Jeg er en af dem der sværger til ZX10R dæmperen. Man skal lige huske at den er 6-8mm længere end std SV dæmperen, så cyklen vil blive ca 15mm højere i bagenden, som godt kan give lidt mere aggressiv indstyring - og det kan nemt forvirre tingene når man piller ved flere faktorer på samme tid.
Den primære forskel på de to dæmpere kommer dog klart til udtryk når man får trimmet hæng og dæmpning ind - og der bukker SV dæmperen bare under med sådan en som mig ovenpå (120kilo med MC outfit). Sammenligningsgrundlaget er en SV1000S bagdæmper fra 07 (den har kørt 1080km) med en HyperPro fjeder på - og den bliver jeg bare aldrig gode venner med. I byen og med moderat hastighed på de snoede veje, er der ingen forskel - men lange bløde sving eller steder hvor det er lidt ujævnt kan SV dæmperen bare ikke følge med på grund af manglende højfartsdæmpning.
Jeg har også en ZX10R bagdæmper på min baneracer (nøgen SV1000) dog med vægtmatchet fjeder i stedet for den originale, og der er forskellen kæmpestor...
Det jeg prøver at sige, er at der ikke kun findes EN endegyldig løsning på det her. Jeg har bare været heldig at finde en som passer mig og mit korpus og min kørestil.