Forfatter Emne: Alternativ til IF-forsikring?  (Læst 1923 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Alternativ til IF-forsikring?
« Dato: August 02, 2010, 04:23:49 pm »
Hej alle svende,
Jeg har tænkt lidt over et alternativ til IF-forsikring, valgte dem da 7200 ansvar og 8400 i kasko virkede som fornuftige priser, taget betragtning min alder (19), bopæl og et SVin med fuldkåbe (de ligger vist en klasse dyrere end en naked såvidt jeg ved).
Desuden rækker deres sæson fra marts til november, som virker mere fornuftigt end den gamles, som kun har 1. april til 1. september på sin H-D.
Men nu hører jeg at IF hverken dækker i udlandet eller på et lukket kørekursus - ret irriterende når jeg overvejer en mindre rundtur i Europa samt FDM-kursus!
Desværre er jeg mildest talt en grønskolling mht. gode forsikringsselskaber, så er egentlig ude efter nogle anbefalinger fra de erfarne herinde?
Vh Daniel

SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Mallen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
  • 1000 % SVIN !
Sv: Alternativ til IF-forsikring?
« Svar #1 Dato: August 02, 2010, 06:11:54 pm »
Hej alle svende,
Jeg har tænkt lidt over et alternativ til IF-forsikring, valgte dem da 7200 ansvar og 8400 i kasko virkede som fornuftige priser, taget betragtning min alder (19), bopæl og et SVin med fuldkåbe (de ligger vist en klasse dyrere end en naked såvidt jeg ved).
Desuden rækker deres sæson fra marts til november, som virker mere fornuftigt end den gamles, som kun har 1. april til 1. september på sin H-D.
Men nu hører jeg at IF hverken dækker i udlandet eller på et lukket kørekursus - ret irriterende når jeg overvejer en mindre rundtur i Europa samt FDM-kursus!
Desværre er jeg mildest talt en grønskolling mht. gode forsikringsselskaber, så er egentlig ude efter nogle anbefalinger fra de erfarne herinde?
Vh Daniel

Hej.

Det er vigtigt at fastslå at IF skam dækker i udlandet og banekørsel i DANMARK, blot at det er sikkerhedsmæssigt og ikke RACE..

Lige et uddrag fra deres betingelser:

- Forsikringen dækker i Danmark, og i de lande, der er tilsluttet grøn kort ordningen..

Omkring bane / manøvre kørsel kan du læse i følgende, under punkt 9 :

http://www.if.dk/web/dk/SiteCollectionDocuments/Private/Vilk%C3%A5r/9835%20IF%20Motorcykelforsikring%20vilk%C3%A5r%20A_10_PrintVers.pdf


Martin - Som selv netop har haft en diskussion med IF pga den manglende dækning.
Nu: Suzuki GSXR750 K7, med en masse lir.

Tidl: Suzuki SV1000s K8

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Alternativ til IF-forsikring?
« Svar #2 Dato: August 04, 2010, 11:22:51 am »

Omkring bane / manøvre kørsel kan du læse i følgende, under punkt 9 :

http://www.if.dk/web/dk/SiteCollectionDocuments/Private/Vilk%C3%A5r/9835%20IF%20Motorcykelforsikring%20vilk%C3%A5r%20A_10_PrintVers.pdf


Punkt 10.1 siger  at kørsel på bane ikke er dækket :) så de modsiger jo lidt sig selv fra punkt 9.
I punkt 9 siger de at de dækker kørsel på afspærret område hvis det er "øvelseskørsel".
I punkt 10 siger de at de ikke dækker motorløb, prøvekørsel eller lignende på afspærret område :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Alternativ til IF-forsikring?
« Svar #3 Dato: August 04, 2010, 11:36:19 am »
Tro mig jeg har været ALT igennem med IF ..... 5 sagsbehandlere som havde forskellige opfattelser af deres egne betingelser - 1 afdelingsleder +  chefen

Udover det har jeg talt med justitsministeriet omkring IF henvisninger til bekendtgørelser. Dem som der henvises til er forældet og erstattet af nye
men det er fordi derhenvises til dansk lovgivning, at det kun dækker i Danmark !!!! Bekræftet af justitsministeriet....

Har desuden talt med deres forbrugernævn fordi jeg klagede over dette,  fordi min kære SVoger havde fået ok fra dem ... både 5 og 14 juni !!!! Samme
kursus maskine og alder og erfaring....!!!!!
Forsøgte endda at tegne alle mine forsikringer der for at få kompensation...men nej...

Og det med, at det er en god ide, at øve sig under sikre forhold og med instruktør .... ja det er fint nok bare det foregår i Danmark..... :facepalm:

Tja ...farvel IF og goddag Trekroner .....  :thumbsup:

og så ikke mere snak fra min side omkring IF og deres MC forsikring... promise  :oops: :mrgreen: (havde lige lidt mere som skulel klemmes ud...)  :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Alternativ til IF-forsikring?
« Svar #4 Dato: August 06, 2010, 12:31:03 pm »
ved ikke men GF gav mig en god pris  på en Ducati 749s (5600), FDM (som jeg har idag)sagde nej, top Dk 12500,Alka, nej tak synes de er lidt svære at have med at gøre. IF er gode med Suzuki i DK men vanvittig dyre med alt andet. :shock:
God fornøjelse, det er sku en jungle.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr