Forfatter Emne: Bremsepedal  (Læst 3775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Bremsepedal
« Dato: Juni 08, 2010, 09:37:12 pm »
Hep!

Var jo på Ring Knutstorp i lørdags og som den dydige elev jeg er, gjorde jeg selvfølgelig alt for at få maksimal nedlægning på dyret.... Og i hårnålen kom jeg endelig langt nok ned, se resultatet nedenfor...

Spørgsmål: Er der en kortere bremsepedal som passer på sådan en 1000N K4, måske noget Gixxer eller lign?

Jeg har nemlig lavet nogle jack-up plates så mine fodhvilere er 3cm bagud og 2cm op <=> bremsepedalen skal pege pænt meget nedad, hvis jeg ikke skal løfte foden op for at bremse..og tænkte derfor at en kortere pedal rager kortere nedad, nu hvor jeg har lært at svinge "lidt dybere"...
« Senest Redigeret: Juni 08, 2010, 09:40:12 pm af Søren F »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Sv: Bremsepedal
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2010, 09:54:48 pm »
 :respekt: Godt at se man ikke er den eneste der har en bremsepedal der ser sådan ud  :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Bremsepedal
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2010, 09:58:37 pm »
En anden mulighed, kunne evt. også være, at korte den originale ned? Altså skære den kortere, og så sætte f.eks. en gennemgående bolt i. Hvis det også skal se godt ud, skal der nok kæles lidt for detaljen :)

Hygge

P.S. Jeg går ud fra, at du er opmærksom på, at du får en kortere pedalvandring idet du korter den ned, og at du derfor også skal trykke hårdere for at opnå samme bremsetryk.
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Bremsepedal
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2010, 10:07:04 pm »
eller du kan også bare hænge mere ud på siden......
evt. få kigget på din affjedring tjek om den er for blød...
   

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Bremsepedal
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2010, 10:29:47 pm »
Tror ikke den er for blød, desværre  - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....

har fundet den her på Ebay - med klap-op funktion 8) - men vil hel're ha'en kort.... ANYONE ?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Bremsepedal
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2010, 10:34:45 pm »
Tror ikke den er for blød, desværre  - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....


Ja det er fordi din bagdæmper ikke har noget der minder om returdæmpning.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Bremsepedal
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2010, 10:43:21 pm »
Tror ikke den er for blød, desværre  - kampvægten er trimmet ned til ca. +80 Kg pt, og fjederen giver mig et los i R... når jeg kører over f.eks en af broerne på motorvejen i "god fart"....

vil det sige den bunder ud eller..??
   

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Bremsepedal
« Svar #7 Dato: Juni 08, 2010, 10:51:32 pm »
Næ..den dæmper bare ikke noget særligt (eller særligt godt) - men har til gengæld heller ikke oplevet den højfartswoblen som andre beskriver - kun noget rod med vindmodstand pga. naked  :mrgreen:

U win some and U lose some, i guess
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Bremsepedal
« Svar #8 Dato: Juni 09, 2010, 10:04:54 am »
Kig på OEM numre for at se om de er ens. Det ville ikke undre mig, omend de måske alligevel har forskellige numre fordi den ene er pudset efter støbning og den anden ikke er. (Er tidligere set hos Honda)

Iøvrigt: Når nu dit udgangspunkt på pedalen er flyttet 2 cm op, tror jeg ikke at pedal-"hovedet" sidder lavere end tidligere - heller ikke med den stejlere vinkel.
Løsning: Hæng mere af. Et godt udgangspunkt er at putte sædekanten i crack'en  :evil:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Bremsepedal
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2010, 10:16:48 am »
Sådan skal det da være på en SV  :innocent: :innocent: :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Bremsepedal
« Svar #10 Dato: Juni 09, 2010, 03:37:35 pm »
Sådan skal det da være på en SV  :innocent: :innocent: :innocent:

Sejt nok.. sandpappiret skal frem i aften  :mrgreen:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Bremsepedal
« Svar #11 Dato: Juni 09, 2010, 06:24:44 pm »
Jannik din  :hand: :hand: :hand: - du har kørt alt for langsomt - din pedal er jo ikke bøjet, bare lidt nusset i kanten.... Og lakfejlen ..tjaaa...

Lad os køre en tur en dag - så kan vi sammenligne frihøjde  :twisted:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Bremsepedal
« Svar #12 Dato: Juni 09, 2010, 07:30:06 pm »
måske skulle du bare tage knutten den anden vej rundt så du kunne få lidt symmetri i din cykel......    :mrgreen: :mrgreen:
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Bremsepedal
« Svar #13 Dato: Juni 09, 2010, 11:23:52 pm »
Jannik din  :hand: :hand: :hand: - du har kørt alt for langsomt - din pedal er jo ikke bøjet, bare lidt nusset i kanten.... Og lakfejlen ..tjaaa...

Lad os køre en tur en dag - så kan vi sammenligne frihøjde  :twisted:
Hehehe... Ja det er nok det.  :blink:

Men sådan et støtteben bliver jo slidt med tiden.  :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Bremsepedal
« Svar #14 Dato: Juni 10, 2010, 08:59:16 am »
du skriver at din pedal skal pege meget nedaf, efter du har rykket dine fodhvilere tilbage.. det kan jeg godt følge dig i, fordi dine ben og fødder for en anden vinkel når du sidder på biken.     

 Hvorfor justerer du den så ikke bare nedaf ??  du har jo rykket fodhvilere og bremsepedal tilbage og op, så skulle de ikke gå i jorden mere ved god nedlægning.   (jeg ville mene at du har fået skabt det plads der skal til for at det ikke går i )