear man kører i. Ha ha ha ha. Han vil ha en gearindikator. Til road-racing. Ha ha ha. Har man hørt noget så tosset før? Du må hellere kravle tilbage til landevejen...Det hørte jeg en del om. Hvad så? I dag er der gearindikatorer på rigtig mange RR cykler. Nogen vil slet ikke køre uden. Endnu engang viste det sig, at jeg var forud for min tid. Det er ikke første gang, jeg spotter nye idéer og ser trends, inden andre øjner dem....
Jeg mangler stadig en gearindikator til mit legetøj - en strippet SV-ér. Det kunne nu være rart at vide, hvilke gear det der banesving skulle gennemkøres i. Har nogle af Jer erfaring med montering og model? Måske ligefrem en brugt til salg. Erfarne piloter bruger jo ikke gearindikator ! Gør de vel? Hilsen Jolly Jumper