Forfatter Emne: helt nye bike - samme design..  (Læst 1571 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
helt nye bike - samme design..
« Dato: Juli 07, 2010, 12:23:22 pm »
lidt underlig titel måske - men den passer nu meget godt

vi alle ændre småting og deler gladeligt ud af vores erfaring - det er også med til at gøre SVrider til hvad det er.

der er gået 3 år nu - købte biken fredag d. 13 juli 2007 - tja betrækning af datoen er alt gået godt
46000km

jeg har lige får skiftet kødben - for at hæve røven og få en mere stejl kronrørsvinkel
dette for cyklen til at overstyre - meget underligt i starten - men efter et par lange ture synes jeg den er sjovere
jeg bliver nød til at give lidt mere gas i svingene - hehe

en stor mærkbar forskel er når jeg weaver... leger med at varme dækket op og smider den fra side til side - nu føles den ikke som en stor tung maskine og fra andre syn ser den også meget let ud når jeg gør det.

eneste minus er at kæden går på udstødningen og i mit tilfælde er jeg uheldig at den fjerner kædefedtet... men en 2i1 udstødning løser dette  :mrgreen:

ny styrdæmper

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
Sv: helt nye bike - samme design..
« Svar #1 Dato: Juli 07, 2010, 12:28:53 pm »
Dem at os der har kørt bagved Blz når han weaver ved at det er med knæ i asfalten (i vært fald MEGET tæt på)… så nu må den jo være helt nede…  :respekt:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #2 Dato: Juli 07, 2010, 12:42:25 pm »
hørt hørt :)

Jeg kan tydeligt huske foreskellen på mit gamle svin som var standard indstillet fra fabrikken hvor jeg havde fået den, til da jeg prøvede Ulvehaars SV'er,
som havde en anden opsætning, havde fået strammet støddæmper i forgaffel mm.
Små indstillinger kan betyder helt enormt meget :)

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juli 07, 2010, 12:55:11 pm »
Dem at os der har kørt bagved Blz når han weaver ved at det er med knæ i asfalten (i vært fald MEGET tæt på)… så nu må den jo være helt nede…  :respekt:

det var før jeg fik skiftet dem  :mrgreen: nu går det lidt hurtigere hehe
hørt hørt :)

Jeg kan tydeligt huske foreskellen på mit gamle svin som var standard indstillet fra fabrikken hvor jeg havde fået den, til da jeg prøvede Ulvehaars SV'er,
som havde en anden opsætning, havde fået strammet støddæmper i forgaffel mm.
Små indstillinger kan betyder helt enormt meget :)

der er intet problem på en sv650 med udstødningen  :thumbsup:

« Senest Redigeret: Juli 07, 2010, 12:59:35 pm af blz »

c3

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juli 07, 2010, 01:04:46 pm »

Skiftet knæene eller hva?  :shock:

Hvilken cykel er det?

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2010, 06:00:13 pm »

Skiftet knæene eller hva?  :shock:

Hvilken cykel er det?
det er en sv1000n k4 - kødbenene skiftes normalt for at sænke cykle - samtidig sænkes den i forgaflen for at holde tyndepunktet..
jeg har fået ændret den sådan at den er hævet i røven - så den læner sig mere frem af
dette påvirker at kronrørsvinklen bliver mere stejl og den vil overstyre!

kødbene sidder nede i bunden af bagdamperen

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #6 Dato: Juli 07, 2010, 09:06:35 pm »
Sjovt nok helt som jeg har fået det beskrevet før! Man skal lige vænne sig til at den måske er lidt mere "nervøs" , men den bliver meget sjovere på de små snoede..

Hmm... udstødningen?! Det havde jeg ikke tænkt på, er det et problem andre har haft også?
Som vi talte om på skrue dagen, har jeg også et sæt liggende til den, men ved ikke om jeg skal starte med at prøve med den nye gaffel alene først , og så skifte, eller bare skifte begge dele med det samme...

Men godt at høre at du er tilfreds...

Og ganske sjovt som du starter med. Vi er alle glade for vores cykler, og fortæller gerne om hvor fin en cykel det er, og samtidig vil vi gerne optimere en hel masse. Det er jo svært når man gerne vil have lyden af et svin, men sving egenskaberne fra en kixxer...

kilosvin med div udstyr...