Forfatter Emne: Lidt om benzinøkonomi.  (Læst 7296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Lidt om benzinøkonomi.
« Svar #15 Dato: Maj 18, 2010, 09:55:23 pm »
Det her er et seriøst skråplan knægte!

Der er for hulan heller ikke nogen der laver æggesnaps med en slagboremaskine eller hvad?!?!

Respekter din cykel og giv den de tæsk den har fortjent og er bygget til. Økonomi er self. Vigtigt, men det her lyder sgu mere som en prioriteringssag :shock:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #16 Dato: Maj 18, 2010, 10:06:47 pm »
 ......ingen med respekt for sig selv ...kører økonomiløb hver gang de sætter sig op på SV'eren eller hvad man nu kører på... så hvis man falder i vandet en enkelt gang og ser hvad man kan få den til at køre og skriver det ind her ...er det vel fint nok uden at det er et skråplan......så ta' det nu for hvad det er ........  :whipped:  :hand: :hand: :hand: tilgiv mig fader jeg har syndet og kørt økonomisk  :angel: :whatever:  :lmao: :lmao: :lmao:

Søren det er jo bare fordi du ikke kan få den under 18 km/l....  :wink: :lmao:   :lmao: :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #17 Dato: Maj 20, 2010, 10:20:06 pm »
synes selv jeg kører "fornuftigt" men 20 km/l kommer jeg aldrig op på. :tie:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Maj 21, 2010, 07:15:39 am »
Nu pendler jeg ikke så langt hver dag, så for mig er benzinforbrug lig med ligegyldigt.
Ikke mindst fordi jeg kører på en SV650 hvor den selv på Anderstorp ikke kan komme under 15 km/l med mine evner
 :mrgreen:

???????? a what? Håber det er meget ironisk med du ikke kan få den under 15 km/l, kører jeg rimeligt fornuftigt så ligger jeg på 17-18 km/l, men har så også prøvet hvor grislingen skulle have lov at bestille noget at være nede på lidt over 12.  Og så fandt jeg ud af det ikke er sådan jeg skal køre til hverdag ;-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: Maj 22, 2010, 08:15:43 am »
Nu pendler jeg ikke så langt hver dag, så for mig er benzinforbrug lig med ligegyldigt.
Ikke mindst fordi jeg kører på en SV650 hvor den selv på Anderstorp ikke kan komme under 15 km/l med mine evner

???????? a what? Håber det er meget ironisk med du ikke kan få den under 15 km/l, kører jeg rimeligt fornuftigt så ligger jeg på 17-18 km/l, men har så også prøvet hvor grislingen skulle have lov at bestille noget at være nede på lidt over 12.  Og så fandt jeg ud af det ikke er sådan jeg skal køre til hverdag ;-)

Nope den var god nok.
Men nu er jeg jo også et lille bette en, og fnug let endda

Men til gengæld fandt jeg igår ud af hvordan jeg får den til at gå 25 km/liter ved motorvejskørsel.
KBH -> Gråsten i synderjylland.
 :puke:

Kør lidt over halvdelen af fyn på midterstriben med 20-30 km/h.
Der var lige lovlig meget kø grundet trafikuheld i nærheden af Middelfart
 :whatever:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

c3

• Plastikrocker
« Svar #20 Dato: Maj 22, 2010, 08:48:36 am »
Men til gengæld fandt jeg igår ud af hvordan jeg får den til at gå 25 km/liter ved motorvejskørsel.

Det må der så godt lade være med at være idag  8)

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #21 Dato: Maj 22, 2010, 09:03:04 am »
okay okay jeg må hellere give mig.....

jeg tankede svinet igår og jeg opnåede imponerende ca 12 km/l   :innocent:

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Maj 22, 2010, 09:03:58 am »

Det var nu egentlig en, omend lidt anderledes, men hyggelig tur.

Da køen begyndte var der ikke så meget betænkning. På med katastrofeblinket og op på midterstriben.
Kørsel med omkring 20-30 km/t og opmærksom på højeste alarmberedskab.
Fik hørt herlig megen god musik. Vejret var jo skønt så der var nedrullede vinduer, hygge og vinken fra diverse biler.
Fik hilst på en del som venligt gav ekstra plads.
Fik endda tilbudt lidt at drikke, da det da måtte være varmt i læderkluns og sort styrthjelm.
Det var sg ren hygge fra alles sider.

Lige indtil en nævenyttig kælling med småbørn i bilen skulle til at lege politi, føle sig snydt, vise sig fra sin værste vinkel...
Jeg triller langsomt frem på striben. Begge rækker af biler holder helt stille.
Nærmer mig uvidende denne egoist madkasse, da hun pludselig hamrer hornet i bund og trækker ind fra yderbanen mod midten umiddelbart foran mig.
Nej, hun kan ikke skifte vognbane, lastbilen i inderbanen kan ikke flyttes af en bette Fiat.

