Forfatter Emne: Piveri fra bagenden - LØST  (Læst 8204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Piveri fra bagenden - LØST
« Dato: Juni 01, 2010, 08:15:43 pm »
... nej, det er ikke et frækt indlæg det her :P

Jeg oplevede noget mystisk i dag.... Jeg havde været ude og køre en rigtig god og lang tur (som var lidt frisk), og parkerede så. Nu kunne jeg høre en forholdsvis høj pive-tone (ligesom tinitus). Jeg troede faktisk det var mine øre der drillede, men det var cyklen :S Jeg trillede hjem, og oplevede det samme igen. Cyklen er helt slukket, og så står den bare og piver - det bliver ved et par minutter og så stopper det pludseligt. Jeg har forsøgt, at lytte mig frem, og i starten troede jeg det kom fra den bagerste udstødning, men kom lidt frem til, at det umiddelbart kommer fra under føresædet, eller deromkring.

Jeg er fuldstændig på bar bund, og vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode ideer til hvad det kan være...? Kunne det måske være overløbet fra mit batteri som er stoppet til, og så begynder den, at pive når overskudsbrinten forsøger at slippe ud?

På forhånd tak for input :D

Hygge
« Senest Redigeret: Juli 10, 2010, 02:00:32 pm af Mads »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2010, 08:18:40 pm »
... nej, det er ikke et frækt indlæg det her :P

Jeg er fuldstændig på bar bund, og vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode ideer til hvad det kan være...? Kunne det måske være overløbet fra mit batteri som er stoppet til, og så begynder den, at pive når overskudsbrinten forsøger at slippe ud?

Gætter på din bagdæmper. Har en kammeret med en super duke der godt kan stå og "hvæse" lidt fra dæmperen når vi har kørt. Løfter du lidt i cyklen forsvinder det ihvertfald.
Jeg har ikke overløb på mit bat og har heller ej set nogle med det?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2010, 08:30:42 pm »
... nej, det er ikke et frækt indlæg det her :P

Jeg er fuldstændig på bar bund, og vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode ideer til hvad det kan være...? Kunne det måske være overløbet fra mit batteri som er stoppet til, og så begynder den, at pive når overskudsbrinten forsøger at slippe ud?

Gætter på din bagdæmper. Har en kammeret med en super duke der godt kan stå og "hvæse" lidt fra dæmperen når vi har kørt. Løfter du lidt i cyklen forsvinder det ihvertfald.
Jeg har ikke overløb på mit bat og har heller ej set nogle med det?
Interessant... Det havde jeg ikke spekuleret på - må prøve at hive lidt i bagenden næste gang jeg hører det. Det er bare underligt, at det sådan er kommet ud af det blå... Og det er ret højt den piver - den hvæser ikke.

Mit batteri har en studs til overløb. Men vedligeholdelsesfri batteri har af gode grunde ingen overløb, så måske det er sådan nogle du har set? :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2010, 09:31:15 pm »
For ca. 4 år siden da ensretteren gik på min Kawa ER5 blev batteriet overophedet(det smeltede næsten helt)det fik ihvertfald en underlig form :innocent:
men det jeg ville ind på, er at vi opdagede det ved en meget højt fløjteligende lyd, så det ku godt være batteriet

Damage

  • Gæst
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2010, 08:00:23 am »
Jeg tror det er udluftningen i tankdækslet som piver. Hvis udluftningshullet i tankdækslet er stoppet til (eller næsten tilstoppet) vil der komme undertryk i tanken
efter en køretur og så vil der komme den her pive lyd.

Næste gang du har været ude og kører og den igen piver, så prøv at åbne tankdækslet, hvis den stopper med at pive har du fundet problemet.  :)

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #5 Dato: Juni 02, 2010, 08:18:42 am »
Ja, jeg tror måske det kan være kyllingestriberne der nu er blevet så store at man kan høre dem pive......  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #6 Dato: Juni 02, 2010, 01:02:50 pm »
Jeg tror det er udluftningen i tankdækslet som piver. Hvis udluftningshullet i tankdækslet er stoppet til (eller næsten tilstoppet) vil der komme undertryk i tanken
efter en køretur og så vil der komme den her pive lyd.

Næste gang du har været ude og kører og den igen piver, så prøv at åbne tankdækslet, hvis den stopper med at pive har du fundet problemet.  :)
Det tror jeg ikke det er, men det selvfølgelig et forsøg værd - piveriet var meget højt, og det kom fra bagenden af...

