Kædekit: Dit første mål er møtrikken på fortandhjulet - den er klart nemmest at pille af mens kæden stadig sidder på, for så kan man både sætte den i gear og bremse baghjulet når der skal tages fat.
En vinkelsliber skærer kæden over - sørg lige for at dække af så gnisterne ikke laver lakskader eller grimme brændemærker...
Den nye kæde lægges ud ved siden af den gamle og der skal være samme antal led på begge to - så er du sikker på den passer, medmindre du selvfølgelig har skiftet til en anden størrelse tandhjul.
Fortandhjulet kan du så først pille af når kæden er væk - og bemærk lige at det skal vendes på samme måde som før - der kan være en bøsning på den ene side.
Bagtandhjulet er nemt nok - det sidder bare med 5 møtrikker. Af med det gamle og på med det nye.
Husk at løsne din kædejustering inden du samler kæden - ellers kan den nye ikke nå rundt.
Hvis det er nitteled, skal du enten have et nitteværktøj eller også skal du kende metoden med at bruge stor hammer som modhold og lille hammer til at nitte med. Uanset hvad, kræver det også et skydelære for at tjekke om du har presset leddet nok sammen - og HUSK AT SMØRE DET GODT MED DET MEDFØLGENDE FEDT!!!!!