Forfatter Emne: AB Finans / Amagerbanken  (Læst 1202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
AB Finans / Amagerbanken
« Dato: August 19, 2010, 11:23:07 pm »
Hey SV'ere

Hørte lige endnu et indslag i radioen om hvor skidt det går Amagerbanken, og kom til at tænke på at jeg højst sandsynligt ikke var den eneste der har lånt til cyklen igennem AB Finans (Amagerbanken). Vil det betyde noget for mig hvis den går bankerot, eller vil der bare være en anden sparekasse der overtager bankens lån til samme vilkår?

Håber der er nogle med lidt større finansiel og lovmæssig indsigt end undertegnede.  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: AB Finans / Amagerbanken
« Svar #1 Dato: August 20, 2010, 12:38:21 pm »
Din gæld forsvinder ikke ud i den blå luft, hvis det er det du håber på :)

Din gæld er et aktiv som i første omgang vil blive overtaget af Finansiel Stabilitet A/S sammen med resten af Amagerbanken, og derfra vil den blive solgt til andre banker/sparekasser, hvis der er nogen der i øvrigt vil købe gælden. Er du f.eks. dårlig betaler kan du risikere at der ikke er nogen der vil købe din gæld, og så vil du formentlig blive stillet over for et krav om at betale din gæld.

Der var en del der kom i klemme i Roskilde Bank på den måde, idet der ikke var nogen der ville købe lån uden eller med meget lille sikkerhed. Så der er vist ingen grund til at krydse fingre for at AB går ned...
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: AB Finans / Amagerbanken
« Svar #2 Dato: August 20, 2010, 11:46:13 pm »
Ahh lækkert, tak for svaret  :wink:  :respekt: Nej det havde jeg som sådan heller ikke forventet at den ville, men som du skriver at et andet selskab overtager lånet/gælden.

Nope jeg er ikke dårlig betaler på nogen måde. Sku aldrig betalt en regning for sent..  :whatever:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7