Forfatter Emne: NY KÆDE HVORNÅR OG HVILKEN??  (Læst 9684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
NY KÆDE HVORNÅR OG HVILKEN??
« Dato: Juli 09, 2010, 09:51:25 am »
Hey

Jeg er lidt i tvivl om hvornår man skifter kæden på sin SV650S '05?

Jeg ved ikke hvor mange km den har kørt.

Når den skal skiftes, hvilken kæde skal man så købe? og hvor?
Og jeg skal vel også skifte tandhjul? hvilket mærke/størrelse og hvor?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: NY KÆDE HVORNÅR OG HVILKEN??
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2010, 10:37:35 am »
Hvad angår køb, så prøv at gå ind på louis.de. De har en bikedatenbank, hvor du kan finde alle de produkter, som passer til din maskine. De sælger Regina og D.I.D. og det er som sæt med begge tandhjul. Jeg har dårlige erfaringer med Regina og vælger altid D.I.D. Hvad angår hvornår den skal skiftes, så kan man måle x antal led på kæden når den er helt stram og de må så ikke overstige en hvis længde. Jeg prøver lige at finde nogen tal til dig.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2010, 10:55:11 am »
Jeg kommer nok til kort, når det gælder måling af kæden, idet jeg selv har en '02 model. Men mon ikke der er en Clymer/Haynes-ejer herinde, som kan fortælle hvor meget kæden må måle.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2010, 11:16:33 am »
Mange tak for din hjælp!!

Er der nogen som kan hjælpe mig med længden??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2010, 11:28:58 am »
Jeg har seriøst for lidt at lave på arbejde:

Stram kæden helt op, mål tyve (20) led og de skal være under 319,4 mm i længden.

« Senest Redigeret: Juli 09, 2010, 11:38:18 am af mormad »

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2010, 11:29:36 am »
120 led er vist rigeligt til standard gearing.
Det er det i hvert fald på min.

Jeg kører med regina på både bane og gadecyklen.

Edit : I denne annonce står der at et nyt kædekit indeholder http://www.amazon.co.uk/SPROCKET-Suzuki-520-15-807-45-525-110/dp/B0035XVJUO
CHAIN 525-110  - altså 110 led.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2010, 11:34:13 am af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2010, 12:09:55 pm »
Har der ikke lige været en tråd om det?
Louis.de har tilbud for tiden. DID X-ing inkl tandhjul: 100 euro.

Hvis tandhjulene skal være bling, skal du have fat i Renthal eller M&P's tandhjul (Guldnav med sorte tænder).
Hov, M&P's kædekit er faktisk ikke så dyre, men der står ikke specifikt hvilken kæde de leverer (og den er ikke endeløs).

Til 650'eren plejer jeg at bestille endeløs kæde, og så pille bagsvingeren af når kæden skal skiftes. Så kan man også lige smørre bagsvingerlejer og affjedringslinket.

Jeg har forresten sådan en indikator fra DID til at måle kæde med. Du kan også se tandhjulenes tilstand (og kædens) ved at hive ud i kæden på det bageste tandhjul.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2010, 12:16:59 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2010, 02:21:13 pm »
hvor lang tid tager en sådan omgang?

Både endeløs og hvis man bare samler kæden selv, og er der nogen i nærheden som kan hjælpe mig med det?

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2010, 02:23:11 pm »
Jeg vil foreslå, at du starter med at købe en Clymer eller Haynes, så er det bare at gå i gang efter bogen. og hvis du har brug for hjælp, så må du bare sige til. Tiden kommer an på antallet af tommelfingre  :P

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #10 Dato: Juli 09, 2010, 02:51:51 pm »

Hvis du selv samler kæden, og gør det hurtigt, kan du gøre det på en time. Så bliver der dog ikke kælet meget for detaljerne, og der er ikke nogen møtrikker der skal lave pjatrøv og sidde fast.
På den nye model sidder batterikassen lidt i vejen for bagdæmperen, men en endeløs kæde er stadig en god undskyldning for at få smurt bagsvingerlejer og link.
Jeg kan også godt hjælpe dig med det i Lyngby.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #11 Dato: Juli 09, 2010, 03:46:04 pm »

Hvis du selv samler kæden, og gør det hurtigt, kan du gøre det på en time. Så bliver der dog ikke kælet meget for detaljerne, og der er ikke nogen møtrikker der skal lave pjatrøv og sidde fast.
På den nye model sidder batterikassen lidt i vejen for bagdæmperen, men en endeløs kæde er stadig en god undskyldning for at få smurt bagsvingerlejer og link.
Jeg kan også godt hjælpe dig med det i Lyngby.

Det skal hertil også lige siges at jeg havde bestilt det X-Ring D.I.D kit med tandhjul fra Louis de anbefalede til min ZX10-R og det viste sig at have 2 led for meget! Så vi måtte i gang med en vinkelsliber og så tog det altså lidt længere tid end først antaget...

Så med mindre at man har værktøjet i garagen - så bør man nok sige ja-tak til den hjælp man kan få :-) (Tak Niels)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2010, 11:42:16 pm »
Som Næls skriver så prøv at trække et led ud fra det bagerste tandhjul og hvis du kan trække det fra så du kan se bunden mellem tænderne er kæden færdig.
Ellers er det vigtigt at alle leddene kan bevæge sig frit altså ingen stive led.
Når du skal kontrollere om dine tandhjul er slidt, så se om tænderne er slidt i retning af at ligne den måde man tegnede bølger på havet som lille.  :lol:

Hvis du vil have mere træk i din mc så køb et bag tandhjul der er 2 tænder større end det originale, og så kort kæden op så den passer til din cykel og ikke så den har samme antal led som der står i bogen.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Batman

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2010, 08:36:22 am »
Jeg har et nitte sæt til at samle MC kæder med, hvis du køber en åben kæde er du velkommen til at låne det..... Bor i Ringsted !!!!
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #14 Dato: Juli 15, 2010, 08:45:30 pm »
HJÆLP min kæde ER færdig, den måler 320mm og det er målt på en ikke spændt kæde.

Skal jeg købe en endeløs kæde eller alm.?
Skal jeg ændre gearing? (bruger ikke tophastigheden alligevel) 
Bedste mærke kit?
hvor køber jeg kittet, for jeg tror gerne jeg vil skifte tandhjul for og bag samt kæde?

Jeg er alm. cykelmek og burde kunne lave det meste, men mangler nok det rigtige værktøj til evt. at pille bagsvinger af og lidt vejledning, så jeg håber at en mester kædeskifter gider bruge en eftermiddag sammen med mig?

bor på vesterbro/frederiksberg.
« Senest Redigeret: Juli 15, 2010, 08:50:19 pm af MNT »