Jeg har haft både SV 1000 SK4, SV 650 K4 og køre nu SV 650 Sx (eller hvad en ´99 nu hedder
).
Der er noget mere træk og brutalitet i en 1000´er og den har et fantastisk moment. Dog føles den noget tung rundt i svingene og det kræver noget mere energi at få den med rundt (måske fordi jeg kun vejer lidt over 60 kg). Det var dog ikke sjovt at få den rundt i Odense, enten var det i 2. gear, hvor grænsen mellem gas og (kraftig) motorbremse var meget lille, ller også var det i 3. gear hvor den hakkede sig frem. Har dog hørt andre tandhjul eller Power Commander skulle tage det problem.
6½´eren er mere brugbar i min verden. Den er nemmere at styre rundt i sving, den kan køre bykørsel og den kan stadig både trække og sejtrække.
Den er billigere, lige så sjov og ligner den anden meget godt.
Med henhold til størrelse synes jeg ikke der er den store forskel, den smule der er kommer vist kun frem hvis man står ved en forhandler og prøvesidder dem efter hinanden... Eller også husker jeg lidt forkert.
Selfølgelig er det sjovt med et SUPER træk en gang i mellem, men til hverdag kan jeg godt nøjes med et "rimelig godt". Så må jeg låne mig til det når trangen melder sig.