Forfatter Emne: Benzinkontrollampen  (Læst 5944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Benzinkontrollampen
« Dato: Juli 13, 2010, 01:33:00 pm »
Nu fik jeg set min benzinlampe i aktion, og den fungerer slet ikke som manualen fortæller.
Manualen siger den skal blinke med 4 liter tilbage og lyse konstant ved 1,5 liter.
Min lyste i ca. 1 minut - slukkede indtil næste nedbremsning - gentog denne cyklus 1 gang og lyste herefter konstant.
Ca. 10 km efter første lys tankede jeg helt op. Der kunne være 10,8 liter, d.v.s. der må have været ca. 6 liter tilbage da den begyndte at lyse.

Fungerer jeres som det står i bibelen? Er der noget der kan justeres?

På min gamle MC kunne jeg åbne benzindækslet og se benzinens overflade helt til den bitre ende og dermed temmeligt nøjagtigt vurdere hvor meget der var tilbage. På SV'en kigger man bare ned på en metalplade.

Har i nogle trix til at finde ud af beholdningen når der er mellem 4 og 15 liter tilbage?
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2010, 02:00:19 pm »
venter til den lyser konstant og kører ca 50 km længere inden jeg tanker ca 13 l
   

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2010, 02:05:38 pm »
venter til den lyser konstant og kører ca 50 km længere inden jeg tanker ca 13 l
Så må du jo også have 6-7 liter tilbage når den lyser konstant.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2010, 02:06:50 pm »
det skal nok passe
   

Sahlin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2010, 02:49:55 pm »
Af ren nysgerrighed...

Hvor meget kører i ca. km på en tank? :)

Eventuelt hvis nogen har målt blandet kørsel/prygl/morfar-stil, kunne det være cool at se hvordan andres SV'er gør det.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2010, 03:19:47 pm »
Af ren nysgerrighed...

Hvor meget kører i ca. km på en tank? :)

Eventuelt hvis nogen har målt blandet kørsel/prygl/morfar-stil, kunne det være cool at se hvordan andres SV'er gør det.
På meget blandet kørsel (by, hyggeture, motorvej med 110+) plejer jeg at køre 210-230 km og så tanke op. Det kræver så der fyldes 13-15 liter på tanken efterfølgende. Kører jeg ægte morfar - så kommer de første blink efter ca. 250-260 km. Jeg er ikke vildt god til at tjekke dæktryk (skal have købt mig en ordentlig måler) - men min kæde holdes smurt.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #6 Dato: Juli 13, 2010, 03:40:47 pm »
Jeg kører omkring 22,5 km på literen på min SV650S K8 - uanset om det er en hel dag på Jyllands-Ringen eller hyggetøffe rundt på landeveje (det kom til at lyde som om jeg kører enormt langsomt på bane, eller rasende hurtigt på landevejen, ikke  :mrgreen:). Faktisk er det kun langvarig motorvejskørsel, der kan få forbruget en smule ned (til ca 21 km/l).

Advarselslampen fungerer iøvrigt som beskrevet i manualen, så der er ingen kvaler.


roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2010, 05:58:03 pm »
kan kun sige at jeg heller ikke har set min blinke! Den begynder med at lyse konstant med det samme. Den begyder at lyse når der er ca 5-6 liter tilbage i tanken. Har haft kørt den tør (eller næsten , idet jeg  hostede den ind på en tank) -så var der plads til 16.3 liter!!


kilosvin med div udstyr...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2010, 06:07:44 pm »
Jeg kører 150 km (Ægte) før den lyser, og der kan jeg tanke 12 liter.
Det skal siges at det er med 5 tænder lavere gearing, og med speedohealer monteret, samt frisk kørsel.  :hand:

Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #9 Dato: Juli 13, 2010, 06:13:20 pm »
Der kan ofte også være en hel liter, hvis ikke mere i tanken hvis man holder den lodret når man tanker. Kan hjælpe lidt til at regne forbrug og tankstørrelse ud.  8)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #10 Dato: Juli 13, 2010, 06:28:29 pm »

Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
Når du nu skriver oldschool, hvor gammel er den model så?  :)

Min er en 03ér og den blinker heller ikke, har kørt den helt tør og lampen bestilte ikke andet end at lyse konstant...lidt surt når man regner med et blink når den er ved at være tom og derfor begynder at køre på motorvejen...for der er jo benzin nok på..... :(

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #11 Dato: Juli 13, 2010, 07:02:59 pm »

Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
Når du nu skriver oldschool, hvor gammel er den model så?  :)

Min er en 03ér og den blinker heller ikke, har kørt den helt tør og lampen bestilte ikke andet end at lyse konstant...lidt surt når man regner med et blink når den er ved at være tom og derfor begynder at køre på motorvejen...for der er jo benzin nok på..... :(

OBS den skal blinke først, derefter lyse konstant....  det er nok derfor du er løbet tør ;)
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #12 Dato: Juli 13, 2010, 07:40:49 pm »
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.

I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven"  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #13 Dato: Juli 13, 2010, 07:42:54 pm »
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.

I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven"  :wink:
Hmm... min den blinker da nogen gange... Det er en K8...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Benzinkontrollampen
« Svar #14 Dato: Juli 13, 2010, 07:47:08 pm »
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.

I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven"  :wink:
Hmm... min den blinker da nogen gange... Det er en K8...
Min K3 blinker også lidt lige når den når reserven, men ikke en konstant blinken.
Gør din det???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing