Men til gengæld fandt jeg igår ud af hvordan jeg får den til at gå 25 km/liter ved motorvejskørsel.
KBH -> Gråsten i synderjylland.
Kør lidt over halvdelen af fyn på midterstriben med 20-30 km/h.
Der var lige lovlig meget kø grundet trafikuheld i nærheden af Middelfart
Det må der så godt lade være med at være idag
Det var nu egentlig en, omend lidt anderledes, men hyggelig tur.
Da køen begyndte var der ikke så meget betænkning. På med katastrofeblinket og op på midterstriben.
Kørsel med omkring 20-30 km/t og opmærksom på højeste alarmberedskab.
Fik hørt herlig megen god musik. Vejret var jo skønt så der var nedrullede vinduer, hygge og vinken fra diverse biler.
Fik hilst på en del som venligt gav ekstra plads.
Fik endda tilbudt lidt at drikke, da det da måtte være varmt i læderkluns og sort styrthjelm.
Det var sg ren hygge fra alles sider.
Lige indtil en nævenyttig kælling med småbørn i bilen skulle til at lege politi, føle sig snydt, vise sig fra sin værste vinkel...
Jeg triller langsomt frem på striben. Begge rækker af biler holder helt stille.
Nærmer mig uvidende denne egoist madkasse, da hun pludselig hamrer hornet i bund og trækker ind fra yderbanen mod midten umiddelbart foran mig.
Nej, hun kan ikke skifte vognbane, lastbilen i inderbanen kan ikke flyttes af en bette Fiat.
Jeg triller stille op på siden af hende, hamrer knoerne i taget og stopper.
Spørger, med slet skjult hidsighed ind igennem det åbne vindue, om jeg personligt skal hive hende ud af bilen og fysisk forklare hende hvorfor det ikke er i orden at prøve at køre andre ned, eller om hun mon har forstået at det stunt laver hun kræfteddeme ikke en gang til?
Hun svarede godt nok ikke, prøvede panisk at låse alle døre og rulle det elektrisk styrede vindue op igen.
Jeg var dog af den overbevisning at hendes kropssprog signalerede, at hun klart havde forstået mit budskab, så trillede videre og nød hjælpsomheden fra alle de andre trafikanter, den gode musik og de mange hilsner fra folk i afslappet humør.