Forfatter Emne: Fodhvilere  (Læst 6463 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Fodhvilere
« Dato: Maj 31, 2010, 12:36:13 pm »
Lige et spørgsmål som jeg tænkte at I tekniske hajer kunne svare på.

På mit SVin sidder der guldbelagte fodhvilere med carbon hælskærme... De er super seje, men sidder meget oppe i forhold til de fleste andre SVére jeg har set....

Hvad og hvor skal man søge efter løsning?

(SV650SK4)
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fodhvilere
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2010, 12:51:25 pm »
De er tydeligvis ikke standard og måske det endda er et rear-set, siden du siger de sidder højere end normalt. Et billede kan nok bringe dig flere svar.


Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Sv: Fodhvilere
« Svar #2 Dato: Maj 31, 2010, 02:05:33 pm »
Du har helt ret V2... Det er ikke originale fodhvilere... Det er Valter Moto, og de ser ikke ud til at kunne justeres (ingen ekstra huller osv.)


Når det er nogle der ikke kan justeres kan man så få adaptere til dem, eller er man nødt til at sætte standart på igen eller købe nye?

Og forresten, hvis rear-set betyder at fodhvilerne egentlig er et godt stykke bag ved der hvor de bliver monteret, så ja, så er det et rear-set  :huh:
« Senest Redigeret: Maj 31, 2010, 11:14:49 pm af Thunderbear »
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Fodhvilere
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2010, 10:06:22 am »
Hvad og hvor skal man søge efter løsning?

Løsning på hvad?    :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fodhvilere
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2010, 10:12:54 am »
Ser du selv har løst problemet...  :evil:

Du havde vendt dem på hovedet på de 2 første billeder, men har fået vendt dem rigtigt på de 2 sidste.  :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Fodhvilere
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2010, 03:39:26 pm »
JEg bytter dem gerne mod mine orginale  :mrgreen:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fodhvilere
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2010, 04:01:25 pm »
Jamen de er da skamfede. Der må du simpelthen ofre komfort for stil, sådan er det bare!  :afro:

Men hvis du vil have flyttet din fodstilling lidt, så har jeg set der findes sådan nogle justerbare fodhvilere, altså nogle med en lille vinkel på konsollen, så de kommer lidt længere ned. Dem kan du med garanti finde på fleebay.

Det letteste (og sikkert også enkleste) er nok at finde et sæt originale fodhvilere med plade og det hele (kan du også finde på fleebay) og så montere disse. Dine blingbling hvilere kan du garanteret sælge.



« Senest Redigeret: Juni 09, 2010, 04:05:52 pm af V2 virgin »

Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Sv: Fodhvilere
« Svar #7 Dato: Juni 11, 2010, 05:55:46 pm »
I har nok ret :) jeg må ofre komfort for stil :P for de er jo fede :) må bare samle sammen til et gelsæde så jeg kan komme lidt op...

Men tak for kommentarerne
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Fodhvilere
« Svar #8 Dato: Juni 11, 2010, 06:07:48 pm »
I har nok ret :) jeg må ofre komfort for stil :P for de er jo fede :) må bare samle sammen til et gelsæde så jeg kan komme lidt op...

Men tak for kommentarerne

kig lige efter Søren F herinde,   han er på udkig efter andre fodhvilere.. måske i kunne bytte lige over.. og nogle penge med i handlen !?

Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Sv: Fodhvilere
« Svar #9 Dato: April 17, 2012, 09:04:55 am »
Så skete det sku alligevel!  :cry:

På vej hjem fra sæsonåbning i Esbjerg (i silende regn) kom grislingen ned at ligge. Jeg var endda kun 100 meter fra hjemmet, men en gammel kone, en indsnævring i vejbanen og en minimal stribe sand på vejen var årsag til styrtet.
Heldigvis havde jeg næsten nået at standse cyklen, så skaderne var minimale. Desværre gik det hårdest ud over min Valter Moto Gearskifter som knækkede! WHAT TO DO!?!?

Håber der er nogle herinde med nogle gode ideer til mig.
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Fodhvilere
« Svar #10 Dato: April 17, 2012, 09:47:03 am »
Ellers har jeg originale og bytte med.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fodhvilere
« Svar #11 Dato: April 17, 2012, 12:33:00 pm »
Bummer  :brok:

Ind på deres hjemmeside, find produktet og skriv til dem. Om ikke andet kan de nok henvise dig til en forhandler og måske endda oplyse det korrekte reservedelsnummer:

http://www.vcomponents.it/products.htm

I øvrigt en hjemmeside, der giver akutte må-jeg-bare-ha' symptomer.

Thunderbear

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Sv: Fodhvilere
« Svar #12 Dato: April 20, 2012, 04:47:31 pm »
har fået tilbud på de tre dele der gik i stykker.. 1495 så kommer de til KJMC i brøndby.. bør jeg gøre det synes I?
SV650S-K3, Kobber med plov, carbon hugger og forskærm, PC3, Mivv udstødning, Rizoma blinker for og bag.

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fodhvilere
« Svar #13 Dato: April 20, 2012, 05:03:55 pm »
Tjae, hvis de bare er superfede, kan det måske godt betale sig at reparere til den pris.

Du ender med at betale næsten det samme for at reparere nogle gamle fodhvilere, som du kan købe et helt nyt sæt LSL for:

http://www.louis.de/_106d804922816501e11fc183211c7c6124/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=430&wgr=305&list_total=13&anzeige=0&page=0&artnr_gr=60151001

Sajmon har i andre tråde omtalt nogle fodhvilere, GB Moto hedder de vist, som kan findes på ebay. Sajmon er vist vældig godt tilfreds med dem og prisen er omkring 1800 kroner.

Det lyder lidt dyrt at skulle købe reservedele til 1500 kroner, så selvom nye fodhvilere er dyrere, ville jeg nok overveje at bestille nogle nye.

« Senest Redigeret: April 20, 2012, 05:11:10 pm af V2 virgin »

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fodhvilere
« Svar #14 Dato: April 20, 2012, 05:16:42 pm »
...eller også finder du et sæt originale fodhvilere til en billig penge og sætter dem på. Så er du også ude over at skulle krølle dine ben sammen  :)