Nu er det så min tur til at være omgivet af klaphatte.
Jeg solgte min gamle Golf2 til en ung tyrker, der lige havde fået kørekort, og han var ude og se bilen sammen med sin bror/fætter/whatever. Begge meget "fornuftige" af udtryk og vældige proaktive. Selvfølgelig de vildeste forhandlere mht. pris, men havde kontanter klar og var parat til at skrive slutseddel med det samme. Jeg fik kontaktoplysninger på bror/fætteren, men det var tydeligt at det var den unge der skulle have bilen.
Nuvel - det må de selv rode med.
Nu er problemet så, at der er gået 5 uger og jeg netop har modtaget brev fra Skat, at bilens ansvarsforsikring er opsagt (sker automatisk fra forsikringsselskabet efter 3 uger fra meddelt salg). Skat har bare ikke modtaget ny omregistrering eller plader.
Jeg har forgæves forsøgt at kontakte de to på mobilnumre - sendt sms'er uden svar.
Jeg ved det er et kæmpe problem i Danmark, med folks direkte "glemsomhed" mht. omregistrering. Politiet døjer dagligt med personer, der står uforstående overfor henvendelser på deres tidligere køretøj, som nu indgår i en kriminel sag etc.
Jeg har dog hørt, at man på motorkontoret kan udfylde en blanket, der beskriver at bilen er solgt til anden person. Og dermed fralægger én alt ansvar. Nogen der ved mere om dette??
Ikke at jeg på nogen måde er nervøs - men i min verden er det noget rod.
Jeg ender jo med at må efterlyse bilen, eller bede politiet om at klippe pladerne. Hvis de kan finde den ...