Forfatter Emne: uens forbrænding  (Læst 2380 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trekboy

  • Gæst
uens forbrænding
« Dato: Juli 01, 2010, 07:18:07 pm »
Jeg kører på en sv 1000 s K7 fra 2008 kmstand 8000

Der er forskel på hvor ren den ene potte er i afgangen sammenlignet med den anden?

Er det ok eller hvad?

Cykel kører med et åbent system unden powercommander  men kører og trækker ok

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: uens forbrænding
« Svar #1 Dato: Juli 01, 2010, 08:12:46 pm »
Der kommer altid mere gas igennem højre potte på de originale forrør, så ingen bekymring der.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Trekboy

  • Gæst
Sv: uens forbrænding
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2010, 10:42:50 pm »
Tak for hurtig respons :respekt: så kører jeg roligt videre,man lærer så længe man lever

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: uens forbrænding
« Svar #3 Dato: Juli 02, 2010, 07:26:44 am »
Jeg oplevede det samme på min og man kan rigtigt se det når man starter på en kold morgen og maskinen kondens-damper ud af højre potte. Jeg troede også at der var en potte til hver cylinder - ikke at rørene faktisk var samlet.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: uens forbrænding
« Svar #4 Dato: Juli 02, 2010, 04:54:09 pm »
Der ER en potte til hver cylinder og så et balancerør imellem de to rør. Problemet er bare at der ikke er oceaner af plads under en SV motor, så balancerøret sidder på udgangen af en bøjning, som så gør at størstedelen af gassen ender igennem højre potte.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: uens forbrænding
« Svar #5 Dato: Juli 02, 2010, 06:13:24 pm »
Der ER en potte til hver cylinder og så et balancerør imellem de to rør. Problemet er bare at der ikke er oceaner af plads under en SV motor, så balancerøret sidder på udgangen af en bøjning, som så gør at størstedelen af gassen ender igennem højre potte.

..og hvis de har lavet samme løsning som på TL'erne, er venstre forrør temmelig fladt lige under kæden. Kæmpe hovsa-løsning  :rolleyes:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: uens forbrænding
« Svar #6 Dato: Juli 02, 2010, 11:50:01 pm »
Hiv tændrørene ud for at checke forbrændingen - de skal bare være lysegrå/lysebrune og selvfølgelig ens.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: uens forbrænding
« Svar #7 Dato: Juli 05, 2010, 09:22:03 am »
Der ER en potte til hver cylinder og så et balancerør imellem de to rør. Problemet er bare at der ikke er oceaner af plads under en SV motor, så balancerøret sidder på udgangen af en bøjning, som så gør at størstedelen af gassen ender igennem højre potte.

Ja ja, bevares - jeg mente dedikeret -eksklusivt- til hver cylinder lige som på de fleste Harley'er.

Jeg undrede mig også grænseløst over det med at den ene potte sodede hurtigere til end den anden ind til jeg så en tegning af rørføringen.

Jeg har til stadighed ikke forstået hvorfor de ikke bare har kørt et rør direkte til hver potte - og dermed hvilken betydning et balancerør har.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: uens forbrænding
« Svar #8 Dato: Juli 05, 2010, 10:03:44 pm »
Balancerøret giver mere bundtræk og mindre lyd.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!