Forfatter Emne: Nye greb støder på instrumenter  (Læst 3816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Nye greb støder på instrumenter
« Dato: Maj 19, 2010, 11:15:56 am »
Har endelig fået mine (super fede) ASV greb - både kobling og bremse.

De var ret nemme at montere, men der er et lille problem med koblingsgrebet - det støder på instrumenthuset når jeg trækker koblingen. Jeg kan huske at have læst om dette problem før, men jeg kan ikke google mig frem til en løsning.

Og er det overhovedet et problem?

3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Nye greb støder på instrumenter
« Svar #1 Dato: Maj 19, 2010, 12:30:49 pm »
Øv!

Hvis min har det gab du har der, vil den slet ikke starte (kontakten er ikke aktiveret)

Her står lidt, men ikke noget voldsomt brugbart:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=248509
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Nick

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 19, 2010, 01:24:06 pm »
Man kan jo bare kortslutte kontakten  :mrgreen:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: Maj 19, 2010, 07:00:28 pm »
Enten drejer man grebet lidt ned så det går fri af kontaktsættet, eller også kortslutter man bare koblingskontakten. Kontakten er kun en afbryder til stelbenet på startrelæet - det flytter ikke tændingen eller andre spidsfindigheder som folk kan finde på at fortælle dig.

Det tyder lidt på at ASV ikke er så skide gennemprøvet i forhold til Titax / Pazzo / Rizoma...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #4 Dato: Maj 19, 2010, 08:24:09 pm »
ASV, det er en ommer.

Pazzo virker  :thumbsup:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Rolignu

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Maj 19, 2010, 08:59:45 pm »
Surt... De er ellers ret nice de ASV greb
Rød SV1000Nk4

Kør ikke hurtiger end din gardian engel kan flyve

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #6 Dato: Maj 19, 2010, 10:04:42 pm »
Jeg skulle måske lige sige, at mit (temmeligt dårlige - tak for det, iPhone) billede er taget mens jeg trækker koblingen ind.
Jeg har kørt med det i dag, og umiddelbart virker det fint, så der er måske ikke noget problem.

De korte greb er fine på bremsen, men det fungerer ikke så godt på koblingen. Der skal jo bruges lige så mange kræfter som før, nu er der bare færre fingre til at levere kræfterne, så det går ud over mit håndled. Mit spinkle, svagpisser-håndled :)

I en tidligere tråd her mener jeg at Luske kommenterede på at hans Pazzo greb også gik på instrumenterne, så det er vist ikke bare ASV der har lavet den fejl - men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen  :loser:
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #7 Dato: Maj 19, 2010, 10:58:37 pm »
Jeg skulle måske lige sige, at mit (temmeligt dårlige - tak for det, iPhone) billede er taget mens jeg trækker koblingen ind.
Jeg har kørt med det i dag, og umiddelbart virker det fint, så der er måske ikke noget problem.

De korte greb er fine på bremsen, men det fungerer ikke så godt på koblingen. Der skal jo bruges lige så mange kræfter som før, nu er der bare færre fingre til at levere kræfterne, så det går ud over mit håndled. Mit spinkle, svagpisser-håndled :)

I en tidligere tråd her mener jeg at Luske kommenterede på at hans Pazzo greb også gik på instrumenterne, så det er vist ikke bare ASV der har lavet den fejl - men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen  :loser:

Med fare for at blive banned så skylder jeg da og fortælle at mine jo sidder på en Kawa Z750 K7  :lol:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Damage

• Gæst
« Svar #8 Dato: Maj 20, 2010, 07:50:52 am »
Enten drejer man grebet lidt ned så det går fri af kontaktsættet, eller også kortslutter man bare koblingskontakten. Kontakten er kun en afbryder til stelbenet på startrelæet - det flytter ikke tændingen eller andre spidsfindigheder som folk kan finde på at fortælle dig.

Ok, men ved du så hvorfor motoren går op i omdrejninger når men slipper koblingen og kontakten ikke er trykket ind?

Kasper N

• Søndagskører
  • **
  • Sort som piloten i en thai fighter!
« Svar #9 Dato: Maj 20, 2010, 09:38:59 am »

Ok, men ved du så hvorfor motoren går op i omdrejninger når men slipper koblingen og kontakten ikke er trykket ind?

tænkte lige det samme. Når man holder for rødt og stille slipper koblingen stiger omdrejningerne en lillle smulle? Det wierd  :shock:

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #10 Dato: Maj 20, 2010, 11:31:06 am »
jeg tror at grunden til at den falder lidt i omdrejninger er at når koblingen er "taget" så er der belastning på den = øget friktion.
Hayabusa Sort / Orange

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Maj 20, 2010, 12:15:15 pm »
jeg tror at grunden til at den falder lidt i omdrejninger er at når koblingen er "taget" så er der belastning på den = øget friktion.

Det tror jeg ikke, når man tager koblingen skulle der ikke gerne være øget friktion for så ville koblingen brænde af. Når koblingen er taget er motor
og gearkasse koblet fra hinanden og derved kan jeg ikke se hvorfor den skulle gå ned i omdrejninger.  :?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: Maj 20, 2010, 10:19:38 pm »
Ingen af mine to SV'ere gør det, så det skal jeg ikke kunne sige.

Ifølge ledningsdiagrammet er koblingskontakten kun en afbryder for stelledningen til startrelæet.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
« Svar #13 Dato: Maj 20, 2010, 10:21:59 pm »
mine Titax greb gik også på kontakten på min GSR. så det er vist ligemeget hvad man køber
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

Kasper N

• Søndagskører
  • **
  • Sort som piloten i en thai fighter!
« Svar #14 Dato: Maj 20, 2010, 11:04:49 pm »
Ingen af mine to SV'ere gør det, så det skal jeg ikke kunne sige.

Ifølge ledningsdiagrammet er koblingskontakten kun en afbryder for stelledningen til startrelæet.

Det er lidt spøjst så for man er ikke i tvivl. Man kan høre det og se det på omdrejningtællenren. Når man holder stille med trukket kobling i 1. gear fx og slipper 1-2 mm tager den lige en smule gas. Trækker du koblingen ind igen falder den tilbage til tomgang igen