Jeg triller stille op på siden af hende, hamrer knoerne i taget og stopper.
Spørger, med slet skjult hidsighed ind igennem det åbne vindue, om jeg personligt skal hive hende ud af bilen og fysisk forklare hende hvorfor det ikke er i orden at prøve at køre andre ned, eller om hun mon har forstået at det stunt laver hun kræfteddeme ikke en gang til?
Hun svarede godt nok ikke, prøvede panisk at låse alle døre og rulle det elektrisk styrede vindue op igen.
Jeg var dog af den overbevisning at hendes kropssprog signalerede, at hun klart havde forstået mit budskab, så trillede videre og nød hjælpsomheden fra alle de andre trafikanter, den gode musik og de mange hilsner fra folk i afslappet humør.
 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

c3

• Plastikrocker
« Svar #23 Dato: Maj 22, 2010, 09:09:37 am »
Lige indtil en nævenyttig kælling med småbørn i bilen skulle til at lege politi, føle sig snydt, vise sig fra sin værste vinkel...

WOW. Det er jo nærmest en klassiker  :blink:

Fin håndtering.

GreenDevil

• Plastikrocker
  • ZX-6 aka kællingen
« Svar #24 Dato: Maj 22, 2010, 09:31:57 am »

Hvor er der den "Like" knap når man skal bruge den  :respekt:
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
« Svar #25 Dato: Maj 22, 2010, 11:57:06 am »
 :respekt: :respekt:

ville ønske jeg havde haft mulighed for at reagere sådan når folk lavede det stunt med mig i morgenmyldertrafikken ved solrød. meeen de kører allesammen med lukkede vinduer.  :lol:
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #26 Dato: Maj 22, 2010, 02:58:09 pm »

Det var nu egentlig en, omend lidt anderledes, men hyggelig tur.

Da køen begyndte var der ikke så meget betænkning. På med katastrofeblinket og op på midterstriben.
Kørsel med omkring 20-30 km/t og opmærksom på højeste alarmberedskab.
Fik hørt herlig megen god musik. Vejret var jo skønt så der var nedrullede vinduer, hygge og vinken fra diverse biler.
Fik hilst på en del som venligt gav ekstra plads.
Fik endda tilbudt lidt at drikke, da det da måtte være varmt i læderkluns og sort styrthjelm.
Det var sg ren hygge fra alles sider.

Jeg triller langsomt frem på striben. Begge rækker af biler holder helt stille.
Nærmer mig uvidende denne egoist madkasse, da hun pludselig hamrer hornet i bund og trækker ind fra yderbanen mod midten umiddelbart foran mig.
Nej, hun kan ikke skifte vognbane, lastbilen i inderbanen kan ikke flyttes af en bette Fiat.

Spørger, med slet skjult hidsighed ind igennem det åbne vindue, om jeg personligt skal hive hende ud af bilen og fysisk forklare hende hvorfor det ikke er i orden at prøve at køre andre ned, eller om hun mon har forstået at det stunt laver hun kræfteddeme ikke en gang til?
Hun svarede godt nok ikke, prøvede panisk at låse alle døre og rulle det elektrisk styrede vindue op igen.
Jeg var dog af den overbevisning at hendes kropssprog signalerede, at hun klart havde forstået mit budskab, så trillede videre og nød hjælpsomheden fra alle de andre trafikanter, den gode musik og de mange hilsner fra folk i afslappet humør.
 :D

Flemming som den meget hjælpsomme, ældre Herrer du nu en gang er syntes jeg, du skulle have hjulpet den så venlige dame af med af hendes side spejl, da det jo fremgår tydeligt af din tekst at hun jo ikke brugte det, eller at det måske oven i købet var i stykker og vi ved jo alle at hvis der er noget, man ikke bruger eller som er i stykker, så er der jo ikke nogen syndelig grund, til at det sidder på ens bil, da det så bare vil være til fare for alle andre med trafikanter...

det er god stil gamle  :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

Brix

• Sandt SVin
« Svar #27 Dato: Maj 31, 2010, 12:36:40 pm »
Er man en slem dreng hvis man lige har tanket sin 650'er og fundet ud af at man på den sidste tank kun har kørt 13.8 km/L ?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #28 Dato: Maj 31, 2010, 12:41:43 pm »
Er man en slem dreng hvis man lige har tanket sin 650'er og fundet ud af at man på den sidste tank kun har kørt 13.8 km/L ?

Du er meget slem. Det kan selvfølgelig lade sig gøre med en hård højre hånd, men den eneste måde jeg er kommet så langt ned på, er ved alt for lavt dæktryk. Lidt luft i gummiet og den strøg fra 14 til 18 km/L!!
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Brix

• Sandt SVin
« Svar #29 Dato: Maj 31, 2010, 12:46:34 pm »

Du er meget slem. Det kan selvfølgelig lade sig gøre med en hård højre hånd, men den eneste måde jeg er kommet så langt ned på, er ved alt for lavt dæktryk. Lidt luft i gummiet og den strøg fra 14 til 18 km/L!!

Synes ellers lige har tjekket det, men kan da være jeg burde gøre det igen.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG