Forfatter Emne: Gearindikator - Nymodens pjat - eller hvad?  (Læst 4131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jolly Jumper

• Tudeprins &
  • Wannabe
Gearindikator - Nymodens pjat - eller hvad?
« Dato: Oktober 02, 2010, 08:47:38 pm »
Gearindikator - hvad er nu det for en uskik...
En lille historie fra omkring 2001. Dengang forsøgte jeg mig med lidt road-racing. På amatørplan og lov-budget. Det med at holde styr på gearne, samtidig med alt det andet, lærte jeg aldrig rigtig. Vidste ikke altid, hvad gear mcén var i, når svinget skulle tages. Så var det, at jeg blandt de nærmeste venner i ryttergården, nævnte: Jeg kunne godt bruge en gearindikator. Hvis jeg havde det, vidste jeg da, hvilke gear motorcyklen befandt sig i. Og derfra kunne jeg så vælge det rigtige gear. Måske ikke på første omgang, men så måske næste gang svinget blev nået. Det skulle jeg nok ikke ha sagt.... Det var da bare hylende morsomt. Det har ingen da brug for. Alle ved hvilket gear man kører i. Ha ha ha ha. Han vil ha en gearindikator. Til road-racing. Ha ha ha. Har man hørt noget så tosset før? Du må hellere kravle tilbage til landevejen...Det hørte jeg en del om. Hvad så? I dag er der gearindikatorer på rigtig mange RR cykler. Nogen vil slet ikke køre uden. Endnu engang viste det sig, at jeg var forud for min tid. Det er ikke første gang, jeg spotter nye idéer og ser trends, inden andre øjner dem....
Jeg mangler stadig en gearindikator til mit legetøj - en strippet SV-ér. Det kunne nu være rart at vide, hvilke gear det der banesving skulle gennemkøres i. Har nogle af Jer erfaring med montering og model? Måske ligefrem en brugt til salg. Erfarne piloter bruger jo ikke gearindikator ! Gør de vel? Hilsen Jolly Jumper

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Gearindikator - Nymodens pjat - eller hvad?
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2010, 08:56:42 pm »
Jeg er glad for min gear indikator på min gadecykel, men på banegeden kigger jeg aldrig ned på instrumenterne, så der savner jeg ikke en.
Der ved jeg altid hvilket gear jeg er i, 2 gear op brems 1 pind ned 2 op brems 2 ned osv...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #2 Dato: Oktober 02, 2010, 09:35:54 pm »
Jeg er også glad for min indikator.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2010, 07:19:00 am »
Samme her - er også glad for min (GiPro).
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Oktober 03, 2010, 09:30:53 am »
Har en siddende på min bane-SV'er, men jeg bruger den efterhånden rimeligt sjældent.

I starten kiggede jeg på den hele tiden, men nu er det kun når jeg skal ud og køre på en ny bane hvor jeg skal have fastlagt en ny rytme...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

kim r

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Oktober 03, 2010, 09:57:59 am »
Den er jo org monteret på min og er glad for den :D