Ja, jeg tror måske det kan være kyllingestriberne der nu er blevet så store at man kan høre dem pive......  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
:whatever:  :mrgreen: Var faktisk ude for at gøre dem mindre, så kan være det var derfor de pev :P

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #7 Dato: Juni 02, 2010, 01:20:45 pm »
Jeg troede i første omgang, at lyden kom fra konen på bagsædet.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #8 Dato: Juni 02, 2010, 01:51:09 pm »
Ja, jeg tror måske det kan være kyllingestriberne der nu er blevet så store at man kan høre dem pive......  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:



KLAASSE !!!    :mrgreen:   :mrgreen:   :mrgreen:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #9 Dato: Juni 02, 2010, 02:00:09 pm »
Ja, jeg tror måske det kan være kyllingestriberne der nu er blevet så store at man kan høre dem pive......  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:



KLAASSE !!!    :mrgreen:   :mrgreen:   :mrgreen:
Jeg synes det er Danmarks ondeste forum det her..... :P

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #10 Dato: Juni 02, 2010, 03:08:19 pm »
Ja, jeg tror måske det kan være kyllingestriberne der nu er blevet så store at man kan høre dem pive......  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:



KLAASSE !!!    :mrgreen:   :mrgreen:   :mrgreen:
Jeg synes det er Danmarks ondeste forum det her..... :P

Hygge

Jep, men på den hyggeligste måde
 :lmao:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #11 Dato: Juni 17, 2010, 06:18:11 pm »
Nu har jeg været lidt i gang, og umiddelbart tror jeg batteriet er stået af... Jeg kunne ikke starte cyklen nu her. Fik så skubbet den i gang med hjælp fra en kammerat, og kørte en tur på 20 km. Men den ladede stort set ikke på batteriet, så da jeg slukkede cyklen kunne den ikke starte igen. Den blev skubbet i gang igen, og jeg målte 13,3 V i tomgang og 13,5 ved 5.000 omdrejninger...

Når jeg måler på batteriet nu (pillet fuldstændig fra) måler jeg 13,2 V, men der er ikke "umfh" nok til, at den kan trække motoren i gang. Kunne det ikke godt lyde som et dødt batteri...?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #12 Dato: Juni 18, 2010, 09:50:31 am »
Nu har jeg været lidt i gang, og umiddelbart tror jeg batteriet er stået af... Jeg kunne ikke starte cyklen nu her. Fik så skubbet den i gang med hjælp fra en kammerat, og kørte en tur på 20 km. Men den ladede stort set ikke på batteriet, så da jeg slukkede cyklen kunne den ikke starte igen. Den blev skubbet i gang igen, og jeg målte 13,3 V i tomgang og 13,5 ved 5.000 omdrejninger...

Når jeg måler på batteriet nu (pillet fuldstændig fra) måler jeg 13,2 V, men der er ikke "umfh" nok til, at den kan trække motoren i gang. Kunne det ikke godt lyde som et dødt batteri...?

Hygge
Jo det kunne det godt - og så kan det sagtens være din ensretter ligesom Mr. Bean har oplevet.
Hvis batteriet står af i en periode hvor du kører rimelig ofte på cyklen kan det sagtens være en defekt ensretter.
(eller defekt generator).
Det er dog til at måle sig frem til med lidt kendskab.)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #13 Dato: Juni 18, 2010, 02:47:36 pm »
Jo det kunne det godt - og så kan det sagtens være din ensretter ligesom Mr. Bean har oplevet.
Hvis batteriet står af i en periode hvor du kører rimelig ofte på cyklen kan det sagtens være en defekt ensretter.
(eller defekt generator).
Det er dog til at måle sig frem til med lidt kendskab.)
Okay - det er efterhånden et halv-gammelt batteri. Det sad, så vidt jeg husker, på cyklen da jeg købte den, og det er vel efterhånden 4-5 år siden.

Generatoren tror jeg godt jeg kan måle igennem, men jeg har før forsøgt at måle ensretteren igennem, og det drillede sgu noget. Men nu tror jeg, at jeg vil se om jeg kan lade på batteriet, og give det nok spark til, at få cyklen i gang. Hvis jeg ikke kan det, må jeg i hvert fald kunne konkludere at batteriet er stået af.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Piveri fra bagenden
« Svar #14 Dato: Juni 19, 2010, 09:32:12 am »
God plan :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.