Forfatter Emne: Når du skal købe ny hjelm..  (Læst 6683 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Når du skal købe ny hjelm..
« Svar #15 Dato: Juli 15, 2010, 03:44:58 pm »
Jow jow - ej, er den så dårlig at den skal skiftes ud?

Hvor mange stjerne hos NCAP har din bil? (point for selestrammere giver jeg ikke meget for)

Min Arai Astro/R har også kun tre stjerner, men den bliver ikke skiftet foreløbig. Den er god for og bag, og dårlig i siderne, så hvis man kan undgå en ørefigen, skal man "bare" det  :D

Jeg har to gamle links her:
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-faq.htm
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/

Det sidste lader desværre ikke til at virke mere, men den var god fordi den forklarede de gamle typer tests godt. SNELL og ECE eller hvad de nu hedder. Nogle T.Hansen hjelme var bedre end de dyreste fra Shark og Arai - hvis du faldt på en bestemt måde. Og omvendt hvis du faldt på en anden måde.  :?
Kør med den hjelm der passer dig bedst, har god udluftning og som har en smule blå grafik - så kan det ikke gå helt galt  :cool:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #16 Dato: Juli 15, 2010, 04:10:13 pm »
nu handler sikkerhed jo ikke kun om Sharp testen, men også om komfort og pasform(passiv sikkerhed), det nytter jo intet hvis du køber en hjelm som scorer 5 i denne test men som sidder af røven til på dit hoved.
Husk nu at den bedste sikkerhed er det som sidder inde i hjelmen, overblik, overskud og evnen til at kunne forudse eventuelle farlige situationer, er livreddende i vores verden.
Hvis du  kører med hovedet under armen er det sgu ligegyldigt hvilken hjelm du har på, så tager Darwin sig af dig, lige meget hvad.
Dette indlæg gælder så kun gadekørere!! da trackday kaptajnerne alligevel har mistet al fornuft(that's why we love it) :D

c3

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: Juli 15, 2010, 05:22:15 pm »
Jow jow - ej, er den så dårlig at den skal skiftes ud?

Min hjelm får kun 3 stjerner men jeg påtænker ikke at skifte den  8)

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
« Svar #18 Dato: Juli 21, 2010, 02:06:13 pm »
Genial hjemmeside, ånder lettede op da min hjelm har 4 :) er der nogen, der ved om lignende hjemmeside anmelder andet sikkerhedsudstyr? Jeg tænker hovedsagligt på rygskjold, men kunne da også være ting som bremseklodser og dæk. Det fede ved den der hjemmeside er nemlig at nem at gå til samtidigt med den er troværdig (Så vidt jeg kan se)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

VikingPowerSV

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Marts 11, 2011, 12:17:56 am »
Ligesom nybagte mødre gå helt i spåner over hvis mosen ikke er lavet af øko grønsager og disinficer før brug, så tænker jeg på mit valg af hjelm siden jeg er lidt grøn i sporten.

Jeg har måske fundet en rigtig fed hjelm, men den har fået 4 stjerner, burde jeg så kigge mig efter en ny hjelm ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #20 Dato: Marts 11, 2011, 01:32:04 am »
Nu kommer der lige et svar fra en ung mand! Hvis hjelmen ser monster blæret ud, så er 4 stjerner nok! Det er nemlig lige præcist hvad min hjelm gør, og hvor mange stjerner den har fået :p

Hvis du er utilfreds med sikkerheden ved "kun" 4 stjerner, så tør øjnene og smid et Iridium visir på, det er fandme bling :D
Hvis du kører galt med 200 så bliver du smadret anyway :p

Wroooom

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #21 Dato: Marts 11, 2011, 08:17:01 am »
Jeg har måske fundet en rigtig fed hjelm, men den har fået 4 stjerner, burde jeg så kigge mig efter en ny hjelm ?

Det vigtigste er at den sidder godt på dit hoved. Typen af styrt er også afgørende for hvor mange stjerner forskellige hjelme får, så fire er fjong. Happy helmut  :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

• Roadracer
« Svar #22 Dato: Marts 11, 2011, 01:57:48 pm »
den er super sprød... Men ja hatten skal jo på hovedet før den bliver købt
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'