Forfatter Emne: Hoppende speedometer  (Læst 3399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Hoppende speedometer
« Dato: Maj 27, 2010, 10:12:10 pm »
Hejsa

Jeg oplever nogle gange, et lidt mystisk "problem" med min SV'er fra 1999. Når speedometeret når op til omkring 120 kan det finde på at hoppe mellem 120 og f.eks. 140 km/t. Hvis jeg kommer over, opfører det sig pænt igen. Jeg har dog også oplevet, at det har hoppet ved 160 km/t. Er der nogle der har oplevet noget lignende og evt. har en løsning? Jeg har spurgt google lidt, men uden held :(

Hygge

P.S. Jeg har skiftet magnet-rotoren i speedo-censoren i forhjulet, hvilket ikke har afhjulpet fejlen. (Kom til at smadre den gamle i vinters, og inden den nye blev sat i var det også et problem....)
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2010, 08:09:19 am »
Jeg har samme problem - dog lidt ved lidt højere hastigheder. Faktisk er det måske ved højere omdrejninger. Jeg kan ikke huske om jeg undersøgte det sidste år, men jeg meeeener at den mellem 8-10.000 omdr/min hoppede lidt på speedometeret.
Ælle bælle... endnu et nyttigt indlæg fra Nælly   :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2010, 08:14:38 am »
Jeg har samme problem - dog lidt ved lidt højere hastigheder. Faktisk er det måske ved højere omdrejninger. Jeg kan ikke huske om jeg undersøgte det sidste år, men jeg meeeener at den mellem 8-10.000 omdr/min hoppede lidt på speedometeret.
Ælle bælle... endnu et nyttigt indlæg fra Nælly   :afro:
Hmm hm.. Jeg har slet ikke spekuleret på omdrejningerne. Må jeg prøve, at holde øje med, næste gang jeg kommer i nærheden af noget vej. Kunne det måske være noget støj så? Er du stødt på andre, der har oplevet samme problem?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2010, 08:44:54 am »
Har aldrig oplevet det ...men jeg kører jo heller aldrig over 120...... :innocent:  :wink:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #4 Dato: Maj 28, 2010, 11:31:47 am »
jeg har oplevet det en enkel gang i kraftig regn  så jeg gav forbindelser en tur med silikone
jeg har efter følgene aldrig haft problemer
SVing er squ sjovest

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #5 Dato: Maj 28, 2010, 01:38:48 pm »
Uden at gøre mig alt for klog på det, så prøv at smøre kablet. Det kunne være en let og billig løsning.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #6 Dato: Maj 28, 2010, 01:45:47 pm »
jeg har oplevet det en enkel gang i kraftig regn  så jeg gav forbindelser en tur med silikone
jeg har efter følgene aldrig haft problemer
Jeg pønsede godt nok lidt på det, men det undrede mig bare, at det kun var ved bestemte hastigheder - men det er da et forsøg værd!

Uden at gøre mig alt for klog på det, så prøv at smøre kablet. Det kunne være en let og billig løsning.
SV'eren er med elektronisk sensor, og jeg tror ikke det hjælper så meget, at smøre ledningen  :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #7 Dato: Maj 28, 2010, 02:12:29 pm »
Jeg lever åbenbart stadig i en honda CM400 verden.  :oops:

Sikke et teknologisk vidunder, jeg har købt mig.  8)
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #8 Dato: Maj 28, 2010, 02:38:47 pm »
Jeg lever åbenbart stadig i en honda CM400 verden.  :oops:

Sikke et teknologisk vidunder, jeg har købt mig.  8)

JA DA! :-D
Det mest åndssvage er bare at Zouk stadig har sat den på forhjulet og den virker på samme måde som et snekkedrev. De har dog set lidt af lyset og monteret den på udgangsakslen på de nyere modeller. Jeg undrer mig dog stadig over hvorfor de ikke flytter den endnu længere ind i gearkassen. Bare de bibeholder et stik et sted så der er mulighed for speedohealer til hvis man gearer sin cykel meget om eller bare gerne vil vide præcis hvor hurtigt man kører.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #9 Dato: Maj 28, 2010, 03:33:46 pm »
Jeg lever åbenbart stadig i en honda CM400 verden.  :oops:

Sikke et teknologisk vidunder, jeg har købt mig.  8)

JA DA! :-D
Det mest åndssvage er bare at Zouk stadig har sat den på forhjulet og den virker på samme måde som et snekkedrev. De har dog set lidt af lyset og monteret den på udgangsakslen på de nyere modeller. Jeg undrer mig dog stadig over hvorfor de ikke flytter den endnu længere ind i gearkassen. Bare de bibeholder et stik et sted så der er mulighed for speedohealer til hvis man gearer sin cykel meget om eller bare gerne vil vide præcis hvor hurtigt man kører.
Jamen så mister de jo muligheden for, at sælge en ny magnet, når man kvadrer den gamle idet man sætter forhjulet på.... :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #10 Dato: Juni 01, 2010, 08:00:03 pm »
Jeg har samme problem - dog lidt ved lidt højere hastigheder. Faktisk er det måske ved højere omdrejninger. Jeg kan ikke huske om jeg undersøgte det sidste år, men jeg meeeener at den mellem 8-10.000 omdr/min hoppede lidt på speedometeret.
Ælle bælle... endnu et nyttigt indlæg fra Nælly   :afro:
Du havde sgu ret - det er omdrejningerne der gør det! Hvis man kobler ud, falder nålen lige så fint på plads på den korrekte hastighed... Jeg synes lidt det bekræfter min teori om støj? Andre der ligger inde med nogle andre gode teorier?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #11 Dato: Juni 01, 2010, 08:12:45 pm »

Du havde sgu ret - det er omdrejningerne der gør det! Hvis man kobler ud, falder nålen lige så fint på plads på den korrekte hastighed... Jeg synes lidt det bekræfter min teori om støj? Andre der ligger inde med nogle andre gode teorier?

Hygge

 :orkester:    :mrgreen:


Min gamle cykelcomputer hoppede også op til dobbelt hastighed når man passerede 120.  Jeg mener at topfarten endte på 534km/t. Den er vild sådan en SV'er!
Kablet lå lige ved siden af tændkablet, så jeg hælder til at det var derfor. Man får dog lidt svært ved at ændre ret meget på kabelføringen på en oldschool, så der er nok ikke så meget at gøre. Måske jorde alle jord-stikkene bedre(?)  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hoppende speedometer
« Svar #12 Dato: Juni 01, 2010, 08:16:42 pm »

Du havde sgu ret - det er omdrejningerne der gør det! Hvis man kobler ud, falder nålen lige så fint på plads på den korrekte hastighed... Jeg synes lidt det bekræfter min teori om støj? Andre der ligger inde med nogle andre gode teorier?

Hygge

 :orkester:    :mrgreen:


Min gamle cykelcomputer hoppede også op til dobbelt hastighed når man passerede 120.  Jeg mener at topfarten endte på 534km/t. Den er vild sådan en SV'er!
Kablet lå lige ved siden af tændkablet, så jeg hælder til at det var derfor. Man får dog lidt svært ved at ændre ret meget på kabelføringen på en oldschool, så der er nok ikke så meget at gøre. Måske jorde alle jord-stikkene bedre(?)  :?
Ha, tænkte sgu nok du ville blive glad for, at have ret :P

Hmm.. Ja, det kunne da egentlig godt ske, man skulle prøve at gå stelforbindelserne igennem... Har dit altid været et problem?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her