Forfatter Emne: Manglende omregistrering  (Læst 4599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Manglende omregistrering
« Dato: Juli 21, 2010, 03:11:51 pm »
Nu er det så min tur til at være omgivet af klaphatte.

Jeg solgte min gamle Golf2 til en ung tyrker, der lige havde fået kørekort, og han var ude og se bilen sammen med sin bror/fætter/whatever. Begge meget "fornuftige" af udtryk og vældige proaktive. Selvfølgelig de vildeste forhandlere mht. pris, men havde kontanter klar og var parat til at skrive slutseddel med det samme. Jeg fik kontaktoplysninger på bror/fætteren, men det var tydeligt at det var den unge der skulle have bilen.
Nuvel - det må de selv rode med.
Nu er problemet så, at der er gået 5 uger og jeg netop har modtaget brev fra Skat, at bilens ansvarsforsikring er opsagt (sker automatisk fra forsikringsselskabet efter 3 uger fra meddelt salg). Skat har bare ikke modtaget ny omregistrering eller plader.
Jeg har forgæves forsøgt at kontakte de to på mobilnumre - sendt sms'er uden svar.

Jeg ved det er et kæmpe problem i Danmark, med folks direkte "glemsomhed" mht. omregistrering. Politiet døjer dagligt med personer, der står uforstående overfor henvendelser på deres tidligere køretøj, som nu indgår i en kriminel sag etc.

Jeg har dog hørt, at man på motorkontoret kan udfylde en blanket, der beskriver at bilen er solgt til anden person. Og dermed fralægger én alt ansvar. Nogen der ved mere om dette??

Ikke at jeg på nogen måde er nervøs - men i min verden er det noget rod.

Jeg ender jo med at må efterlyse bilen, eller bede politiet om at klippe pladerne. Hvis de kan finde den ...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2010, 06:29:12 pm »
Kondi, med fare for at lyde fræk så lyder det som en førstegangsbrøler du har lavet. Har du handlet bil før så er du selv ude om det.
Der står side op og side ned om præcis dette problem, omregistrer sammen med køber eller omregistrer selv efterfølgende.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2010, 06:35:42 pm »
Jeg har sgu handlet en del - men når vi taler salgspris på den sunde side af 10.000 kr og blot en ansvarsforsikring som hurtle, er skaden ikke den største. Alligevel imponerende at man ikke kan handle i god tro. Har dog kontaktoplysninger på broderen/fætteren taget fra både sygesikring og kørekort, samt indrg. på den bil de kom i.
Burde alle alarmklokker ringe, når to invandrere fra nørrebro tropper op og handler kontant? Jeg havde ikke håbet det.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2010, 07:05:41 pm »
Desværre denne slags oplevelser der gør "god tro" og "bedste overbevisning" til skamme.
Mit første bilsalg endte også som din historie her. Efter et par samtaler hvor han "mente" at have betalt og registreret og lovning om betaling for mit tab.....  :loser: kørte jeg ud på adressen og rev pladerne af vognen og afmeldte den dagen efter.
Han var fra Østerbro og ikke indvandrer.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2010, 07:08:27 pm »
Crazy!
Fandt netop omtalte blanket til afmelding af bil på skat.dk
Giver ham et kald og en sidste uge - eller han må hygge sig med omregistrering OG et sæt nye plader.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2010, 09:27:05 pm »
Crazy!
Fandt netop omtalte blanket til afmelding af bil på skat.dk
Giver ham et kald og en sidste uge - eller han må hygge sig med omregistrering OG et sæt nye plader.

Hvorfor skal han have flere chancer? Han har 3 uger fra i handler til at få det klaret, ellers er det bare på Skat med det stykke papir.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #6 Dato: Juli 22, 2010, 08:03:16 am »
Han skal ikke have flere chancer.
Har en veninde der prøvede samme tur, og hun endte med parkeringsbøder, anklaget for tyveri fordi de stak af fra regningen efter tankning osv.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #7 Dato: Juli 22, 2010, 09:36:48 am »
Crazy!
Fandt netop omtalte blanket til afmelding af bil på skat.dk
Giver ham et kald og en sidste uge - eller han må hygge sig med omregistrering OG et sæt nye plader.

Link please! Det er rart at have sådan noget i tråden hvis der er andre som havner i samme situation  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #8 Dato: Juli 22, 2010, 09:48:00 am »
BLANKET TIL AFMELDING AF KØRETØJ

Vær dog opmærksom på, at dit forsikringsselskab automatisk afmelder bilen efter 3 uger (forsikringsmæssigt).  Da der i øjeblikket er op til en måneds behandlingstid ved skat, må man godt liige vente 4-5 uger før man sender denne blanket. Men så heller ikke længere!

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1716083&vId=0
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #9 Dato: Juli 22, 2010, 02:47:43 pm »
Jeg har prøvet samme problem. Jeg fik efterfølgende parkeringsbøder, hvilket jeg så skulle til at slåsse med europark om, men efter en mail med underskrevet købskontrakt rettede de ind :)
Med hensyn til omregistreringen, gik jeg bare på motorkontoret og forklarede problemet og viste dem købskontrakten, hvorefter jeg bare skulle udfylde en blanket. All done - all happy :)

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #10 Dato: Juli 22, 2010, 11:46:49 pm »
Han skal ikke have flere chancer.
Har en veninde der prøvede samme tur, og hun endte med parkeringsbøder, anklaget for tyveri fordi de stak af fra regningen efter tankning osv.

Hvis du har en slutseddel, så burde det ikke være noget problem med bøder og så videre... Så sender du vel bare en kopi af slutseddelen? :)

Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #11 Dato: August 04, 2010, 06:12:10 pm »
Let the shitgame begin!
Bilen fik jeg afmeldt, men nu dukkede de første 5 rykkere så op på parkeringsbøder.
Ahh herligt. Så kan man starte ferien med det bøvl! Forventer en lind strøm af rykkere de næste par dage.



Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #12 Dato: August 04, 2010, 06:31:44 pm »
de gange jeg har handlet, har det altid været med at køber omregistrerer inden 3 uger. Jeg ringer til forsikring med det samme den er solgt, og fortæller at forsikringen skal ophøre om senest 3 uger. Jeg har aldrig hørt noget fra hverken politi eller p-bøder. Sørger selvfølgelig for kopi af kørekort og sygesikringskort, samt underskrevet slutseddel.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Manglende omregistrering
« Svar #13 Dato: August 04, 2010, 06:54:16 pm »
Yes, har slutseddel samt forsikringsselskabets ord på at bilen er solgt den 14. juni, fik bilen afmeldt pr. 27. juli. Har læst mig frem til, at man indsender opkrævningerne samt slutseddel og andet bevismateriale. Så skulle det twist vist være løst.

Stadig iiimponerende. Kan dog se at tre af bøderne refererer til samme adresse, så mon ikke man kan finde bilen dér.  :police:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator