Forfatter Emne: Sorte alu dele  (Læst 3873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sorte alu dele
« Dato: September 08, 2010, 10:23:45 pm »
Jeg har besluttet at jeg vil have mit SVin holdt i sort og YKY blå så meget som muligt.

I den forbindelse vil jeg hører om, hvordan man bedst muligt (bedste resultat og holdbarhed) får sorte aludele som:

- Fodhvilerne
- Heal Guards
- Hangers (bagerste fodhvilere og potteholder)
- Og... Kan de originale potter også gøres sorte?

Hvad skal jeg gå efter: Anodisere, pulverlakering... ?  :huh:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Sorte alu dele
« Svar #1 Dato: September 08, 2010, 11:00:36 pm »
alt mit er lakeret hos en autolakker, det holder fint. Vedr potter, ingen anelse, men mit mellemrør er glasblæst og lakeret med varmefast mat sort, det holder fint i den "kolde ende" under motor og mod potter, men de første 20cm af forrøret ved cylinderen bliver dog gråt med tiden, på potter ville det holde varmemæssigt, hvordan det holder på alu ved jeg ikke.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Sorte alu dele
« Svar #2 Dato: September 09, 2010, 09:40:23 am »
Jeg har fået pulverlarkeret mine fodhvilere (både til mig og passageren) og det ser skide godt ud! Indtil videre har jeg kørt en en sæson med det og har ikke oplevet problemer med lak eller ridser endnu  :thumbsup:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Sorte alu dele
« Svar #3 Dato: September 09, 2010, 11:50:20 am »
Hvad måtte i 'bøde' for det - og hvor blev det udført?
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Sorte alu dele
« Svar #4 Dato: September 09, 2010, 12:47:04 pm »
mener jeg gav 100 kr pr del. hvidt altså.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Sorte alu dele
« Svar #5 Dato: September 09, 2010, 01:35:33 pm »
Jeg er med på en lyttere.. hvis vi er et par stykker her på sjælland så kan det måske betale sig at vi kommer til malerne samtidigt med alle vores små deler der skal males sorte.. og jeg er for doven til at selv finde ud hvor jeg skal aflevere det  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Sorte alu dele
« Svar #6 Dato: September 09, 2010, 04:28:24 pm »
Jeg fik renset mine dele (fodhvilere, risere, gear-arm, bremsepedal og et par andre ting - hjemmefræset GPS-holder osv) hos Norse Engineering tæt på Helsingør. Derefter fik jeg sort-eloxeret dem hos Værløse Galvaniske.

Det blev egentligt ret OK men det bliver aldrig 100% sort og det varierer lidt i farven. Overvejer lidt at få dem lakeret til vinter.

Styr, greb og udstødninger fik jeg skiftet til lidt Pazzo, Rizoma og Ixil der var sort fra fabrikken.

Så nu har jeg et ganske så sort kilo-svin :-)

mvh

Anders
Drengerøve har ingen alder!!

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Sorte alu dele
« Svar #7 Dato: September 09, 2010, 08:22:25 pm »
Hvad måtte i 'bøde' for det - og hvor blev det udført?
Hmm rensede selv delene på mit tidligere arbejde, flådestation korsør, og sendte det med en kollega hjem til hans nabo som fik det lakeret på sit arbejde.  :thumbsup: Så kan ikke hjælpe dig med en pris, for det var ganske gratis  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Sorte alu dele
« Svar #8 Dato: September 13, 2010, 08:44:05 pm »
Tusind tak for jeres svar.

Lige et opfølgende spørgsmål: Bør de malede dele få en gang klarlak så de eks. er lettere at rengøre?
Har i andre tips, ud over en kraftig rengøring først, som er værd at have med i overvejelserne?
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Sorte alu dele
« Svar #9 Dato: September 13, 2010, 09:28:44 pm »
Tusind tak for jeres svar.

Lige et opfølgende spørgsmål: Bør de malede dele få en gang klarlak så de eks. er lettere at rengøre?
nope, de skal jo være matte som stellet  :blink:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Sorte alu dele
« Svar #10 Dato: September 13, 2010, 09:31:15 pm »
Jeg valgte at få mine fælge pulver lakeret. De holder super fint, og du behøver ikke at gøre mere ved dem ..

De blev afleveret og taget hånd om. Mener de blev glasblæst inden de fik lak, med det var noget maleren stod for.

Jeg brugte et firma i farum. Betalte 800 for to fælge mener jeg...
kilosvin med div udstyr...

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Sorte alu dele
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2011, 01:13:42 am »
Opfølgning:

Jeg har fundet et sted der kan udføre pulverlakering til en overkommelig pris. Og så er det lige i min "baghave". Firmaet hedder Amigo.dk og ligger i Tølløse.
De regnede med en plovmand for fodhvilerne for og bag. De anbefalte en let sandblæsning først, da det ville give det bedste slutresultat. Jeg skal lige forbi med SV'en så han kan se hvor meget glans der er i stellets sorte farve.

Følger blot op, hvis andre i området går med de samme tanker som jeg.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S