Forfatter Emne: Tema / skrue dag til opsætning af affjedring.... var det noget???  (Læst 19307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Så er jeg som tidligere skrevet endelig blevet færdig med at samle svinet. De første km er kørt, og alt ser ud til at virke fint!
Siden har siddet og læst lidt på nettet, samt set div. youtube videoer omkring affjedring og opsætning. Og ved at følge nogle ganke basale teknikker, har jeg fået justeret min affjedring så den er blevet markant bedre!

Meeeeen................. Jeg er sikker på at det kan gøres meget bedre!

Idet jeg regner med at jeg langt fra er den eneste som ikke har den store erfaring med at optimere affjedring/dæmpning  mm.  på min mc, kaster jeg lige en ide' på bordet!

Ville det være en ide at følge op på vores sidste skrue dag, og afholde en tema dag over emnet affjedring. Jeg tænker at der må være nogen herinde som har rigtigt godt styr det, som så kunne hjælpe os andre til at få det optimale ud af vores cykler. Det kunne være en dag som både var lidt teoretisk og praktisk!!

Alternativt, hvis der ikke er nogen på forum der byder ind, kan vi sikkert købe os til lidt expert hjælp et eller andet sted, så vi kunne få en ud der kunne hjælpe os...

Jeg har før hørt om arrangementer som dette, men ville det være en ide at gøre det i SVRider regi?

Hvis det overhovedet har interesse og det på nogen måde kan lade sig gøre at finde en dato kan det godt blive i Valby. Men det kræver at der er nogen med viden og erfaring på området, der har lyst til at give en hånd med...

Lad mig høre hvad i synes om ideen?

Kennet

Jeg har lige lavet en lilel edit af titelen, da jeg håber på at få lidt mere respons!  :innocent:
« Senest Redigeret: August 20, 2010, 11:12:48 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

bambam

• Scooterfjæs
  • *
Sv: Opsætning af affjedring....
« Svar #1 Dato: August 20, 2010, 03:01:13 am »
Lyder som en fed ide. Det ville jeg ihvertfald gerne være med til
Tro kan flytte dværge.
Men det kan et los i skridtet også

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Opsætning af affjedring....
« Svar #2 Dato: August 20, 2010, 07:35:01 am »
Det er jeg også frisk på. Alene det at få 'sag' justeret er et rigtig godt skridt i den rigtige retning.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Tema / skrue dag til opsætning af affjedring.... var det noget???
« Svar #3 Dato: August 20, 2010, 12:47:28 pm »
Super ide  :thumbsup:

For nogle år siden, blev jeg tvunget til at deltage i sådan en dag med et par underlødige klubber (VFR & Ducati  :twisted:) hvor en gut fra det nu lukkede MC-Holpitalet fortalte og viste.

Det var fedt at lære teorien bag det der sker, inde i de for køreegenskaberne så vigtige komponenter.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #4 Dato: August 20, 2010, 12:50:10 pm »
RP styrer....  :thumbsup: og tænk hvis nogen kender nogle prof. HYPER PRO folk eller lign som kunne inviteres med ! Bare en tanke...man ved jo aldrig om de kunne være interesseret i at promere deres produkter....alternativt et andet firma som ved noget om dette....eller racing teams etc etc

Godt initiv'......
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

soldier

• Roadracer
« Svar #5 Dato: August 20, 2010, 01:22:42 pm »
Ja SUPER fed ide! Er dog kun med på den her i Jylland/Fyn...

TOB

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: August 20, 2010, 01:51:10 pm »
RP styrer....  :thumbsup: og tænk hvis nogen kender nogle prof. HYPER PRO folk eller lign som kunne inviteres med ! Bare en tanke...man ved jo aldrig om de kunne være interesseret i at promere deres produkter....alternativt et andet firma som ved noget om dette....eller racing teams etc etc

Godt initiv'......
Kenneth fra MC Centeret Holbæk har så vidt vides et godt samarbejde med Hyper Pro. Jeg skal derud og hente mit SVin fra 12K km service. I samme anledning kan jeg lige høre ham, om han kunne være interesseret i at være vært for sådan en happening?
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: August 20, 2010, 11:23:38 pm »
Super ! Jeg ved at folk fra hyperpro før har været ude til klubber og vise frem og fortælle lidt! Det er jo samtidig en super mulighed for at vise deres eget udstyr frem.

Jeg kender selv en gut som efter signende skulle være ret god til affjedring. -vist nok öhlin mand, men den viden kan vel bruges på de flestes cykler/udstyr.

Er der slet ingen på Forumet (hvad med alle jer RACE drenge) der mener de har noget erfaring at dele ud af! -eller holder i det for jer selv for ikke at give de andre samme fordele...  :P

Nå men lad os høre hvad Hyperpro eller andre har at sige...
kilosvin med div udstyr...

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #8 Dato: August 21, 2010, 07:18:40 pm »
Jeg er klart med på en affjedringsdag :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #9 Dato: August 21, 2010, 07:19:59 pm »
Jeg er også klar !
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

TOB

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: August 21, 2010, 09:53:17 pm »
Ohøj, talte med Kenneth i går. Han er frisk på at sætte et sådan arrangement i stand. Det er hans salgsassistent, Rasmus Vendelbo Sørensen, som har kontakten til Hyper Pro (hans sponsor) - så Kenneth og Rasmus slår hovederne sammen (mandag?) og prøver at finde ud af noget.

Det kunne sq være fedt, hvis dagen sammensættes sådan, at man fik lidt input som affjedring (måske lidt procenter til de som deltager), fik foretaget justering på SVinene og så krydret med lidt køreteknik fra en af DK's ungdomstalenter. Det vil da være et Kinderæg for voksne :D

Nå, koldt vand i blodet - lad os nu høre, hvad de kommer med af svar...  :hand:

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #11 Dato: August 22, 2010, 08:40:27 pm »
Jeg er også på!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

The-Rabbit

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: August 22, 2010, 09:09:55 pm »
Uha! Det gad jeg også godt med til .. :) Hvor i landet er planen det skal finde sted?
Larmende SV 1000 N Sort/Rød med alt det fede gejl og opgraderinger!
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35676&ipc=119373

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #13 Dato: August 22, 2010, 09:46:33 pm »
Jeg kommer gerne, hvis jeg kan... Så håber jeg at har nået at tage mig sammen til at få fundet og monteret noget andet affjedring.  :rolleyes:

Ja SUPER fed ide! Er dog kun med på den her i Jylland/Fyn...

Ved ikke hvor du er fra, men hvis det er på sjælland er det da en god tur at trille.  :blink:
Og hverken bro eller færge er ret dyr når man er på knallert.  :cool:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: August 22, 2010, 10:22:09 pm »
jeg er frisk  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::